CD Projekt podsumowuje premierę Wiedźmina 3: Dziki Gon

Ponad 6 milionów sztuk gry rozesłanych do sklepów i budżet na produkcję w wysokości ponad 300 milionów złotych.

Dzisiejsza konferencja CD Projektu to przede wszystkim dane finansowe, ale nie obyło się też bez informacji przydatnych dla graczy. Zacznijmy jednak od początku.

Największy wpływ na zanotowany na poziomie Grupy CD Projekt wynik miała zakończona produkcja i globalna premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przychód segmentu produkcji gier w pierwszym półroczu 2015 r. wyniósł 458,6 mln zł. Zysk netto segmentu wyniósł 249,9 mln zł.

Całkowity budżet projektu realizowanego przez studio CD PROJEKT RED wyniósł 306 mln zł. Prace prowadzone były przez 3,5 roku przez 240 osobowy zespół studia CD PROJEKT RED. W sumie w projekt zaangażowanych było w ponad 1,5 tys. osób z całego świata. Za dystrybucję Wiedźmina 3 odpowiadało 38 partnerów. Tytuł w wersji cyfrowej dostępny jest na wszystkich rynkach świata, natomiast pudełko z grą trafiło na półki sklepów w 109 krajach.

  • Przez pierwsze 6 tygodni CD PROJEKT sprzedał 6 mln sztuk Wiedźmina 3: Dziki Gon.
  • Całkowity budżet Wiedźmina 3 wyniósł 306 mln zł.
  • Za pomocą GOG Galaxy aktywowano 1 mln kopii Wiedźmina 3: Dziki Gon w wersji PC.
  • Grupa CD PROJEKT zanotowała w pierwszym półroczu 2015 roku 512,6 mln zł przychodów i 236,3 mln zł zysku netto.

Sześć milionów Wiedźmina 3, które sprzedaliśmy w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaży to dobry wynik, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Zaplanowaliśmy dla tego tytułu długie wsparcie, które wraz z rosnącą bazą użytkowników konsol powinno nam zapewnić dobrą sprzedaż jeszcze długo po debiucie. Warto dodać, że gry fabularne mają bardzo długi cykl sprzedaży czego dowodzi ciągła sprzedaż pierwszej i drugiej części Wiedźmina – dodaje Kiciński.

W najbliższej przyszłości zadebiutują dwa duże, płatne dodatki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – „Serca z Kamienia” oraz „Krew i Wino”. Premiera pierwszego planowana jest na październik bieżącego roku, a drugiego na rok przyszły.

Wiedźmin otworzył przed nami wiele nowych możliwości. Mamy ambitne plany i konkretne pomysły jak pomnożyć zgromadzony kapitał. Najważniejsze jest jednak to, że mamy coraz lepszą reputację, większe doświadczenie oraz talent i energię naszego zespołu – podsumowuje prezes CD PROJEKT.

Rekordowe wyniki w drugim kwartale zanotował również segment globalnej cyfrowej dystrybucji gier i platforma GOG.com. Przychody segmentu ze sprzedaży do zewnętrznych klientów za okres od stycznia do czerwca 2015 r. wyniosły 63,9 mln zł wobec 31 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 108%.

Źródło: CD Projekt RED

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ:

22 Shares
Share22
+1
Tweet