Największa premiery gry PlayStation na PC w historii, ale… coś nie wyszło
Gracze PC wydali wyrok i obecnie nie są jednoznacznie zachwyceni. Część z nich chwali Helldivers 2, ale inni zarzucają pay-to-win, bugi i problemy z optymalizacją.
Helldivers 2 jeszcze przed debiutem mogło niechlubnie “pochwalić się” kontrowersjami. Wielu graczy PlayStation zarzucało porzucenie ich przez firmę i wydanie nowego konsolowego exclusive’a tego samego dnia na PC. Gdy w końcu premiera nastąpiła, nie jest wcale tak dobrze. Na PS5 może i gra się nieźle, ale gracze z komputerami nie mają tego komfortu.
Helldivers 2 w ogniu krytyki, ale z sukcesem
Na Steam można już grać w nową grę od Arrowhead Game Studios i wcale nie jest tak dobrze, jak można byłoby oczekiwać. Przede wszystkim wydawało się, że Sony mogłoby się nauczyć już wydawania gier na PC w dobrym stanie technicznym. Porażki w stylu The Last of Us Part I dalej rzutują na jej postrzeganie przez graczy na PeCetach. I pod tym kątem nowe Helldivers zdecydowanie nie pomaga.
Obecnie Helldivers 2 znajduje się na pierwszym miejscu bestsellerów Steam. To także najlepiej sprzedająca się gra PlayStation na PC, co stanowi spore osiągnięcie (rywalizowała w końcu z God of War czy Horizon). W kluczowym momencie grało w nią ponad 81 tys. gracze Steam (zgodnie ze SteamDB). Nie wszyscy są jednak zadowoleni. Najwięcej dostało się optymalizacji tytułu.
W momencie pisania tego artykułu gra ma “mieszane” opinie graczy, a 68% wszystkich recenzji jest pozytywnych. Podobno tytuł ma wielkie problemy nie tylko z zachowaniem stałej liczby klatek na sekundę, ale również z działaniem w ogóle. Spora część graczy narzeka na wywalanie do pulpitu i dziwne errory, przez które nie da się grać. Kontrowersyjny DRM GameGuard, zdaniem graczy, może mieć z tym wiele wspólnego.
Inni narzekają na problemy z serwerami i lagi, a jeszcze inni na potencjalne pay-to-win. Sytuacja jest zaskakująca, bo mówimy o grze PvE a nie PvP. W przepustce sezonowej znajdziemy nie tylko elementy kosmetyczne, ale również nowe bronie, zablokowane za rzeczywistymi pieniędzmi. To, dla wielu, oznaka powstania zjawiska, w którym gracze płacący będą mieć łatwiej niż gracze niepłacący. Przedstawiciele Arrowhead przekazali, że obecnie pracują nad wyeliminowaniem największych problemów i optymalizacją gry.