Oto dowód, że Denuvo ma spowalniać ładowanie i płynność niektórych gier

Nie od dziś słyszymy głosy, że Denuvo wpływa negatywnie na działanie gier. Ktoś postanowił to sprawdzić i udowodnić.

Denuvo to jedno z popularniejszych zabezpieczeń przed piratami w grach AAA. Deweloperzy starają się w ten sposób ochronić swoje produkcje przed nielegalnym kopiowaniem i oczywiście twierdzą, że nie wpływa to negatywnie na działanie tytułów.

Ekipa Overlord Gaming opublikowała na YouTube materiał, w którym poddano testom kilka gier uruchomionych z Denuvo oraz bez tego zabezpieczenia. Wykorzystano tytuły, w których deweloperzy po pewnym czasie od premiery usunęli technologię anty-sabotażową Denuvo i użyto tych samych sterowników graficznych. Warto jednak zaznaczyć, że niektóre gry mogły zaliczyć niewielki wzrost wydajności dzięki usprawnionej optymalizacji, która mogła zostać zaaplikowana grom właśnie w patchu usuwającym Denuvo.

Overlord Gaming wzięli na warsztat Dishonored 2, Lords of the Fallen, Bulletstorm, Life is Strange: Before the Storm, Moto Racer 4, RiME oraz Deus Ex: Mankind Divided (w tej ostatniej grze wykorzystano lukę do ominięcia Denuvo, deweloperzy nie usunęli zabezpieczenia). Wszystkie wymienione gry – według testów – ładowały się szybciej po usunięciu Denuvo.

Overlord Gaming twierdzi ponadto, że wszystkie wymienione gry działały szybciej po usunięciu Denuvo, czyli z większą płynnością. Oto wyniki testów:

  • Dishonored 2 działał ze średnią 56,8 fps i minimum 46 fps z Denuvo i średnią 60,8 fps oraz minimum 46 fps bez Denuvo.
  • Lords of the Fallen działał ze średnią 53 fps i minimum 44 fps z Denuvo i średnią 70 fps i minimum 51 fps bez Denuvo.
  • Bulletstorm działał ze średnio 149,6 fps i minimum 57 fps z Denuvo i średnią 164,3 fps oraz minimum 83 fps bez Denuvo.
  • Life is Strange: Before the Storm Episode 1 działał ze średnią 175.8 fps i minimum 116 fps z Denuvo i średnią 181 fps oraz minimum 113 fps bez Denuvo.
  • Moto Racer 4 działał ze średnią 176 fps i minimum 98 fps z Denuvo i średnią 180 fps i minimum 132 fps bez Denuvo.
  • RiME działało ze średnią 87,6 fps i minimum 50 fps z Denuvo i średnią 98,3 fps i minimum 64 fps bez Denuvo.
  • Deus Ex: Rozłam ludzkości działał ze średnią 63,2 fps i minimum 11 fps z Denuvo, średnią 65,4 fps i minimum 41,5 fps bez Denuvo.

Pełne wyniki i omówienie w poniższym materiale wideo:

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ: