Gry na Xbox Scarlett – Microsoft myśli nie tylko o lepszej grafice
Jeśli pomyślimy o grach na next-geny, zazwyczaj na szczycie oczekiwań wyląduje lepsza grafika. Microsoft zapewnia, że w przypadku Xbox Scarlett deweloperzy skupiają się nie tylko na tym. Co jest równie ważne jak sama oprawa nowych gier?
Grafika to nie wszystko – daje do zrozumienia szef marki Xbox, Phil Spencer, w najnowszym numerze Weekly Famitsu (dzięki Gamingbolt). To naturalne, że Amerykanie nie myślą tylko o tym, jak będą wyglądać gry na Xbox Scarlett, lecz również o tym, jak będziemy się przy nich bawić.
Gry na Xbox Scarlett – grafika, płynność, mniejsze opóźnienia
Spencer wspomina, że moc nowej konsoli w części posłuży do generowania ładniejszych światów, lecz równie ważne będzie zadbanie o inne aspekty rozgrywki, z których czerpiemy przyjemność. Chodzi o mniejsze opóźnienia (lagi) oraz większą płynność w grach. Te dwie sprawy trochę kuleją, jeśli chodzi o obecną generację (zwłaszcza framerate), zatem Microsoft postara się, by next-gen dał nam pod tym względem większą fajność z grania.
Jesteśmy ciekawi, kiedy Amerykanie ujawnią jakieś pierwsze materiały z gier na Xbox Scarlett. Premiera konsoli została zaplanowana na końcówkę 2020 roku, zatem prawdopodobnie gry na next-gena zobaczymy dopiero na przyszłorocznych targach E3.
Xbox Scarlett – specyfikacja
Xbox Scarlett zostanie wyposażony w niestandardowy układ opracowany przez Microsoft i AMD, który korzysta z technologii Zen 2 (Radeon RDNA) oraz Navi. Microsoft obiecuje, że nowa konsola będzie czterokrotnie bardziej wydajna niż Xbox One X. Next-gen użyje również szybkiej pamięci GDDR6 RAM, o której firma mówi, że zapewni rozdzielczość i płynność, których nigdy wcześniej nie widzieliśmy.
Nowy Xbox ma obsługiwać gry w rozdzielczości 8K, płynność do 120fps w grach, ray-tracing i zmienną częstotliwość odświeżania. Microsoft zdradził również, że na pokładzie Xbox Scarlett znajdzie się super szybki dysk SSD. – Stworzyliśmy dyski SSD nowej generacji. Używamy dysku SSD jako wirtualnej pamięci RAM – mówi rzecznik Xboksa w zapowiedzi wideo. Według Microsoftu powinno to zwiększyć wydajność o 40 razy w porównaniu z obecną generacją, a to oznacza, że gry mają się ładować o wiele szybciej.
Konsola będzie również zapewniać kompatybilność wsteczną z „czterema generacjami treści”, co oznaczałoby, że na next-genie uruchomimy gry z wszystkich poprzednich konsol z logo Xbox. Nie wiadomo jednak, czy chodzi o każdą grę, czy jedynie wybrane produkcje.