Fortnite Battle Royale z nowością, która pomoże wyjść z każdej śliskiej sytuacji

Fortnite Battle Royale z nowością, która pomoże wyjść z każdej śliskiej sytuacji
Newsy PC Polecamy PS4 XOne

Kolejny tydzień i kolejna aktualizacja popularnej strzelaniny od Epic Games. Patch 3.6 do Fortnite wprowadza nowe przedmioty i poprawia wiele błędów w grze. Oto pełna lista zmian.

Epic Games nie próżnuje i wciąż ulepsza swoją perełką. Patch 3.6 do Fortnite wylądował już na wszystkich platformach, więc pora przyjrzeć, co tym razem serwują nam deweloperzy.

Aktualizacja 3.6 to dla Battle Royale zmiany zwiększające komfort gry, poprawki miniguna oraz debiut nowego przedmiotu… Czepiaka! Prawdziwa z niego “przylepa” i pomoże się wam wykaraskać z każdej śliskiej sytuacji – czytamy na oficjalnej stronie gry.

Poprawki zaserwowano również w mobilnej wersji Fortnite Battle Royale. Poniżej kompletny changelog.

7 premier nowego tygodnia. Polska produkcja dominuje zestawienie

Patch 3.6 do Fortnite – zmiany i nowości:

Czepiak (Battle Royale + Ratowanie Świata)

Przyklejcie go do swoich wrogów i zgarnijcie Królewskie Zwycięstwo. Ten nowy granat znajdziecie jako łup luzem w świecie gry, w zrzutach zaopatrzenia, zaopatrzeniowych lamach i skrzyniach skarbów.

Patch 3.6 do Fortnite

Wyrzutnia szlachetna (Ratowanie Świata)

Naładujcie tę wyrzutnię i zaszokujcie potwory! Im dłuższe ładowanie, tym większe wy-ładowanie.

Patch 3.6 do Fortnite

OGÓLNE

  • Możliwość połączenia konta Epic z kontem Twitch została usunięta z klienta gry ze względu na problemy ze skalowaniem.
    • Połączenia wciąż można dokonać na stronie Epic Games.

Poprawki błędów

  • Poprawiono błąd, który powodował, że przy zamykaniu metalowych drzwi nie było słychać żadnych dźwięków.

BATTLE ROYALE

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano Czepiak.
    • Statystyki:
      • Rzadkość: Niepospolita
      • Lokacja:
      • łupy luzem w świecie gry, lamy zaopatrzeniowe, skrzynie skarbów.
      • Opóźnienie eksplozji (po przyczepieniu do celu): 2,5 sek
      • Obrażenia zadawane graczom: 100
      • Obrażenia zadawane strukturom: 200
      • Promień działania: 1 pole
      • Maksymalnie w stosie: 10
      • Ilość w podnoszonym stosie: 3
    • Przyklejcie ten granat do wroga i poczekajcie małą chwilkę na eksplozję!
      • Nie wybucha w powietrzu.
    • Przyczepia się do każdej powierzchni lub gracza.
    • Eksploduje przed czasem tylko, jeśli struktura, do której został przyklejony, ulegnie zniszczeniu.
  • O około 40% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków z skrzyniach skarbów.
  • Poprawki miniguna:
    • Celność zwiększono o 10%.
    • Odrzut zmniejszono o 10%.
    • Zwiększono obrażenia tej broni w wersji epickiej/legendarnej z 16/17 do 18/19.
  • Znacząco poprawiono współczynnik trafień pocisków wypuszczanych na dużą odległość z kuszy i karabinu snajperskiego.
  • Ulepszenia Fortu Kieszonkowego:
    • Stos opon z Fortu Kieszonkowego nie zapewnia już odporności na obrażenia od upadku po tym, gdy gracze na nim skaczą.
    • Podgląd Fortu Kieszonkowego wyświetlany wraz z trajektorią informuje obecnie graczy o tym, czy budowla powstanie w wersji na palach i z rampą.
    • Trajektoria lotu Fortu Kieszonkowego od teraz będzie zmieniała kolor na czerwony, jeżeli granat zostanie wycelowany zbyt wysoko.

