Znamy wstępny termin premiery Witchfire. To nie będzie standardowa strzelanka
Zgodnie z obietnicą, twórcy Witchfire podzielili się nowymi informacjami na temat gry. Wspomniano o premierze, rozgrywce i planach na rozwój produkcji.
Potwierdzono, że gra zadebiutuje na PC w czwartym kwartale bieżącego roku. Nie podano dokładnego terminu premiery i PeCetowych platform docelowych, ale w niedalekiej przyszłości poznamy konkrety.
Potwierdzono też ostatecznie, że tytuł ten nie będzie liniową strzelanką z jasno zarysowaną kampanią. Deweloperzy szykują tytuł roguelite. Oznacza to, że każda porażka będzie bardzo bolesna, ale gracz dokona pewnych postępów w rozgrywce i nie straci wszystkiego po śmierci.
Co ciekawe, Witchfire trafi do graczy na początku w formie wczesnego dostępu. Twórcy mają jednak dobre uzasadnienie decyzji o rozwoju swojej produkcji w takiej formie.
Dlaczego wczesny dostęp? Cóż, to coś, co nigdy nie miało sensu w przypadku praktycznie żadnej gry, nad którą pracowaliśmy do tej pory. Jak dokładnie wczesny dostęp miałby działać w przypadku takich gier jak Bulletstorm czy The Vanishing of Ethan Carter?
– czytamy na stronie The Astronauts
Ale w przypadku Witchfire ma to całkowity sens. To gra z budowaniem świata i lore, ale mocno skoncentrowana na roguelike’owej pętli rozgrywki.
The Astronauts zaznaczają, że termin debiutu we wczesnym dostępie może ostatecznie ulec zmianie – taka specyfika branży. Niemniej zakładając brak opóźnień możemy się nastawić, że z pierwszymi wersjami Witchfire zapoznamy się już pod koniec bieżącego roku.