Nowy Xbox Anaconda – specyfikacja techniczna i Ray Tracing na pokładzie. Nieoficjalnie

W sieci pojawiają się kolejne wieści odnośnie kolejnej generacji konsol. Tym razem możemy spojrzeć na nieoficjalną specyfikację Xbox Anaconda, która ponoć w części jest prawdziwa. Konsola ma otrzymać Ray Tracing.

Niedawno mogliśmy pochylić się nad nieoficjalną specyfikacją techniczną PS5, a teraz mamy podobne wieści z obozu Microsoftu. Według ostatnich przecieków, Xbox Anaconda będzie wyposażony w Ray Tracing.

Nowy Xbox Anaconda – specyfikacja techniczna, nieoficjalnie

Na początek przypomnijmy, czym ma być wspomniany w tytule Xbox Anaconda. Sprzęt będzie prawdopodobnie odpowiednikiem obecnego Xbox One X, czyli najmocniejszą konsolą nowej generacji Microsoftu z rodziny Xbox Scarlett. Za jego plecami pojawi się również Xbox Lockhart – to drugi przedstawiciel tradycyjnych konsol z rodziny Scarlett, tyle że słabszy od modelu Anaconda. Można go przyrównać do obecnego Xbox One S. Premiera obu sprzętów – nieoficjalnie – ma nastąpić w 2020 roku.

Oficjalną prezentację nowych konsol zobaczymy zapewne podczas czerwcowych targów E3 2019, choć devkity mają ponoć trafić do pierwszych deweloperów w marcu tego roku. Co ciekawe, mają one obsługiwać technologię Ray Tracing. Twierdzi tak użytkownik z forum Resetera o pseudonimie hmqgg, który został pozytywnie zweryfikowany przez administrację serwisu.

Hmqgg dodaje, że Microsoft ma zaprezentować Ray Tracing w nowych konsolach podczas Game Developers Conference. Twórcy gier mają usłyszeć podczas tego wydarzenia również argumenty, które stoją za wydaniem słabszej wersji Anacondy, czyli wspomnianego wyżej Xbox Lockhart.

W sieci pojawiła się nieoficjalna specyfikacja techniczna Xbox Anaconda, która prezentuje się następująco:

  • Procesor: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU
  • Grafika: Custom NAVI @12+ teraflops
  • Pamięć: 16GB GDDR6
  • HDD: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s
  • DirectX Raytracing + MS AI

Według hmqgg część podanej specyfikacji jest prawdziwa, w tym informacja o dysku SSD oraz Ray Tracingu.

Tak ma wyglądać rodzina Xbox Scarlett

Poniższe informacje podał w grudniu 2018 roku Brad Sams z serwisu Thurrott. Jego informacje często okazywały się prawdziwe, więc jest duża szansa, że i tym razem wieści prezentowane przez dziennikarza znajdą potwierdzenie w rzeczywistości. Pamiętajcie jednak, że póki co, wszystko jest nieoficjalnie.

  • Xbox Anaconda – będzie odpowiednikiem obecnego Xbox One X, czyli najmocniejszą konsolą generacji. Sprzęt ma być reprezentantem tradycyjnych konsol z rodziny Xbox Scarlett i zadebiutować w 2020 roku.
  • Xbox Lockhart – to drugi przedstawiciel tradycyjnych konsol z rodziny Scarlett, tyle że słabszy od modelu Anaconda. Można go przyrównać do obecnego Xbox One S. Premiera również w 2020 roku.
  • Xbox Danta – jest nazwą kodową devkita rodziny Scarlett opartego na modelu Anaconda.
  • Xbox Anthem – konsola będzie oparta na poprawionej wersji Xbox One S. W jej przypadku Microsoft koncentruje się obniżeniu kosztów produkcji. Sprzęt ma posiadać napęd, lecz jego celem będzie wyłącznie streaming (Project xCloud). Premiera w 2019 roku.
  • Xbox Anaconda Cloud – to kolejna konsola oparta na chmurze, taka odmiana najmocniejszego przedstawiciela generacji.
  • Xbox Maverick – sprzęt do streamingu, który nie będzie w ogóle posiadał odtwarzacza płyt. Nie należy on do rodziny Scarlett i może pojawić się w sprzedaży na wiosnę 2019 roku, choć Brad Sams zaznacza, że tak jak przy innych wymienionych tutaj urządzeniach, premiera może zostać przełożona lub nawet anulowana.
  • Xbox Roma – “cyfrowa” opcja konsoli Xbox z subskrypcjami Xbox Game Pass i Xbox Live Gold.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.