“PS4 Pro jest super potężne, ale nie uruchomi naszej gry w 60 fps-ach”
Jak będzie z płynnością nadchodzącego Destiny 2?
Wielka zapowiedź od Bungie to również wielkie wymagania, jeśli chodzi o moc komputerów oraz konsol. Jak wyjaśnia Luke Smith ze studia producenckiego w rozmowie z serwisem IGN, nawet PS4 Pro nie podoła temu, by wyświetlić Destiny 2 w płynności 60 klatek animacji na sekundę.
– PS4 Pro to super potężna konsola, ale nie uruchomi naszej gry w 60 fps-ach. Nasz tytuł to bogata fizyczna symulacja, w której ścierają się gracze – zaznacza deweloper mówiąc wprost, że konsoli od Sony braknie mocy na taką płynność.
Wygląda zatem na to, że Destiny 2 dostanie na PS4, PS4 Pro i Xbox One blokadę na poziomie 30 fps-ów i jedynie komputery PC pozwolą zagrać w ten tytuł w magicznej sześćdziesiątce. No, może że Project Scorpio, który dysponuje mocniejszymi podzespołami od wspomnianych konsol, dorówna w tym przypadku blaszakom.
Port z konsol? Jak będzie z optymalizacją? Prezentacja gry na PC rodzi nowe pytania
Pisaliśmy już, na jakim sprzęcie zaprezentowano pierwsze fragmenty rozgrywki z Destiny 2 w wersji PC. Poznaliśmy procesor, kartę graficzną i ilość pamięci RAM – specyfikację, która ruszyła tytuł w rozdzielczości 4K.
Jak się jednak okazuje – o czym wspomina redakcja serwisu IGN (cytujemy za DSO Gaming) – podczas pokazu tytuł nie hulał w maksymalnych ustawieniach, lecz w średnich. Mieliśmy za to poziom płynności nie spadający poniżej 60 klatek animacji na sekundę. Czyżby pojedyncza karta graficzna GeForce GTX 1080 Ti nie zapewniła podobnej płynności w maksymalnych ustawieniach w jakości 4K? Można tylko zgadywać.
Pamiętajmy jednak, że pokazana wersja Destiny 2 na PC to wersja deweloperska, wczesna i mamy nadzieję, że do premiery dużo się jeszcze zmieni, oczywiście na lepsze.
Destiny 2 portem z konsol?
David Shaw z Bungie wspomina natomiast na łamach PC Gamer, że Destiny 2 nie będzie posiadało dedykowanych serwerów i dotyczy to zarówno konsol PlayStation 4 oraz Xbox One, jak i komputerów PC. Deweloper opisał kod multiplayer produkcji jako skomplikowaną typologię, nie ujawniając więcej szczegółów.
David Shaw zaznaczył też, że Bungie stara się, by Destiny 2 czuło się jako grę na PC, a nie jako port z konsol: Wykonaliśmy sporo pracy. Jednym z kluczowych czynników, któremu poświęciliśmy czas odnośnie wersji PC jest to, że nie chcemy, by ktoś patrzył na Destiny 2 jako na port z konsol. Tak, Bungie ma długą historię jeśli chodzi o konsole. Ludzie uwielbiają gry konsolowe. Chcemy jednak mieć pewność, że w przypadku Destiny 2 będzie czuć, że to gra komputerowa, w którą gra się jak w shootera na PC.
Służyć mają temu zapewne opcje dostosowane do komputerów. Destiny 2 na PC będzie wspierało rozdzielczość 4K (3820×2160), monitory 21:9, zapewni wsparcie dla myszy oraz klawiatury, pozwoli zmienić obłożenie klawiszy oraz ustawić kąt widzenia (FOV – Field of View).
Wygląda na to, że odczucia będą zatem jak na PC, a port… z konsol.