Hogwarts Legacy dostanie tryb multiplayer? Moderzy mają już działający prototyp
Hogwarts Legacy jest i tak bogatą grą z mnóstwem zawartości, ale brakuje w niej… trybu multiplayer! Istnieje szansa, że wkrótce to się zmieni.
Na pierwszy rzut oka mamy tu wszystko, a przynajmniej większość rzeczy, które mogą zainteresować fanów Harry’ego Pottera. Fantastyczne zwierzęta? Są. Pojedynki magiczne? Także! Latanie na miotle? No a jak! A może możliwość uczestniczenia na zajęciach w szkole? Również! Brakuje tu jednak nieszczęsnego Quidditcha i… trybu multiplayer.
Hogwarts Legacy dostanie multi?
Zespół The Together Team odpowiedzialny jest m.in. za niezwykle bogatego i świetnie działającego moda Skyrim Together Reborn pozwalające na jednoczesną zabawę wielu graczom w hicie Bethesdy. Ich doświadczenie może znacząco przysłużyć się do opracowania podobnej modyfikacji do hitowego Hogwarts Legacy. Na razie jednak nad projektem jedynie jeden z członków grupy – Yamashi. Pomagają mu jednak dwie inne osoby, które obecnie pracują nad kodem i rozważają dołączenie do prac w pełni na późniejszym etapie.
Jednak to, co imponuje najbardziej to fakt, że Yamashi już teraz zdołał opracować bardzo podstawową i wczesną wersję moda. Ten dostępny jest wyłącznie dla subskrybentów jego Patreona. Wypuszczono nawet wideo pokazujące mod w akcji i jest tak, jak mogliśmy się tego spodziewać – możemy zobaczyć dwójkę graczy wspólnie biegających po Hogwarcie. Modyfikacja nie będzie jednak oferowała zbyt wielu nowych możliwości, bo przysłuży się jedynie “roleplayowi i kooperacji”.
Naszym celem jest dowiedzieć się jak zrobić podstawy takie jak respawnowanie postaci z wyglądem gracza, animacje i NPC. Nie zamierzamy tworzyć żadnej zawartości specyficznej dla multiplayera, chcemy zapewnić stabilne ramy, aby ludzie mogli cieszyć się grą w wersji podstawowej i być może rozszerzyć ją później.
– wyjaśnił Yamashi w rozmowie z redaktorem PC Gamer
Docelowo w grze może się znaleźć do ośmiu osób. Całość zostanie wydana w formie open source, więc twórcy modyfikacji będą mogli rozwijać ten projekt w dalszym stopniu. Być może nawet doczekamy się kiedyś jakiś dodatkowych możliwości lub trybów? Nie ukrywam, że opcja stoczenia magicznych pojedynków na arenach z innymi graczami wydaje się niezwykle obiecująca. Jak jednak udało się stworzyć wczesną wersję tak szybko?
Yamashi wykorzystał narzędzia opracowane dzięki Stray, które działa na tej samej wersji silnika, co HL. I choć cyberpunkowa kocia przygoda nigdy nie otrzyma trybu multi, projekt HogWarp jest obecnie rozwijany. Twórca ma nadzieję, że uda mu się wypuścić nieco bardziej dopracowaną (ale też bardzo wczesną) wersję w tym miesiącu dla każdego zainteresowanego. Pełna funkcjonalność jest jednak możliwa w “kolejnych miesiącach”.