Observer: System Redux na zwiastunie DualSense. Zobacz, jak gra korzysta z pada

0 komentarzy

Observer: System Redux otrzyma liczne korzyści dzięki kontrolerowi DualSense. Bloober Team korzysta z technologii nowej generacji Sony.

Kontroler DualSense to – jak donoszą pierwsi posiadacze PS5 – prawdziwa rewolucja. Pad faktycznie robi różnicę przy rozgrywce i jeśli będzie wykorzystywany przez deweloperów, to może stanowić bardzo istotny element dziewiątej generacji konsol.

Poznaliśmy tytuł kolejnej gry, która wesprze specjalne funkcje DualSense. Chodzi o Observer: System Redux, czyli remaster świetnego horroru od Bloober Team.

Gra zdaje się być idealnym materiałem na wykorzystanie funkcji DualSense i nic dziwnego, że deweloperzy zdecydowali się na przystosowanie jej do nowego pada. W sieci pojawił się zwiastun prezentujący zastosowanie funkcji haptycznych i adaptacyjnych triggerów.

Kontroler odpowiednio dostosuje wibracje zależnie od wykonywanej akurat czynności. W przypadku biegu doświadczymy wibracji całego kontrolera i sprawa będzie wyglądała podobnie przy schwytaniu przez potwora, jednak wtedy wibracje będą odpowiednio mocniejsze.

Szczególnie duży wpływ na rozgrywkę będą miały triggery, które stawiają opór przy otwieraniu drzwi lub przenoszeniu ciężkich przedmiotów. Dodatkowo same triggery będą delikatnie wibrować, co jeszcze bardziej wzmocni immersję.

DualSense aż prosi się o głębsze zastosowanie właśnie w horrorach, gdzie wejście do świata gry jest szczególnie ważne. Wibrujące kontrolery to już raczej standard w dzisiejszych czasach, a wprowadzenie dodatkowych funkcji haptycznych jeszcze bardziej pogłębi zabawę.

Ciekawe tylko czy świeże funkcjonalności znacząco odbiją się na żywocie baterii pada. Sony w sesji Q&A potwierdziło, że DualSense wytrzyma na jednym ładowaniu podobnie długo, co DualShock 4. Zobaczymy, czy słowa te potwierdzą się w praktyce.

Jakub Stremler

Miłośnik kultury bardziej i mniej popularnej. Fan Hideo Kojimy, literatury weird fiction (Lovecraft, Poe, Ligotti!) oraz dobrej muzyki. Gra właściwie we wszystko. Od sandboxów, przez RPG, aż po tytuły indie z najgłębszych zakamarków Steam. Ceni sobie oryginalne pomysły, dobre, odważne historie i stronę artystyczną produkcji. Przygodę z grami rozpoczął od drugiego Turoka, przeszedł fazę zatwardziałego pecetowca, a następnie konsolowca, tylko po to, żeby skończyć jako gracz multiplatformowy.
Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się