Demo DOOM dostaje ciekawą aktualizację, która zachęca do ponownego zagrania

Demo DOOM dostaje ciekawą aktualizację, która zachęca do ponownego zagrania
Newsy PC Polecamy

Co wprowadza łatka?

Patch do wersji demo to rzecz niestandardowa, dlatego tym bardziej warto się nim zainteresować. Łatka do demonstracyjnej wersji DOOM pobiera się automatycznie ze Steam i waży dokładnie 506,5 MB. Wprowadza jedną, lecz ciekawą nowość, czyli obsługę bibliotek Vulkan, które są alternatywą dla dotychczasowego OpenGL. Przypominamy, że dotychczas mogliśmy sprawdzić działanie Vulkan’a jedynie w pełnej wersji DOOM‘a.

Jak przełączyć się pomiędzy wspomnianymi technologiami? Podczas gry wchodzimy opcje zaawansowane, gdzie na samej górze widnieje nowa: API grafiki. Na rozwijanej liście możemy przełączyć się pomiędzy Vulkan i OpenGL. Żeby zmiana była widoczna, konieczne jest ponowne uruchomienie gry.

Bethesda zaznacza, że przed wypróbowaniem API Vulkan powinniśmy się upewnić, czy posiadamy odpowiednie sterowniki do karty graficznej. W przypadku Nvidia powinny to być drivery oznaczone numerem 368.69, a jeśli gracie na AMD, zaktualizujcie je (jeśli jeszcze tego nie zrobiliście) do wersji 16.7.2.

Kto jeszcze nie pobrał demo DOOM, znajdzie je pod tym linkiem na stronie Steam.

Demo DOOM już obsługuje API Vulkan
Demo DOOM już obsługuje API Vulkan

Jakie korzyści daje Vulkan w DOOM?

Pełna wersja gry otrzymała wsparcie dla API Vulkan w połowie lipca. Przełożyło się to na podniesienie liczby klatek na sekundę, więc szybsze działanie gry.

Przewidujemy też, że starsze karty graficzne będą teraz pozwalały grać przy wyższej liczbie klatek na sekundę – mamy nadzieję, że dzięki kolejnym ulepszeniom i nowym sterownikom, obniżymy nawet wymagania sprzętowe, jeśli chodzi o karty grafiki. To pierwszy raz, kiedy do wysokobudżetowej gry dodawana jest nowa technologia i zupełnie nowe sterowniki, a więc można spodziewać się kilku wybojów po drodze – w trakcie naszych testów całość chodziła jednak płynnie i stabilnie – zaznaczała wówczas Bethesda.

Vulkan to przełomowy interfejs programowania, produkcji Khronos Group, gwarantujący doskonałą grafikę następnej generacji. Pozwala on na dostęp bardzo niskiego poziomu do sprzętu i przekazuje producentom większość potrzebnych sterowników. Dla graczy na PC Vulkan oznacza większą szybkość i więcej opcji, co jest dużą korzyścią – czytamy na oficjalnym blogu producenta.

Serwis DSOGaming sprawdził działanie łatki i w niektórych przypadkach udało się zwiększyć liczbę klatek na sekundę ze 100 na 160. To naprawdę porządny wynik!

DOOM w maksymalnych ustawieniach z kartą GTX Titan X i API Vulkan

Producent kart graficznych GeForce pokazał jeszcze przed premierą DOOM‘a gameplay z komputerowej wersji gry, który zarejestrowano na sprzęcie wyposażonym w układ GTX Titan X.

DOOM został odpalony na bibliotekach Vulkan w maksymalnych detalach graficznych, z kątem widzenia 120 stopni, w rozdzielczości 1080p oraz płynności zablokowanej na poziomie 60 klatek na sekundę.

Tak prezentuje się natomiast rozgrywka z odblokowaną płynnością na karcie graficznej GeForce GTX 1080 i API Vulkan. Zwróćcie uwagę na licznik fps-ów umieszczony w prawym górnym rogu ekranu:

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie