Horizon Forbidden West ładuje się tak szybko na PS5, że trzeba było dodać specjalną opcję do gry

Horizon Forbidden West - Aloy nurkuje w morzu
PS4 PS5

Niedawno na konsolach PlayStation zadebiutowało Horizon Forbidden West. Okazuje się, że gra ładuje się zdecydowanie za szybko na PS5, przez co bez pewnej decyzji twórców, gracze nie byliby w stanie zapoznać się z podpowiedziami.

Ekrany ładowania to jedne z najbardziej znienawidzonych kadry wyświetlane w grach wideo (oczywiście zaraz po ekranach śmierci). Dziewiąta generacja konsol miała się z nimi ostatecznie pożegnać lub przynajmniej zminimalizować ich długość występowania do minimum. Tak się składa, że jednak czasem warto jest na nie spojrzeć kilka sekund, by dowiedzieć się cennych rzeczy o grze.

Kojarzycie na pewno ten motyw, kiedy to czekając na wczytanie się fragmentu produkcji, możecie zapoznać się z podpowiedzią. Taką mechanikę wykorzystano m.in. przy Horizon Forbidden West. Problem w tym, że bez ingerencji ze strony deweloperów ciężko byłoby się z nimi zapoznać.

W Horizon Zero Dawn nazwaliśmy to szybką podróżą, ale faktyczne ładowanie mogło zająć nawet minutę. Z PS5 to może cztery lub pięć sekund, ładuje się tak szybko, że gracze nie mogą nawet przeczytać podpowiedzi. Musieliśmy dodać bardzo prostą funkcję, dzięki której ekran wczytywania zawiesza się na tyle długo, że można faktycznie przeczytać przynajmniej jedną podpowiedź podczas wczytywania.

– powiedział Mathijs de Jonge, Game Director Horizon Forbidden West, w rozmowie z Engadget

Mathijs miał na myśli oczywiście opcję “Stand by screen mode”, dzięki której gra czeka na reakcję po stronie kontrolera, by zakończyć wyświetlanie ekranu ładowania. Poprzez tak proste rozwiązanie każdy powinien bez problemu doczytać podpowiedzi, a jeśli ktoś uważa, że ich nie potrzebuje, to wystarczy wyłączyć wymienione ustawienie.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie