Gracze PS5 nie tylko dostali świetnego questa, ale Hogwarts Legacy ogółem działa im lepiej

Hogwarts Legacy działa lepiej na PS5 niż na innych platformach
Newsy PC PS5 Xbox Series

No cóż – niektórzy fani Hogwarts Legacy mogą cieszyć się nieco lepszym doświadczeniem. Chodzi konkretnie o właścicieli PS5, a przynajmniej na to wskazują najnowsze ustalenia specjalistów technicznych.

Nie dość, że dostali świetnego ekskluzywnego questa, to jeszcze mogą poszczycić się lepszym doświadczeniem. Tak przynajmniej wynika z analizy Digital Foundry.

Hogwarts Legacy pod lupą specjalistów

Specjaliście z Digital Foundry przeanalizowali Hogwarts Legacy. Skupili się przede wszystkim na optymalizacji gry na PlayStation 5 i Xbox Series X i S. Zbadali także oprawę wizualną produkcji, ale o tym później, bo na pierwszy plan wysuwa się bardzo ciekawy wniosek. Otóż okazuje się, że wersja na konsole Sony jest… nieco lepiej zoptymalizowana. Może nie są to aż tak drastyczne różnice, ale jednak mogą stanowić zauważalną różnicę dla wszystkich tych, którym zależy na jak najbardziej dopracowanym doświadczeniu.

Wedle analizy DF tryb wydajnościowy na Xbox Series X jest “bardzo chwiejny” i FPS-y potrafią dość mocno skakać, co skutkuje momentami niezbyt płynną rozgrywką. Dotyczy to przede wszystkim momentów przejścia z zamkniętego wnętrza do otwartej lokacji. Nie sposób ukryć, że takich momentów w grze jest dużo – wszak połowa gry dzieje się w zamku, a mnóstwo aktywności czeka na graczy także w otwartym świecie produkcji. PS5 nie ma takiego problemu, a 60 FPS-ów wydaje się “niemalże zablokowane”.

Czemu więc słabsze technologicznie PS5 gwarantuje bardziej zbalansowaną pod kątem wydajności zabawę niż bardziej rozwinięty odpowiednik od Microsoftu? Otóż Sony wykorzystało dysk SSD, który oferuje znacznie płynniejsze doczytywanie kolejnych fragmentów mapy, bez spadków klatek. Warto przy tym zaznaczyć, że obydwie wersje prezentują się tak samo okazale i graficznie nie ma większych różnic. Do tego nie zapominajmy o wielu różnych trybach, a także wsparciu technologii RTX.

Avalanche Software obiecało wciąż ulepszać wersję na PC, która cierpi na problemy z płynnością oraz edycję na Xbox Series X i S. Kolejny patch już w drodze.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie