Techland pozwoli Wam dostosować Dying Light 2 do swoich potrzeb. Zmienicie nawet QTE

Dying Light 2 od Techland - główny bohater dying light 2 z tasakiem
PC PS4 PS5 Switch Xbox Series Xbox Series S XOne

Twórcy Dying Light 2 Stay Human pomyśleli o wielu potrzebach graczy i w swojej najnowszej produkcji zaimplementowali ogrom umilających życie rozwiązań. Zobaczcie krótki wywiad z UI Producer gry.

O wielu możliwościach interfejsu z DL2 opowiedziała Agata Sykuła, która odpowiedzialna jest jego dostosowanie w najnowszej produkcji Techlandu. Poniżej znajdziecie jeden z najdłuższych odcinków Dying 2 Know More, czyli bonusowej serii cyklu o nowościach z gry.

Jak dowiadujemy się z filmu, praktycznie każdy element HUD-u jest w pełni konfigurowalny. Przykładowo gracze mogą dostosować rozmiar czcionek, ich kolor, a nawet tło. Pozwoli to dowolnie manipulować UI-em tak, aby ten spełniał wszystkie potrzeby grających.

Ważną zmianą względem pierwszego Dying Lighta jest fakt, że przeciwnicy będą mieli wyświetlane paski zdrowia. Na szczęście jedynie do momentu, kiedy gracze ewentualnie tego “ficzeru” nie wyłączą. Chcecie grać bez? Śmiało, nie ma najmniejszego problemu. Po prostu to dezaktywujcie w opcjach.

Pomyślano także o osobach ze ślepotą barw. Jest to coraz popularniejsza pomoc w grach wideo, która pozwala dostosować m.in. kolory interfejsów oraz nałożyć odpowiednie filtry na obraz, aby ten stawał się od razu o wiele bardziej czytelniejszym.

Moim największym zaskoczeniem jednak jest nawet możliwość lekkiego “przeprogramowania” quick time eventów, czyli sekcji związanych z wciskaniem odpowiednich przycisków w określonym czasie. Okazuje się, że będzie można to zmienić w ich przytrzymywanie, więc pomyślano także i o takiej formie wygody.

Dying Light 2 Stay Human zadebiutuje 4 lutego 2022 roku. Gra zmierza na PC, PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X i S. Nintendo Switch otrzyma wersję uruchamianą z chmury. To ostatnie wydanie może zostać w Polsce ewentualnie ocenzurowane, o czym więcej możecie w przeczytać w tym miejscu.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie