Jakub Stremler

Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.

0 komentarzy

Wiedźmin 3 bez tajemnic. Gracz zajrzał tam, gdzie nie powinien

Pewien ciekawski gracz postanowił sprawdzić, jak przygotowano cutscenki w grze Wiedźmin 3. CD Projekt zastosował kilka interesujących sztuczek.

Choć trzeci Wiedźmin ma na karku już ponad 5 lat, to wciąż kryje przed graczami wiele tajemnic. Produkcja tak zaawansowanej gry stawia przed deweloperami ogrom wyzwań i nie wszystkie jej aspekty da się zrealizować w standardowy sposób.

Youtuber Slippy Slides postanowiłs sprawdzić, jak CD Projekt zrealizował poszczególne momenty fabularne w Dzikim Gonie. Okazuje się, że część z najważniejszych scen to efekt ciekawej improwizacji animatorów i osób odpowiedzialnych za cutscenki.

Tak oto znaczna większość przerywników ukazuje nam tylko to, co twórcy sobie zamierzyli, a część animacji zostaje wstrzymana, jeśli akurat wykracza poza kadr kamery. To raczej standardowe rozwiązanie w produkcji gier wideo, ale efekt uboczny takiego działania jest przekomiczny.

Przykładowo – jedna z początkowych scen gry kończy się ucieczką gryfa z miejsca zdarzenia. W praktyce pozostaje on zawieszony na niebie nad Białym Sadem.

Równie zabawnie prezentuje się zakulisowy rzut oka na sceny z porońcem. Stworek w niektórych przypadkach zostaje zduplikowany, choć graczom będzie dane zobaczyć tylko jednego demona.

Poniżej możecie obejrzeć rzeczony materiał. Ostrzegamy – zawiera on kilka istotnych dla fabuły scen.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się