Dying Light 2 z ludźmi odpowiedzialnymi za Wiedźmina 3. Nowe informacje o grze

Techland w wywiadzie dla portalu VG247 zdradził, że nad nową produkcją pracują osoby odpowiedzialne za Wiedźmina 3. Prócz tego mamy jeszcze garść kolejnych informacji o Dying Light 2, dotyczących świata, podejmowania decyzji oraz bohatera.

Dying Light 2 – ze świata Wiedźmina, do świata zombie

Jak zdołaliśmy się dowiedzieć podczas tegorocznego eventu E3, za kolejną odsłonę Dying Light odpowiedzialny będzie przede wszystkim Chris Avellone (Fallout 2, Planescape Torment). To jednak początek listy utalentowanych twórców gier. W załodze Techlandu znajdują się bowiem także osoby odpowiedzialne za niektóre najlepsze questy Wiedźmina 3, w tym wątek Krwawy Baron.

Portal PcGamesN doszukuje się powiązań między nowym Dying Light, a właśnie questem Krwawy Baron. Wszystko dlatego, że sequel Techlandu ma być skomplikowaną, wielowarstwową historią, z dalekosiężnymi konsekwencjami, co przypomina elementy wiedźmińskiego zadania, które przedstawia postaci, podejmujące złe decyzje odnośnie ciężkich sytuacji.

Sam Techland przyznał, że gra ma być bardzo ambitna, toteż studio potrzebuje nieco pomocy ze strony mistrza nieliniowych opowieści, w postaci Chrisa Avellone’a. Twórcy Dying Light nie zdradzili, o kogo dokładnie chodzi, jeśli mowa o osobach pracujących przy Wiedźminie, ale mimo wszystko jest to dobry znak dla fanów i Dying Light i Wiedźmina.

Na to jak wyglądać będzie świat, będą miały wpływ nasze decyzje.

Dying Light 2 – kooperacja, decyzje, świat, bohater

Dzięki zamkniętym pokazom na E3, można już także dowiedzieć się wielu innych informacji odnośnie Dying Light 2. Oto one:

  • Dying Light 2 wciąż będzie miał opcję kooperacji, jednak będzie działała nieco inaczej: tym razem jeden z czterech graczy będzie musiał być hostem dla całej grupy.
  • To gracz będzie formował świat gry poprzez podejmowanie decyzji takich jak umowy bądź walki z poszczególnymi frakcjami.
  • Zombie będą mądrzejsze niż ostatnio. W ciągu dnia chować się będą w pomieszczeniach, a same ich reakcje będą ostrzejsze. Zaniepokoić może ich każdy najmniejszy ruch w ich otoczeniu.
  • Protagonista nie będzie miał imienia, co może przywodzić na myśl customizację własnej postaci.
  • Świat gry będzie czterokrotnie większy niż poprzednio.
  • Wiele lokacji w grze przypominać będzie europejskie miasta oraz zabytki. Znajdziemy więc m.in. podobny do złudzenia praski zamek na Hradczanach.
  • W grze będzie więcej elementów sprawnościowych – wspinanie się czy parkour nie będzie bezmyślnym pokonywaniem przeszkód, a raczej czymś w formie zagadek, wymagających pomyślunku.


Dying Light 2 – premiera

Pomimo trailerów, gameplayów i wszelkich szczegółów, których to już sporo zobaczyło światło dzienne, wciąż nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się premiery gry. Jednak jeśli tylko się dowiemy, od razu damy Wam znać (jako że sami jesteśmy grą zainteresowani nie mniej niż nasi czytelnicy). Pierwsze głosy z sieci podpowiadają jednak, że grę przyniesie już następny rok.

Ewelina Stoj

Ewelina Stoj

Bardziej od konkretnych gatunków ceni sobie kiedy gra ma "duszę" i pouczający przekaz. Nieco osamotniona w męskim świecie ruchomych pikseli próbuje udowodnić światu, że gry to także sztuka.