31 gorących ciekawostek o Wiedźminie 3! Patch, Ciri, broda Geralta, miasta, questy…
Ostatnio dowiedzieliśmy się, jakim pecetem trzeba dysponować, żeby zagrać w Wiedźmin 3: Dziki Gon na ustawieniach Ultra i jednocześnie cieszyć się płynnością 60 fps-ów przy rozdzielczości 1080p. Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami, odsyłamy do tego newsa.
Dzisiaj mamy dla Was kolejną porcję informacji na temat Dzikiego Gonu. Ich źródłem jest niemiecki magazyn GameStar. Jest trochę o poziomach trudności, zadaniach pobocznych oraz świecie gry. Do tego dochodzą szczegóły techniczne, nie mniej ciekawe od reszty.
Poniżej wszystkie ciekawostki, które dla przejrzystości prezentujemy w punktach. Dajcie znać, na jakim sprzęcie zagracie w Wiedźmina 3. Któraś z konsol nowej generacji (PS4, Xbox One) czy może czaicie się na wersję pecetową?
Szczegóły dotyczące rozgrywki:
- Sekwencje z Ciri będą trwały w sumie około 5-10 godzin i bardziej przypominają gatunek action-adventure niż RPG.
- Dodatkowe miejsce w ekwipunku zdobędziemy poprzez ulepszanie siodła wierzchowca.
- Powraca walka na pięści, tym razem bez sekwencji QTE.
- Przez moment nie mamy wrażenia, że świat gry jest pusty.
- Dziennikarze GameStar nie napotkali podczas żadnych prostych zadań typu fetch quests, polegających na zwykłym zbieractwie, czyli przynoszeniu kolejnych przedmiotów kolejnym postaciom NPC.
- W grze znajdziemy cztery poziomy trudności (easy, medium, hard oraz dark). Ciekawe jest to, że na każdym wrogowie mają po tyle samo energii. Jeśli wybierzemy trudniejszą rozgrywkę, przeciwnicy mają za to posiadać inne umiejętności.
- Jeśli zabijemy potwora i zgłosimy się po odbiór nagrody, będziemy mogli targować się co do zapłaty. Służyć ma ku temu mini-gra.
- Zadania poboczne są świetnie skonstruowane i bardzo rozbudowane (posiadają wiele rozgałęzień).
- Na wyższych poziomach trudności mikstury są czymś niezbędnym. Otrzymamy możliwość ich ulepszania, żeby dawały jeszcze silniejsze efekty.
- Novigrad i Ziemia Niczyja to jedna mapa, która jest znacznie większa niż w Skyrim. Wyspy Skellige są z kolei inną, równie dużą częścią gry. Oprócz tego istnieje jeszcze 5-6 oddzielnych lokacji, włączając w to Kaer Morhen.
- Wrogowie nie odradzają się lub robią to bardzo rzadko.
- Najlepsze przedmioty w grze muszą zostać stworzone.
- Rozgałęzienia w fabule robią wrażenie i nie zawsze są oczywiste.
- Niektórych złych wyborów nie możemy cofnąć (lub jest to niemal niemożliwe), nawet jeśli skorzystamy z zapisu/odczytania stanu gry.
- W odróżnieniu od produkcji BioWare nie dostaniemy podpowiedzi, które odpowiedzi są dobre, a które złe. Sami musimy się domyślić.
- Redaktorzy GameStar pochwalili karcianego Gwinta, który znajdzie się w grze.
- Wiedźmin 3: Dziki Gon zaoferuje nam dwa ogromne oraz tętniące życiem miasta: Novigrad oraz Oxenfurt.
- Na obszarze Ziemi Niczyjej odwiedzimy 25 mniejszych miasteczek. Każde z nich wielkością przypomina Flotsam z Wiedźmina 2.
- Geralt może okradać innych, choć system wydaje się zbyt prosty.
- Redaktor GameStar - posiadając level 7 postaci - został pokonany jednym ciosem przez Wiwernę, która była na 24 poziomie. W grze nie ma więc skalowania trudności potworów.
- HUD w pełni konfigurowalny. Ikonki oraz znaczniki questów można wyłączyć i nie będą widoczne na mapie. Wskazówki audiowizualne (np. ludzie proszący o pomoc) będą dostępne, lecz również można je wyłączyć.
- Dziennikarze GameStar nie napotkali żadnego klona NPC!
- Wydaje się, że granie na padzie jest znacznie wygodniejsze niż rozwiązanie klawiatura + mysz.
- Problem z otwieraniem drzwi, który irytował w Wiedźminie 2, został rozwiązany. Drzwi otwierają się automatycznie, a wchodząc do budynków nie napotkamy loadingów.
- W dniu premiery zobaczymy Day One Patch.
- Na konsoli Xbox One zobaczymy jednak rozdzielczość 900p.
- Broda Geralta będzie z czasem rosnąć!
- GameStar uważa, że w Wiedźminie 3 zobaczymy najbardziej imponujący system zmiennej pogody, jaki kiedykolwiek zastosowano w grach.
- Dziennikarze zauważyli bardzo mało błędów. Nie było żadnych freezów.
- Ustawienia Ultra mają znaczny wpływ na wygląd oraz jakość modeli roślinności.
- W grze nie istnieje suwak LOD (do zmiany odległości rysowania obiektów).