Brutalny horror ILL otrzymał pierwszy pokaz rozgrywki. Unreal Engine 5 robi robotę
O ILL mogliście słyszeć już wcześniej za sprawą krótkich animacji koncepcyjnych. Gra jednak powstaje i dostała pierwszą “zajawkę”.
Istnieje szansa, że niewielkie Team Clout stworzy coś, czego w gatunku brakowało od dawna.
ILL – z koncepcji do gry wideo
Oleg Vdovenko to rosyjski artysta – grafik i animator, który jakiś czas temu zaczął wrzucać na swój kanał na YouTubie ciekawe animacje. Były to stworzone w stylu survival horrorów FPS koncepcje na grę wideo. Choć wyglądały jak rozgrywka, był to tylko taki “teaser” pokazujący pomysł. A ten okazał się świetny.
Oleg sięgnął do klasyki gatunku – brutalnych, ociekających przemocą pozycji, w których to gore gra główną rolę. Jego animacje nie tylko wyglądały pięknie (to w końcu Unreal Engine!), ale szokowały detalami zniszczeń ciała i transformacji zmutowanych wrogów. Fani zaczęli domagać się, aby powstała z tego gra i tak też się dzieje.
Problem w tym, że prace nad nią trwają zaledwie od paru miesięcy, a twórcy z Team Clout to osiem osób. Tym bardziej zdumiewa fakt, że dość szybko podzielono się pierwszym urywkiem z rozgrywki. Jak sami deweloperzy wyjaśniają, to pierwszy fragment gameplayu z gry opartej na Unreal Engine 5. Muszę jednak przyznać, że wygląda to na tyle fenomenalnie, iż wciąż ciężko mi uwierzyć, że to faktyczna rozgrywka.
Nie widać na niej za wiele – ot, rozmowy bohatera w zrujnowanym biurze, ale to wciąż jakiś dowód na to, że ILL prędzej czy później dostaniemy. Twórcy obiecują nieskomplikowaną historię, ale głównie stawiają na klimat, gore i szczegółowo pokazane zmiany ciał przeciwników.
Co ciekawe, gra może mieć iście gwiazdorską obsadę. W rolę głównej postaci wcielił się Nick Apostolides znany jako… Leon Kennedy z Resident Evil 2 Remake. Za kompozycję odpowiada amerykański muzyk elektroniczny – LORN. Twórcy wykorzystali też dobrodziejstwa UE5, czyli technologie Nanite i Lumin.
Poniżej znajdziecie parę wcześniejszych “szkiców” gry.