Pierwsza gra, która miała wymagać od graczy RTX 4090. Twórcy szybko zmienili decyzję

RTX 4090 w ustawieniach wymaganych? Chyba kogoś pogrzało | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC

Niewielkie studio zamierza wydać swoje debiutanckie dzieło, które najwyraźniej jako pierwsza gra wymaga od Was karty graficznej RTX 4090. Szaleństwo!

Ja wiem, że upały robią swoje, ale dożyliśmy czasów, w których posiadanie karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4090 wycenionej na około 8 – 10 tys. zł jest rekomendowane, aby w ogóle móc w miarę płynnie cieszyć się rozgrywką. I to wyjątkowo mało atrakcyjną.

RTX 4090 w zalecanych ustawieniach

Już dziś na rynku ukaże się debiutanckie dzieło niewielkiego studia Bloodbath Studios. Crestfallen: Medieval Survival to kolejne połączenie wielu różnych gatunków, z survivalem i RPG-iem na czele. Pomysł jest całkiem fajny – twórcy chcą umożliwić graczom przetrwanie w fantastycznym świecie wzorowanym na średniowieczu, z opcją budowania zamków, handlu czy wytwarzania materiałów. Niby survivalowy standard, ale grę wyróżnia dość niechlubna sprawa.

Twórcy opublikowali wymagania sprzętowe gry na PC. Na karcie produkcji na Steam znajdziemy informację, że w zalecanej konfiguracji powinna znaleźć się karta graficzna RTX 4090. Wróć! Mogliśmy znaleźć taką informację, ale twórcy po artykułach w sieci (m.in. na DSOGaming) dość szybko zmienili swoje postanowienia, tym razem wymagając od graczy “jedynie” RTX 3060Ti. Problem w tym, że powstająca na Unreal Engine 5 gra i tak nie tylko nie wygląda szczególnie atrakcyjnie, ale również prezentuje nawet na materiałach promocyjnych wołającą o pomstę do nieba optymalizację. Nie wiemy, czy twórcy pomylili się z rekomendowanymi wymaganiami, ale jeżeli optymalizacja faktycznie wygląda tak, jak na zwiastunach, to wątpię, aby RTX 3060Ti dał sobie radę.

Produkcja najwyraźniej powstaje na Unreal Engine 5 z wykorzystaniem dobrodziejstw Nanite oraz Lumen. Poza tym nadal mówimy o wczesnym dostępie w wersji alfa, także wiele może się zmienić. Na razie jednak dziwne ruchy deweloperów nie napawają optymizmem.

Oczywiście Bloodbath Studios nie jest tak dużym twórcą jak choćby Remedy (które zachwyciło oprawą Alana Wake’a 2), ale nadal nie powinno to w pełni ich usprawiedliwiać. Wszystko zależy od tego, czy tytuł zaoferuje w miarę godną współczesnych graczy optymalizację. Problemem jest jednak również jakość, znacznie odstająca od współczesnych produkcji. Finalnie może się przecież okazać, że bez tego RTX 4090 będziemy mogli pożegnać się z optymalizacją…

Źródło: DSOGaming

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij: