God of War Ragnarok zaoferuje mnóstwo opcji dostępności. “Nadal uważam, że stać nas na więcej”

God of War Ragnarok na celowniku PETA. Chcą trybu
Newsy PS4 PS5

God of War Ragnarok to jedyna tak wielka premiera gry ekskluzywnej na PS5 w tym roku. Nic dziwnego, że deweloperzy mają wielkie ambicje umożliwić zabawę jak największemu gronu odbiorców.

Gracze PS5 i fani gier studiów Sony mają olbrzymie oczekiwania związane z tegoroczną odsłoną przygód boga wojny. I nie ma się co dziwić – God of War Ragnarok to jedyny pozostały tak “epicki” exclusive na tę konsolę, który wychodzi w tym roku. Niedawno dostaliśmy nowy gameplay, a twórcy regularnie podsycają nasze zainteresowanie.

God of War Ragnarok i ponad 60 opcji dostępności

Teraz jednak w rozmowie z serwisem Game Informer, Mila Pavlin, UX Designer z Santa Monica Studio przypomina, iż tytuł zaoferować ma ponad 60 opcji dostępności. Deweloperom bardzo zależy na tym, aby jak największą liczba graczy mogła cieszyć się rozgrywką. Tym razem nie będą to jedynie klasyczne ustawienia w rodzaju czcionki, napisów czy paru “ułatwień”. Wyraźnie widać, iż bardzo zależy im na dostosowaniu gry dla każdego.

Ponad 60 opcji to ogromna sprawa. Nadal uważam, że możemy zrobić to lepiej. Myślę, że możemy pójść jeszcze dalej. Ale szczerze mówiąc, czuję, że ludzie będą podekscytowani, gdy zobaczą, jak wielu graczy może grać. A jeśli uda mi się wprowadzić funkcję, dzięki której jeszcze jeden gracz – tylko jeden – będzie mógł grać, to będzie to najwspanialsza rzecz na świecie; móc zobaczyć tego jednego gracza i zrozumieć, jak bardzo pozwala mu to połączyć się ze społecznością i ze wszystkimi.

– wyjaśnia w rozmowie z Game Informer Mila Pavlin z Santa Monica Studio

Wspomniane ułatwienia powstały we współpracy z profesjonalnymi graczami oraz osobami niepełnosprawnymi, w tym cierpiącymi na ślepotę. Twórcy oparli swoje ułatwienia na czterech filarach: wzroku, dźwięku, motoryki i rozumienia poznawczego. Dlatego znajdziemy tu dźwiękowe wskazówki, możliwość dostosowania różnych opcji wizualnych oraz bardzo bogate haptyczne informacje zwrotne. Do tego szereg możliwości w samych ustawieniach. Celowanie w dany przedmiot przy okazji łamigłówki jest za trudne? Bez problemu da się spowolnić jego kołysanie. Elementy platformowe są wymagające? Da się je przejść automatycznie.

Opcji rzeczywiście ma być naprawdę dużo, a twórcom zależy na tym, aby God of War Ragnarok nie rzucało przed niektórymi graczami kłody, której nie przeskoczą. Było to trudne zadanie, bo, jak podkreśla Pavlin, chcieli jednocześnie zagwarantować poczucie wyzwania każdemu graczowi.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie