Plaga kradzieży kont z FIFA 22. EA przeprasza i zapowiada poprawę
W ciągu zeszłych tygodni wielu graczy z wyższych szczebli i streamerów utraciło swoje konta z FIFA 22. Electronic Arts odniosło się do sprawy i potwierdziło szczegóły.
EA potwierdza, że zawinili pracownicy. Oszuści wykorzystali błędy ludzkie i w efekcie zagarnęli cenne konta dla siebie. Zgodnie z ogłoszeniem firmy, łącznie skradziono mniej niż 50 kont z FIFA 22 i EA jest w trakcie ustalania ich prawowitych właścicieli.
Dzięki naszemu wstępnemu dochodzeniu możemy potwierdzić, że kilka kont zostało skradzionych za pomocą technik phishingowych. Wykorzystując groźby i inne metody inżynierii społecznej, osoby działające w złej wierze były w stanie wykorzystać błąd ludzki w naszym zespole obsługi klienta i ominąć uwierzytelnianie dwuetapowe, aby uzyskać dostęp do kont graczy.
– czytamy w ogłoszeniu Electronic Arts
EA przeprosiło za problemy z komunikacją i same kradzieże. Firma podziękowała też społeczności za cierpliwość i zapowiada dalsze działania naprawcze.
Chcielibyśmy przeprosić za niedogodności i frustrację, które to spowodowało, a także za to, że nie mogliśmy podzielić się dodatkowymi szczegółami w naszym pierwotnym komunikacie z zeszłego tygodnia, ponieważ prowadziliśmy dokładne dochodzenie. Dziękujemy całej społeczności za cierpliwość, podczas gdy my nadal zajmujemy się tą sytuacją i podejmujemy działania naprawcze.
Poza zwróceniem kont, EA zapowiedziało również inne działania. Firma zamierza zapewnić pracownikom obsługi klienta ponowne szkolenie z naciskiem na bezpieczeństwo. Dodatkowo wprowadzane są kolejne zabezpieczenia i środki zapobiegania oszustwom.