Artifex Mundi zainwestuje w marketing gier free-to-play
Nową grę tworzą średnio co trzy tygodnie!
Producent gier spółka Artifex Mundi zadebiutowała w ubiegłym tygodniu na rynku głównym GPW. Pieniądze z emisji przeznaczy na promowanie swoich czterech gier z segmentu free-to-play, który jest dla niej nowym polem działania. Spółka specjalizuje się w grach typu HOPA. Co trzy tygodnie oferuje nową premierę na platformy mobilne, a w przyszłym roku wprowadzi sześć swoich produktów na konsole.
Spółka specjalizuje się w grach przygodowych z gatunku a hidden object puzzle adventure (HOPA – dosł. ukryty obiekt, zagadka, przygoda). Deklaruje, że ma ich w portfolio 45, a nowa premiera pojawia się średnio co trzy tygodnie. Są one przeznaczone głównie na urządzenia mobilne i sprzedawane w modelu „try-before-you-buy” (wypróbuj, zanim kupisz): użytkownik może skorzystać z darmowej wersji na próbę, a następnie decyduje się na zakup pełnej gry lub rezygnuje. Użytkownikami gier są głównie kobiety: jak mówi prezes spółki, dwóch na trzech użytkowników emitowanych przez Artifex Mundi gier to właśnie panie. Najwięcej – z grupy wiekowej 35–50 lat.
– Oczywiście chcemy kontynuować ten kierunek działania, bo to jest nisza, w której mamy bardzo mocną pozycję na świecie, być może jednego z najlepszych wydawców w ogóle, ale nie chcemy się ograniczać tylko do tych gier – deklaruje Grudziński. – Od jakiegoś czasu inwestujemy w 4 gry monetyzowane zupełnie inaczej, właśnie w modelu free-to-play, gdzie gra cała jest dostępna za darmo, natomiast przez system mikrotransakcji graczom oferowane są pewne usprawnienia.
Podkreśla, że taka strategia jest konsekwencją faktu, że tego typu gry dominują w tej chwili, szczególnie wśród gier mobilnych, a spółka, choć wydaje gry na Android, iOS, Windows Phone, PC, Mac, Linux, XBOX One oraz PlayStation 4, nie ukrywa, że najlepiej zarabia na platformach mobilnych, czyli na smartfonach i tabletach. Głównymi odbiorcami są Stany Zjednoczone, Europa Zachodnia, ale także Rosja i Polska. W 2015 r. Artifex Mundi miał niemal 17,5 mln zł przychodów przy 7 mln zł zysku netto. W pierwszym półroczu 2016 r. odpowiednio 10,6 mln zł i 3,33 mln zł. Z grami free-to-play spółka wiąże nadzieję na skokowy rozwój.
– Jeśli chodzi o gry HOPA, to nic się nie zmienia, będziemy wydawać jedną grę na trzy tygodnie na wszystkie platformy mobilne. W tej chwili już i na Xboxa, i na PS4, jako pierwsza firma na świecie wydajemy HOPA na konsole i myślę, że w przyszłym roku można się spodziewać około 6 premier na obie konsole naszych najlepszych gier tego typu – zapowiada Grudziński. – I przede wszystkim te gry free-to-play, tam proces wydawania jest trochę bardziej złożony.
Z czterech przygotowanych gier tego typu spółka wprowadziła już trzy, które są wciąż usprawniane. Gdy zostaną ostatecznie udoskonalone, będą miały swoją oficjalną premierę wspartą kampanią promocyjną. Wszystkie cztery planowane są na przyszły rok.
Źródło: Newseria