Robotyczne buty do VR – adidasy, które cofają kroki użytkownika
Z butami do VR nie będziemy musieli przejmować się powierzchnią pokoju, w którym gramy. Na każdy krok do przodu użytkownika, nowe urządzenie wykona jeden do tyłu.
Sprzęt do VR od samego początku zmagał się z poważnym problemem, a był nim i dalej jest choroba lokomocyjna VR. Choć w dużym stopniu udało się ograniczyć kłopoty z zaburzeniami błędnika, przy pomocy rozstawianych czujników lub bieżni VR (jak np. Virtuix Omni, KatWalk), to jednak rozwiązanie oferowane przez producentów stworzyło kolejny kłopot z wymaganą powierzchnią do gry, niezbędną do korzystania ze sprzętu.
Firma Ecto VR postanowiła spróbować w tej sytuacji z nowym rodzajem urządzenia, butami do VR. Ecto One to zaawansowane robotyczne adidasy, które z łatwością przenoszą kroki użytkownika do gry. Ale co najważniejsze, działają jak ruchoma bieżnia, której cechą szczególną jest cofanie kroków człowieka w rzeczywistości. Pozwala to ograniczyć przestrzeń w miejscu korzystania z VR do mniej niż 2 metrów kwadratowych.
Na powyższym materiale wideo możemy zobaczyć, w jaki sposób buty VR przesyłają informację o ruchu gracza do gry, w tym przypadku Half-Life: Alyx. Sam mechanizm cofania kroków wygląda interesująco. Ponadto dość dobrze odczytuje ruch w płaszczyźnie horyzontalnej i wertykalnej, ale… Poruszanie się w tych butach wygląda na niezbyt przyjemne. Osoba, która nosi Ecto One zdaje się stawiać niepewne kroki, rzec można ociężałe. Nie wiadomo czy to z winy ich ciężaru, czy może przez ich szerokość, która zmusza do większych wykroków.
Może Ecto VR uda się jeszcze poprawić projekt butów, bo w tej wersji nie robią zbyt dobrego wrażenia. Mają jednak czas, by coś zmienić w swojej koncepcji, bowiem najszybciej trafią do sprzedaży w 2022.