PUBG traci popularność? Najnowsze dane sporym zaskoczeniem

PUBG PlayerUnknown's Battlegrounds Stean
Newsy PC XOne

W PlayerUnknown’s Battlegrounds sporo się dzieje. Wygląda jednak na to, że powoli zainteresowanie grą zaczyna hamować.

To prawdopodobnie pierwsza taka sytuacja od wielu miesięcy w przypadku gry PlayerUnknown’s Battlegrounds na Steam. Jak wynika z danych serwisu Steam Charts, gra zanotowała lekki spadek aktywnych graczy o niecałe 1,7%, co przekłada się na mniej graczy o 27 tys. Są to dane z ostatnich 30 dni.

Trzeba mieć jednak na uwadze, że mimo spadku, jest on na tle całościowego zainteresowania grą niewielki. W końcu producentowi udało się sprzedać ponad 26 mln sztuk gry. Odpływ zaledwie 27 tys. aktywnych graczy, to kropla w morzu. PUBG jest jedną z najlepiej sprzedających się gier ostatnich lat, która mocno zdominowała zeszły rok. Kto wie jednak, czy gracze powoli nie odczuwają nudy, bowiem w grze póki co dostępne są zaledwie dwie mapy. A jak podkreślają twórcy, trzeciej nie mamy się co spodziewać w najbliższym czasie.

Wymagania sprzętowe PUBG – Playerunknown’s Battlegrounds (PC)


To jednak nie wszystkie informacje, które dochodzą dzisiaj na temat PUBG. Otóż twórcy gry przygotowali zestawienie interesujących statystyk, które podsumowują dorobek gry i graczy od momenty debiutu produkcji. Okazuje się, że w sumie gracze spędzili w PUBG aż 2,7 mld godzin. Rekordowo w jednej chwili na serwerach gry bawiło się 3,1 mln osób. Cóż, takiej popularności w ostatnim czasie może pozazdrość niemal każdy producent. Nawet Counter-Strike obecnie nie może liczyć na tak dużą liczbę aktywnych graczy. PUBG na Steam to prawdziwa perełka, a i liczba graczy na Xbox One ciągle rośnie (PUBG nie debiutowało jeszcze na PlayStation 4).

Gracze również bardzo chętnie dzielą się swoimi dokonaniami na żywo. Od momentu debiutu gry, przeprowadzonych zostało ponad 1 mln streamów. Z ciekawostek, twórcy podają, że 13,5 mln graczy zostało zabitych w grze patelnią, a bandaża użyto 10,24 mld razy. Najpopularniejszymi pojazdami w grze są kolejno: UAZ (6,6 mld), Dacia (4,7 mld) i Buggy (3,19 mld).

PUBG PlayerUnknown’s Battlegrounds na Steam jest przedstawicielem rosnącego w siłę gatunku Battle Royal. W grze uczestniczy na jednym serwerze do 100 graczy, których zadaniem jest przetrwać na bardzo rozległej mapie. Wygrywa ten, który pozostanie przy życiu ostatni. W trakcie rozgrywki mapa terenu ulega stopniowemu zmniejszeniu, dzięki czemu z minuty na minutę, rozgrywka robi się coraz bardziej dynamiczna. Bardzo ważnym elementem PUBG jest sam początek gry, kiedy to gracze skaczą ze spadochronem z samolotu i lądują w wybranym przez siebie miejscu. Nigdy więc do końca nie wiadomo, gdzie wyląduje reszta graczy, bowiem samolot za każdym razem obiera inną trasę przelotu nad areną walki. Wszelkiego rodzaju przedmioty i bronie, także są rozmieszczane na polu walki losowo. Dzięki temu rozgrywka niemal za każdym razem wygląda inaczej.

Jak PUBG weszło na salony, czyli o fenomenie jednej z najpopularniejszych gier w historii


Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie