FIFA 19 – EA Sports ma nowy pomysł na informowanie graczy o nowościach w grze

FIFA 19 – EA Sports ma nowy pomysł na informowanie graczy o nowościach w grze
Newsy PC PS3 PS4 X360 XOne

Deweloperzy odpowiedzialni za FIFA 19 podkreślają, że wśród uwag od graczy w większości powtarzał się temat zapotrzebowania na więcej informacji: więcej wyjaśnień od twórców gry, lepsza komunikacja z graczami i więcej wiadomości dotyczących postępów, aktualizacji i wprowadzanych zmian. EA Sports postanawia spełnić te wymagania.

Pomysł dewelopera na sprostanie wymaganiom graczy jest prosty – seria artykułów pod wspólną nazwą Na wirtualnym boisku. Takie teksty będą najważniejszym źródłem wszelkich informacji dotyczących gry FIFA 19Naszym głównym celem jest przekazywanie większej ilości informacji dotyczących gry FIFA i jej różnych funkcji, a także odpowiadanie na uwagi graczy przy wprowadzaniu poważnych zmian w grze – czytamy na stronie EA Sports.

Na początek deweloperzy postanowili przedstawić w szczegółach ujawnione już wcześniej, lecz bardziej pobieżnie, nowości w rozgrywce.

FIFA 19 – nowości – informacje od twórców gry

Wyczucie czasu przy strzałach

Ten system rozbudowuje mechanikę oddawania strzałów i ma w założeniu wynagradzać graczy za podejmowane ryzyko. Jeśli zdołasz nacisnąć przycisk w idealnym momencie, strzał będzie bardziej precyzyjny, lepiej dokręcony i silniejszy. Ale jeśli się pomylisz, uderzenie wyjdzie gorsze niż normalnie. Zapewne nie przy każdym strzale będzie to używane, ale w najważniejszych momentach meczu może być nieocenione.

Oto jak będzie to działało w grze FIFA 19:

  • Ustal siłę strzału i poczekaj na rozpoczęcie animacji kopnięcia piłki. Kiedy stopa piłkarza będzie się miała zetknąć z futbolówką, stuknij ponownie przycisk strzału.
    • Jeśli dobrze wyczujesz moment drugiego naciśnięcia przycisku, strzał będzie mocniejszy i celniejszy, co oczywiście przełoży się na większą szansę zdobycia bramki.
    • Kolor wskaźnika gracza po strzale powie, czy udało się poprawić jakość uderzenia. Kolory czerwony i żółty oznaczają, że przycisk został naciśnięty zbyt wcześnie, kolor zielony oznacza idealne wyczucie czasu, a biały – że drugie naciśnięcie nastąpiło za późno.
    • Co się dzieje, kiedy nie uda się zareagować w odpowiednim momencie?
      • Za wcześnie: strzał będzie bardzo niecelny i raczej nie znajdzie drogi do siatki.
      • Za późno: strzał nie zostanie zmodyfikowany, ponieważ piłka została już kopnięta.
  • Atrybuty piłkarzy nadal będą wpływały na strzały tak jak dotychczas. System wyczucia czasu dodaje dodatkowy modyfikator.
    • Na przykład piłkarze o wyższych wartościach cech strzeleckich będą nadal dużo lepiej strzelali niż słabsi zawodnicy. Idealny strzał tych pierwszych będzie lepszy niż idealny strzał tych drugich.
  • Korzystanie z tej mechaniki jest całkowicie opcjonalne. Można dalej oddawać strzały „po staremu”. Ale jeśli ktoś chce podjąć dodatkowe ryzyko, by potencjalnie nieco podrasować strzał, to dzięki temu systemowi może to zrobić.

Każdy samodzielnie decyduje, czy i kiedy zaryzykować. Ale warto spróbować! W ten sposób można zdobywać więcej pięknych bramek.

System aktywnego prowadzenia piłki

Całkowicie zmieniliśmy sposób, w jaki gra oblicza każdy kontakt piłkarzy z futbolówką. Teraz mamy bardziej urozmaicone animacje i większą płynność ruchu, a do tego zawodnicy będą szybciej reagowali na polecenia gracza. W rezultacie wszystko będzie wyglądało bardziej naturalnie i mecze na wirtualnym boisku dodatkowo zyskają na realizmie.

Dodatkowo mogliśmy dzięki temu wprowadzić nowe narzędzia.

  • Trącenia i podbicia piłki – w dowolnej chwili możesz trącić piłkę w dowolnie wybranym kierunku, by minąć przeciwnika, lub podbić ją w celu uderzenia z woleja. Wystarczy wychylić lub nacisnąć prawy drążek. Im dłużej przytrzymasz wychylony drążek, tym dalej poleci piłka. Za skuteczność trąceń i podbić odpowiada atrybut panowania nad piłką.
    • Przyjęcie podeszwą – kolejna nowa animacja, której używa się podobnie jak trąceń. Tutaj trzeba przytrzymać przycisk LT/L2, a piłkarz odbije piłkę od ziemi, by w ten sposób minąć rywala.
  • Zamarkowanie przyjęcia – zwód pozwalający posłać obrońców w niewłaściwym kierunku podczas przyjmowania piłki. Dzięki możliwości stosowania tych samych zwodów co zawodowcy tacy jak Toni Kroos do zyskiwania przestrzeni na boisku, mylenia obrońców i konstruowania groźnych ataków można grać jeszcze bardziej realistyczną piłkę. Aby skorzystać z tego mechanizmu, należy przytrzymać przycisk R1/RB i wychylić lewy drążek w kierunku ruchu piłki.

Dynamiczna taktyka

Wpływ na taktykę zespołu jest jednym z obszarów, które przebudowaliśmy na potrzeby gry FIFA 19 na podstawie opinii społeczności graczy. Nowy system daje więcej możliwości modyfikowania i urozmaicania stylu gry drużyny, co może diametralnie odmienić oblicze rozgrywanych spotkań.

  • Dynamiczna taktyka to zupełnie nowy system, dzięki któremu zadbanie przed meczem o wszystkie aspekty taktyczne staje się jeszcze ważniejsze. Efekty podjętych decyzji będą wyraźnie widoczne, a poszczególne taktyki będzie można łatwo rozpoznać.
  • Cały system jest zrównoważony, tak że każda taktyka oprócz mocnych stron, ma też swoje słabości, które można wykorzystać.
    • Na przykład wysoki pressing pozwala szybko odebrać piłkę po stracie, ale jednocześnie piłkarze będą się szybciej męczyli, a także rywal będzie miał większe szanse wyjść sam na sam z bramkarzem, ponieważ linia obrony nie będzie zawsze optymalnie ustawiona.
    • Jeśli wybierzesz taktykę polegającą na długim utrzymywaniu się przy piłce, piłkarze będą pokazywali się do bezpiecznych podań.
    • Z kolei jeśli polecisz drużynie przyśpieszyć tempo konstruowania akcji, zawodnicy będą szybciej przesuwali się w górę boiska i częściej będą wybiegali za plecy obrońców, żeby stworzyć bezpośrednie zagrożenie dla bramki przeciwnika.

Menu taktyki zostało odświeżone, aby ustalanie planu na mecz było prostsze i aby każdy od razu wiedział, co oznaczają poszczególne wybory.

Jeśli ktoś pragnie jeszcze większej kontroli, będzie mógł zmodyfikować każde dostępne nastawienie. Przypomina to tworzenie własnego planu gry z możliwością dostosowywania się do przebiegu meczu i zmiany strategii padem kierunkowym bez potrzeby wstrzymywania gry. Dla każdego nastawienia osobno można ustalić inną formację, inną taktykę i inne wytyczne dla piłkarzy. Jeśli zdołasz odgadnąć, jak próbuje grać przeciwnik, możesz szybko zareagować i dostosować taktykę swojego zespołu.

Walka o bezpańską piłkę

Ten system zwiększa wpływ gracza i cech fizycznych piłkarzy na pojedynki o bezpańskie piłki.

W poprzednich odsłonach serii bywały sytuacje, w których zawodnik nie startował do piłki i pozwalał rywalowi ją przejąć.

Teraz wszyscy piłkarze będą wykazywali w takich sytuacjach inicjatywę. Dzięki ulepszonemu systemowi fizyki uzyskaliśmy sprawiedliwe i realistyczne rezultaty takich pojedynków zależne od zaangażowania zawodnika. To od gracza zależy, jak piłkarz będzie walczył o każdą piłkę, a wydawane polecenia wpłyną na przebieg każdego starcia. Mamy też wiele nowych animacji, dzięki którym wszystkie walki o piłkę będą wyglądały jak na prawdziwym boisku.

Przy ustalaniu, kto przejmie piłkę, zawsze brane są pod uwagę następujące rzeczy:

  • atrybuty piłkarza (takie jak siła czy waga),
  • działanie wybrane przez gracza (np. wślizg, podanie),
  • pozycja względem piłki i rywala (kąt, prędkość ruchu, ułożenie ciała).

Nowe walki o bezpańską piłkę w połączeniu z systemem aktywnego prowadzenia piłki stanowią duży krok w stronę bardziej naturalnej i realistycznej piłki w FIFA 19.

Dodaliśmy do rozgrywki wiele rzeczy, co w połączeniu z jej urozmaiceniem w tym roku sprawi, że każdy zyska większą kontrolę nad tym, co się dzieje na boisku. Indywidualne umiejętności i kreatywność poszczególnych graczy będą miały jeszcze większe znaczenie.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie