Port z konsol? Jak będzie z optymalizacją? Prezentacja gry na PC rodzi nowe pytania

Port z konsol? Jak będzie z optymalizacją? Prezentacja gry na PC rodzi nowe pytania
Filmiki z gier Newsy PC PS4 XOne

Destiny 2 to pierwsze kroki marki na blaszakach. Oby nie było potknięcia.

Kilka godzin temu pisaliśmy, na jakim sprzęcie zaprezentowano wczoraj Destiny 2 w wersji PC. Poznaliśmy procesor, kartę graficzną i ilość pamięci RAM – specyfikację, która ruszyła tytuł w rozdzielczości 4K.

Jak się jednak okazuje – o czym wspomina redakcja serwisu IGN (cytujemy za DSO Gaming) – podczas pokazu tytuł nie hulał w maksymalnych ustawieniach, lecz w średnich. Mieliśmy za to poziom płynności nie spadający poniżej 60 klatek animacji na sekundę. Czyżby pojedyncza karta graficzna GeForce GTX 1080 Ti nie zapewniła podobnej płynności w maksymalnych ustawieniach w jakości 4K? Można tylko zgadywać.

Pamiętajmy jednak, że pokazana wersja Destiny 2 na PC to wersja deweloperska, wczesna i mamy nadzieję, że do premiery dużo się jeszcze zmieni, oczywiście na lepsze.

Destiny 2 portem z konsol?

David Shaw z Bungie wspomina natomiast na łamach PC Gamer, że Destiny 2 nie będzie posiadało dedykowanych serwerów i dotyczy to zarówno konsol PlayStation 4 oraz Xbox One, jak i komputerów PC. Deweloper opisał kod multiplayer produkcji jako skomplikowaną typologię, nie ujawniając więcej szczegółów.

David Shaw zaznaczył też, że Bungie stara się, by Destiny 2 czuło się jako grę na PC, a nie jako port z konsol: Wykonaliśmy sporo pracy. Jednym z kluczowych czynników, któremu poświęciliśmy czas odnośnie wersji PC jest to, że nie chcemy, by ktoś patrzył na Destiny 2 jako na port z konsol. Tak, Bungie ma długą historię jeśli chodzi o konsole. Ludzie uwielbiają gry konsolowe. Chcemy jednak mieć pewność, że w przypadku Destiny 2 będzie czuć, że to gra komputerowa, w którą gra się jak w shootera na PC.

Służyć mają temu zapewne opcje dostosowane do komputerów. Destiny 2 na PC będzie wspierało rozdzielczość 4K (3820×2160), monitory 21:9, zapewni wsparcie dla myszy oraz klawiatury, pozwoli zmienić obłożenie klawiszy oraz ustawić kąt widzenia (FOV – Field of View).

Wygląda na to, że odczucia będą zatem jak na PC, a port… z konsol.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie