Kozioł ofiarny już się znalazł. Wydawca Marvel’s Avengers mówi, dlaczego gra zawiodła
Marvel’s Avengers było klapą finansową i jakościową. Tytuł do dziś mierzy się z problemami i krytyką, a jego wydawca nie kryje się z faktem poniesienia porażki.
Prezes Square Enix powiedział wprost, że o kiepskiej jakości gry zadecydował brak doświadczenia Crystal Dynamics w produkcji gier-usług. Studio nie było rzekomo dobrym wyborem do tego typu tytułów.
Dodatkowo Yosuke Masuda wspomniał, że deweloperzy napotkali liczne problemy przed premierą. Pandemia również wpłynęła na proces twórczy i stawiała nowe, nieoczekiwane wyzwania.
Marvel’s Avengers było dla nas ambitnym tytułem, ponieważ zdecydowaliśmy się na model GaaS (gra jako usługa – red. ).
– powiedział prezes Yosuke Masuda w trakcie podsumowania finansowego
W końcowej fazie prac nad grą pokonaliśmy wiele nieoczekiwanych trudności, w tym konieczność przejścia na pracę w domu z powodu pandemii. Udało nam się pokonać te wyzwania i wydać grę, ale niestety nie odniosła ona takiego sukcesu, jakiego byśmy sobie życzyli.
Źródło cytatów: VideoGamesChronicle
Square Enix nie zamierza jednak rezygnować z inwestycji w gry-usługi. Co więcej, wielki wydawca twierdzi, że właśnie takie tytuły będą coraz bardziej zyskiwać na znaczeniu.
Chociaż nowe wyzwanie, z którym zmierzyliśmy się przy okazji tego tytułu, przyniosło rozczarowujący rezultat, jesteśmy pewni, że podejście GaaS będzie zyskiwało na znaczeniu w miarę, jak gry będą stawały się coraz bardziej zorientowane na usługi.
– kontynuował
Jakby nie patrzeć, Marvel’s Avengers nie było produkcją tragiczną, ale próżno tu szukać wielu pozytywów. Kto wie, może Crystal Dynamics ponownie spróbuje swoich sił w grach-usługach i jeszcze pozytywnie nas zaskoczy?