Fortnite Battle Royale z nowością, która pomoże wyjść z każdej śliskiej sytuacji
Kolejny tydzień i kolejna aktualizacja popularnej strzelaniny od Epic Games. Patch 3.6 do Fortnite wprowadza nowe przedmioty i poprawia wiele błędów w grze. Oto pełna lista zmian.
Epic Games nie próżnuje i wciąż ulepsza swoją perełką. Patch 3.6 do Fortnite wylądował już na wszystkich platformach, więc pora przyjrzeć, co tym razem serwują nam deweloperzy.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
Aktualizacja 3.6 to dla Battle Royale zmiany zwiększające komfort gry, poprawki miniguna oraz debiut nowego przedmiotu… Czepiaka! Prawdziwa z niego “przylepa” i pomoże się wam wykaraskać z każdej śliskiej sytuacji – czytamy na oficjalnej stronie gry.
Poprawki zaserwowano również w mobilnej wersji Fortnite Battle Royale. Poniżej kompletny changelog.
7 premier nowego tygodnia. Polska produkcja dominuje zestawienie
Patch 3.6 do Fortnite – zmiany i nowości:
Czepiak (Battle Royale + Ratowanie Świata)
Przyklejcie go do swoich wrogów i zgarnijcie Królewskie Zwycięstwo. Ten nowy granat znajdziecie jako łup luzem w świecie gry, w zrzutach zaopatrzenia, zaopatrzeniowych lamach i skrzyniach skarbów.
Wyrzutnia szlachetna (Ratowanie Świata)
Naładujcie tę wyrzutnię i zaszokujcie potwory! Im dłuższe ładowanie, tym większe wy-ładowanie.
OGÓLNE
- Możliwość połączenia konta Epic z kontem Twitch została usunięta z klienta gry ze względu na problemy ze skalowaniem.
- Połączenia wciąż można dokonać na stronie Epic Games.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd, który powodował, że przy zamykaniu metalowych drzwi nie było słychać żadnych dźwięków.
BATTLE ROYALE
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano Czepiak.
- Statystyki:
- Rzadkość: Niepospolita
- Lokacja:
- łupy luzem w świecie gry, lamy zaopatrzeniowe, skrzynie skarbów.
- Opóźnienie eksplozji (po przyczepieniu do celu): 2,5 sek
- Obrażenia zadawane graczom: 100
- Obrażenia zadawane strukturom: 200
- Promień działania: 1 pole
- Maksymalnie w stosie: 10
- Ilość w podnoszonym stosie: 3
- Przyklejcie ten granat do wroga i poczekajcie małą chwilkę na eksplozję!
- Nie wybucha w powietrzu.
- Przyczepia się do każdej powierzchni lub gracza.
- Eksploduje przed czasem tylko, jeśli struktura, do której został przyklejony, ulegnie zniszczeniu.
- Statystyki:
- O około 40% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków z skrzyniach skarbów.
- Poprawki miniguna:
- Celność zwiększono o 10%.
- Odrzut zmniejszono o 10%.
- Zwiększono obrażenia tej broni w wersji epickiej/legendarnej z 16/17 do 18/19.
- Znacząco poprawiono współczynnik trafień pocisków wypuszczanych na dużą odległość z kuszy i karabinu snajperskiego.
- Ulepszenia Fortu Kieszonkowego:
- Stos opon z Fortu Kieszonkowego nie zapewnia już odporności na obrażenia od upadku po tym, gdy gracze na nim skaczą.
- Podgląd Fortu Kieszonkowego wyświetlany wraz z trajektorią informuje obecnie graczy o tym, czy budowla powstanie w wersji na palach i z rampą.
- Trajektoria lotu Fortu Kieszonkowego od teraz będzie zmieniała kolor na czerwony, jeżeli granat zostanie wycelowany zbyt wysoko.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd kolizji, który umożliwiał powalonym graczom chowanie się w oponach Fortu Kieszonkowego.
- Poprawiono błąd, który sprawiał, że przeładowywanie pistoletu maszynowego czasami kończyło się niepowodzeniem.
- Naprawiono błąd, powodujący, że Przytulne Ognisko leczyło graczy o sekundę dłużej, niż powinno.
- Naprawiono błąd, który powodował, że czerwone znaczniki trafień nie wyświetlały się, kiedy wyrzutnia rakiet zadawała obrażenia.
- Czerwona lampka na zdalnie odpalanych ładunkach nie będzie już widoczna przez drzwi.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przedmioty jednorazowe z łupolam i zrzutów zaopatrzenia mogły w ekwipunku gracza tworzyć stosy większe, niż stosy maksymalne.
ROZGRYWKA
- Niskie ogrodzenia nie będą już uniemożliwiały graczom budowania struktur.
- Celność pierwszego strzału będzie się od teraz resetowała, gdy gracz będzie kucać, wyprostuje się lub zmieni bronie.
- Gracze pojawiają się bliżej członków oddziału na wyspie startowej.
- Przeniesiono grupy punktów odradzania na wyspie startowej tak, by były bliżej siebie.
- Punkty zdrowia balonów zrzutów zaopatrzenia zostały dopasowane zgodnie z trybem:
- Solo: 500
- Gra w parach: 750
- Gra w oddziałach: 1250
- Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się dwa razy wyżej niż dotychczas i spadają dwa razy szybciej.
Poprawki błędów
- Budowniczy Pro
- Naprawiono błąd, który powodował, że atak główny mógł zostać przerwany po zwolnieniu przycisku celownika.
- Naprawiono błąd, który powodował, że sprint mógł zostać przerwany, jeżeli gracz przełączył się w tryb budowania i próbował szybko zbudować rampę.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bronie graczy strzelały automatycznie po postawieniu struktury i przełączeniu się z powrotem na broń.
- Naprawiono liczne błędy zrzutów zaopatrzenia:
- Kolizja balonu nie będzie już działać po tym, jak skrzynia została otwarta.
- Zrzuty zaopatrzenia nie będą się już blokować na strukturach, drzewach czy w powietrzu.
- Naprawiono błąd, powodujący, że opony z Fortu Kieszonkowego unosiły się w powietrzu, jeżeli Fort został postawiony na zrzucie zaopatrzenia.
- Gracze nie będą już odnosić obrażeń od upadku po wylądowaniu na oponach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że drzwi odskakiwały po tym, gdy gracze wielokrotnie klikali przycisk interakcji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że podczas próby wyedytowania jednego fragmentu budowli, tryb edycji włączał się dla innego.
INTERFEJS
- Dodano opcję samodzielnego zwrotu przedmiotów kosmetycznych.
- Istnieje możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w zamian za V-dolce.
Poprawki błędów
- Przycisk ShadowPlay Highlights jest znowu widoczny na ekranie zwycięstwa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk ShadowPlay Highlights nie działał w zakładce lobby po uprzednim przełączeniu się na inną zakładkę.
- Naprawiono błąd, powodujący, że ikona „Usuń znacznik” znikała z mapy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikony członków oddziału pojawiały się na mapie jako ikony busa bojowego.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre interakcje uniemożliwiały zamknięcie koła komunikacji oddziału.
EFEKTY DŹWIĘKOWE
- Poprawiono dźwięki podczas pojawiania się wielu wielu zrzutów zaopatrzenia naraz; będą one wskazywać na to, ile zrzutów się pojawiło i gdzie.
Poprawki błędów
- Poprawiono dźwięk otwierania skrzyni zrzutu zaopatrzenia, który nie był słyszalny z większej odległości.
- Naprawiono błąd, powodujący, że dźwięki skrzyń w niektórych przypadkach nie odtwarzały się.
- Dźwięki metalowych drzwi będą od teraz odtwarzały się podczas zamykania drzwi.
GRAFIKA I ANIMACJA
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że fragmenty ubioru Kruka rozciągały się na ekranie szafki.
- Naprawiono błąd, który powodował, że fizyka gryzienia kilofu Gryzik nie działała poprawnie.
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono część błędów powodujących zacinanie się gry po likwidacji gracza (więcej poprawek pojawi się w aktualizacji 4.0).
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas generowania roślinności.
- Naprawiono błędy, które powodowały zacinanie się gry: wykorzystano do tego prekompilowane shadery, dzięki czemu nie muszą się one już kompilować w trakcie gry.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Dodano opcję umożliwiającą włączenie przycisku ataku (w prawej części ekranu); można to zrobić przy pomocy ustawienia „Dotknij, by strzelać”.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd interakcji, który powodował, że reanimacja graczy i otwieranie skrzyń kończyły się niepowodzeniem.
- Naprawiono błąd, który powodował, że zbierane zasoby wyświetlały się w złym miejscu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że postaci czasami poruszały się, gdy mapa była otwarta.
- Usunięto błąd uniemożliwiający edytowanie budowli wzniesionych przez członków oddziału.
RATOWANIE ŚWIATA
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano Czepiak.
- Ten granat przyczepia się do celów i eksploduje chwilę później.
- Nie zadaje uszkodzeń strukturom zbudowanym przez gracza.
- Można znaleźć go w świecie gry, a jego maksymalna żywotność to koniec danej misji.
- Dodano wyrzutnię szlachetną.
- Ciężka broń, która wypuszcza falę przebijającej energii.
- Można załadować ją na trzy sposoby:
- Niezaładowana (0,5 pola zasięgu)
- Średnio załadowana (1 pole zasięgu)
- Maksymalnie załadowana (1,5 pola zasięgu)
- Zadaje obrażenia od energii, jest więc dość skuteczna w walce ze wszystkimi wrogami żywiołowymi.
- Od teraz bekon będzie pojawiał się w większych ilościach… wszędzie tam, gdzie można bekon znaleźć 🤔🥓
- Dostosowano koszty amunicji energetycznej:
- Zwiększono liczbę amunicji na akcję tworzenia z 80 do 100.
- Zwiększono o 20% ilość amunicji energetycznej, która pojawia się w świecie gry.
MISJE I SYSTEMY
- Poprawki misji „Odzyskaj drona”:
- Dron będzie się odtąd rozbijał rzadziej.
- Dron nie powinien już rozbijać się koło budowli obronnych w miejscu misji głównej.
- Nagrody za ukończenie misji zostały ulepszone tak, by zawierały więcej różnych przedmiotów.
- Odzyskiwanie zasobów zostało potrojone.
- Niszczenie struktur wspierających miny na Grzmiącej Drodze 99 gwarantuje obecnie uzyskanie poprawnego zasobu, czyli drewna.
- Koszt podwyższenia poziomu trudności o 1 w pylonach poziomu trudności został przywrócony do stałej wartości 2 bluglutów.
- [Przeprojektowanie] Anomalie
- Anomalia może zostać zniszczona jakimkolwiek sposobem, który zadaje obrażenia otoczeniu w grze, wliczając w to zdolności i strzelanie.
- Po tym, jak anomalia zostanie zniszczona, gracze muszą odzyskać odłamki poprzez wejście z nimi w interakcję.
Poprawki błędów
- Betonowe narożniki w miastach i strefach przemysłowych nie będą już blokowały struktur graczy.
ROZGRYWKA
- Skrócono czas potrzebny do ożywienia obrońcy z 5 do 2 sek.
Poprawki błędów
- Szczeliny i obozy nie powinny już blokować pocisków.
- Pułapki nie unoszą się już w powietrzu po tym, jak ściana, na której się znajdowały, została zniszczona.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rzucanie zdalnie odpalanych ładunków w trakcie sprintu.
- Usunięto automatyczne obracanie schodów, które często ustawiało schody błędnie.
INTERFEJS
- Od teraz można przybliżać ekran wyboru misji spustami kontrolera.
- Można wybierać misje podwójnym kliknięciem na mapie.
- Usunięto wizualizację amunicji z interfejsu gry ze względu na to, iż czasami nie mieściła się na ekranie.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie dało się przewijać opisu misji „Nowa trasa koncertowa”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że informacje o wykonywanym zadaniu pojawiały się za interfejsem budowania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nagrody na ekranie wyboru misji wyświetlały się poza ekranem.
- Naprawiono opóźnienie, które pojawiało się po opuszczeniu misji przy pomocy przycisku „Powrót do bazy głównej”.
- Znacząco zredukowano zawieszanie się gry w menu transformacji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze wysokich poziomów mogli osiągnąć jedynie 124. poziom mocy. Obecnie mogą osiągnąć poziom 125.
BOHATEROWIE
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że profity Rozkręcenie i Szybsze Rozkręcenie Kulograda Jonesy’ego nie zapewniały poprawnej premii do szybkostrzelności.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli strzelać w trakcie animacji Byczego Pędu Budowniczego.
WROGOWIE
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy z wrogów pojawiali się w świecie gry zbyt często.
EFEKTY DŹWIĘKOWE
- Dźwięki fali uderzeniowej profitu Poczuj BAZĘ zostały przeprojektowane tak, by były silniejsze i miały więcej… bazów… to znaczy basów 🔊!