Halo 5: Guardians – pierwszy gameplay, testy beta oraz umiejętności w trybie multi

Wczoraj publikowaliśmy małe fragmenty rozgrywki, które niestety szybko zostały usunięte z sieci. Dzisiaj pora na porządną dawkę materiałów z piątej części Halo.

Pierwszy gameplay z trybu multiplayer Halo 5: Guardians pozwala spojrzeć na umiejętności, które pomogą nam w walce.

Przede wszystkim możemy strzelać nie tylko z biodra, lecz również z wykorzystaniem celowniczka broni (tzw. Smart Scope). Studio 343 Industries zaznacza, że taki system nie wpłynie na mobilność postaci. Widok będziemy mogli przybliżyć przy strzelaniu praktycznie z każdej broni, a nie jedynie snajperki czy pistoletu. Smart Scope nie wpłynie na zadawane obrażenia, zapewnia jednak mniejszy rozrzut pocisków, więc będzie przydatny podczas starcia z przeciwnikami na większe odległości.

Wśród umiejętności Spartanów zobaczymy odrzutowy plecak, pozwalający wykonać szybki skok w dowolnym kierunku. Skorzystamy również z umiejętności Clamber, czyli podwójnego skoku, by dostać się na wyżej położone półki (jak w grach platformowych). Będzie też umiejętność szybkiego biegania. Minusem sprintu jest jednak to, że kiedy z niego korzystamy, nie regeneruje się tarcza.

Ciekawie prezentuje się Ground Pound. To cios, którego używamy będąc w powietrzu. Wówczas z wielką siłą uderzamy w podłoże, a fala uderzeniowa zadaje przeciwnikom obrażenia. Im bliżej znajdują się centrum, tym bardziej ucierpią.

Jest również Charge, czyli szarżowanie przeciwnika podczas sprintu. Jeśli podejdziemy w ten sposób przeciwnika od tyłu, jest to jednoznaczne z jego uśmierceniem. Szarża od przodu lub z boku rozbija natomiast jego tarczę.

Halo 5: Guardians  – tryb multi z komentarzem…

… oraz bez zbędnego gadania

Studio 343 Industries poinformowało również, że testy beta Halo 5: Guardians rozpoczną się 29 grudnia i potrwają przez trzy tygodnie. Wezmą w nich udział osoby, które kupiły Halo: The Master Chief Collection, czyli zestaw, który dzisiaj ma swoją premierę na całym świecie.

Podczas testów otrzymamy dostęp do trzech trybów oraz siedmiu map. Zagramy w jakości 720p oraz płynności 60 klatek na sekundę. Twórcy zaznaczają jednak, że w ostatecznej wersji gry zobaczymy wyższą rozdzielczość. Nie zdradzono jednak, czy będzie to natywne 1080p.

Na koniec garść nowych screenów z trybu multiplayer Halo 5: Guardians:

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

0 Shares
Share
+1
Tweet