Poprawki błędów

  • Poprawiono błąd kolizji, który umożliwiał powalonym graczom chowanie się w oponach Fortu Kieszonkowego.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że przeładowywanie pistoletu maszynowego czasami kończyło się niepowodzeniem.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że Przytulne Ognisko leczyło graczy o sekundę dłużej, niż powinno.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że czerwone znaczniki trafień nie wyświetlały się, kiedy wyrzutnia rakiet zadawała obrażenia.
  • Czerwona lampka na zdalnie odpalanych ładunkach nie będzie już widoczna przez drzwi.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przedmioty jednorazowe z łupolam i zrzutów zaopatrzenia mogły w ekwipunku gracza tworzyć stosy większe, niż stosy maksymalne.

ROZGRYWKA

  • Niskie ogrodzenia nie będą już uniemożliwiały graczom budowania struktur.
  • Celność pierwszego strzału będzie się od teraz resetowała, gdy gracz będzie kucać, wyprostuje się lub zmieni bronie.
  • Gracze pojawiają się bliżej członków oddziału na wyspie startowej.
  • Przeniesiono grupy punktów odradzania na wyspie startowej tak, by były bliżej siebie.
  • Punkty zdrowia balonów zrzutów zaopatrzenia zostały dopasowane zgodnie z trybem:
    • Solo: 500
    • Gra w parach: 750
    • Gra w oddziałach: 1250
  • Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się dwa razy wyżej niż dotychczas i spadają dwa razy szybciej.

Poprawki błędów

  • Budowniczy Pro
    • Naprawiono błąd, który powodował, że atak główny mógł zostać przerwany po zwolnieniu przycisku celownika.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że sprint mógł zostać przerwany, jeżeli gracz przełączył się w tryb budowania i próbował szybko zbudować rampę.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że bronie graczy strzelały automatycznie po postawieniu struktury i przełączeniu się z powrotem na broń.
  • Naprawiono liczne błędy zrzutów zaopatrzenia:
    • Kolizja balonu nie będzie już działać po tym, jak skrzynia została otwarta.
    • Zrzuty zaopatrzenia nie będą się już blokować na strukturach, drzewach czy w powietrzu.
    • Naprawiono błąd, powodujący, że opony z Fortu Kieszonkowego unosiły się w powietrzu, jeżeli Fort został postawiony na zrzucie zaopatrzenia.
  • Gracze nie będą już odnosić obrażeń od upadku po wylądowaniu na oponach.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że drzwi odskakiwały po tym, gdy gracze wielokrotnie klikali przycisk interakcji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że podczas próby wyedytowania jednego fragmentu budowli, tryb edycji włączał się dla innego.

INTERFEJS

  • Dodano opcję samodzielnego zwrotu przedmiotów kosmetycznych.
    • Istnieje możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w zamian za V-dolce.

Poprawki błędów

  • Przycisk ShadowPlay Highlights jest znowu widoczny na ekranie zwycięstwa.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk ShadowPlay Highlights nie działał w zakładce lobby po uprzednim przełączeniu się na inną zakładkę.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że ikona „Usuń znacznik” znikała z mapy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ikony członków oddziału pojawiały się na mapie jako ikony busa bojowego.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre interakcje uniemożliwiały zamknięcie koła komunikacji oddziału.

EFEKTY DŹWIĘKOWE

  • Poprawiono dźwięki podczas pojawiania się wielu wielu zrzutów zaopatrzenia naraz; będą one wskazywać na to, ile zrzutów się pojawiło i gdzie.

Poprawki błędów

  • Poprawiono dźwięk otwierania skrzyni zrzutu zaopatrzenia, który nie był słyszalny z większej odległości.
  • Naprawiono błąd, powodujący, że dźwięki skrzyń w niektórych przypadkach nie odtwarzały się.
  • Dźwięki metalowych drzwi będą od teraz odtwarzały się podczas zamykania drzwi.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że fragmenty ubioru Kruka rozciągały się na ekranie szafki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że fizyka gryzienia kilofu Gryzik nie działała poprawnie.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono część błędów powodujących zacinanie się gry po likwidacji gracza (więcej poprawek pojawi się w aktualizacji 4.0).
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas generowania roślinności.
  • Naprawiono błędy, które powodowały zacinanie się gry: wykorzystano do tego prekompilowane shadery, dzięki czemu nie muszą się one już kompilować w trakcie gry.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Dodano opcję umożliwiającą włączenie przycisku ataku (w prawej części ekranu); można to zrobić przy pomocy ustawienia „Dotknij, by strzelać”.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd interakcji, który powodował, że reanimacja graczy i otwieranie skrzyń kończyły się niepowodzeniem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zbierane zasoby wyświetlały się w złym miejscu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że postaci czasami poruszały się, gdy mapa była otwarta.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający edytowanie budowli wzniesionych przez członków oddziału.

RATOWANIE ŚWIATA

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano Czepiak.
    • Ten granat przyczepia się do celów i eksploduje chwilę później.
    • Nie zadaje uszkodzeń strukturom zbudowanym przez gracza.
    • Można znaleźć go w świecie gry, a jego maksymalna żywotność to koniec danej misji.
  • Dodano wyrzutnię szlachetną.
    • Ciężka broń, która wypuszcza falę przebijającej energii.
    • Można załadować ją na trzy sposoby:
      • Niezaładowana (0,5 pola zasięgu)
      • Średnio załadowana (1 pole zasięgu)
      • Maksymalnie załadowana (1,5 pola zasięgu)
    • Zadaje obrażenia od energii, jest więc dość skuteczna w walce ze wszystkimi wrogami żywiołowymi.
  • Od teraz bekon będzie pojawiał się w większych ilościach… wszędzie tam, gdzie można bekon znaleźć 🤔🥓
  • Dostosowano koszty amunicji energetycznej:
    • Zwiększono liczbę amunicji na akcję tworzenia z 80 do 100.
    • Zwiększono o 20% ilość amunicji energetycznej, która pojawia się w świecie gry.

MISJE I SYSTEMY

  • Poprawki misji „Odzyskaj drona”:
    • Dron będzie się odtąd rozbijał rzadziej.
    • Dron nie powinien już rozbijać się koło budowli obronnych w miejscu misji głównej.
    • Nagrody za ukończenie misji zostały ulepszone tak, by zawierały więcej różnych przedmiotów.
    • Odzyskiwanie zasobów zostało potrojone.
  • Niszczenie struktur wspierających miny na Grzmiącej Drodze 99 gwarantuje obecnie uzyskanie poprawnego zasobu, czyli drewna.
  • Koszt podwyższenia poziomu trudności o 1 w pylonach poziomu trudności został przywrócony do stałej wartości 2 bluglutów.
  • [Przeprojektowanie] Anomalie
    • Anomalia może zostać zniszczona jakimkolwiek sposobem, który zadaje obrażenia otoczeniu w grze, wliczając w to zdolności i strzelanie.
    • Po tym, jak anomalia zostanie zniszczona, gracze muszą odzyskać odłamki poprzez wejście z nimi w interakcję.

Poprawki błędów

  • Betonowe narożniki w miastach i strefach przemysłowych nie będą już blokowały struktur graczy.

ROZGRYWKA

  • Skrócono czas potrzebny do ożywienia obrońcy z 5 do 2 sek.

Poprawki błędów

  • Szczeliny i obozy nie powinny już blokować pocisków.
  • Pułapki nie unoszą się już w powietrzu po tym, jak ściana, na której się znajdowały, została zniszczona.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rzucanie zdalnie odpalanych ładunków w trakcie sprintu.
  • Usunięto automatyczne obracanie schodów, które często ustawiało schody błędnie.

INTERFEJS

  • Od teraz można przybliżać ekran wyboru misji spustami kontrolera.
  • Można wybierać misje podwójnym kliknięciem na mapie.
  • Usunięto wizualizację amunicji z interfejsu gry ze względu na to, iż czasami nie mieściła się na ekranie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie dało się przewijać opisu misji „Nowa trasa koncertowa”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że informacje o wykonywanym zadaniu pojawiały się za interfejsem budowania.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nagrody na ekranie wyboru misji wyświetlały się poza ekranem.
  • Naprawiono opóźnienie, które pojawiało się po opuszczeniu misji przy pomocy przycisku „Powrót do bazy głównej”.
  • Znacząco zredukowano zawieszanie się gry w menu transformacji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze wysokich poziomów mogli osiągnąć jedynie 124. poziom mocy. Obecnie mogą osiągnąć poziom 125.

BOHATEROWIE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że profity Rozkręcenie i Szybsze Rozkręcenie Kulograda Jonesy’ego nie zapewniały poprawnej premii do szybkostrzelności.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli strzelać w trakcie animacji Byczego Pędu Budowniczego.

WROGOWIE

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy z wrogów pojawiali się w świecie gry zbyt często.

EFEKTY DŹWIĘKOWE

  • Dźwięki fali uderzeniowej profitu Poczuj BAZĘ zostały przeprojektowane tak, by były silniejsze i miały więcej… bazów… to znaczy basów 🔊!
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie