Cyberpunk 2077 jak TES: Skyrim. Levelowanie postaci, perki i umiejętności

CD Projekt RED uchyla rąbka tajemnicy odnośnie tego, w jaki sposób będziemy podnosić umiejętności naszego bohatera/bohaterki w Cyberpunk 2077. Wspomniano też o atrybutach opisujących postać, takich jak siła oraz zręczność.

Polski deweloper dodaje kolejną cegiełkę do wiadomości na temat rozwoju postaci w Cyberpunk 2077. Informacje zostały podane na Twitterze w odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników serwisu.

Cyberpunk 2077 – rozwój postaci, perki, umiejętności

Nasz bohater/bohaterka będzie opisany przez atrybuty takie jak Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech i Cool. Ich wartości podniesiemy klasycznie, czyli zdobywając kolejne poziomy doświadczenia. Będzie to możliwe jednak również poprzez instalowanie różnych cybernetycznych ulepszeń.

Umiejętności postaci rozwiniemy natomiast podobnie, jak ma to miejsce w TES: Skyrim, czyli wykonując powiązane z nimi akcje. Tutaj CD Projekt RED wymienia: hakowanie, crafting, broń krótka, broń długa itp. Zatem jeśli chcemy zostać mistrzem hakowania, należy jak najczęściej używać tej umiejętności. Podobnie z broniami – preferowanie jednego rodzaju podniesie statystyki dla danej grupy broni.

W Cyberpunk 2077 będą również perki dające bohaterowi określone bonusy. Odblokujemy je punktami doświadczenia oraz tzw. Street Cred.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o szczegółach Cyberpunk 2077, poniżej przypominamy sporo ciekawostek o grze.

Cyberpunk 2077 – informacje – ciekawostki

  • CD Projekt RED przedstawia grę jako “pierwszoosobowe RPG”;
  • Podczas rozgrywki obserwujemy akcję z oczu postaci. Kamera zmienia się na trzecioosobową w trakcie scenek przerywnikowych;
  • Bohater Cyberpunk 2077 nazywa się V (jak litera w alfabecie);
  • V może być mężczyzną lub kobietą, sami wybierzemy płeć;
  • Statystyki, które wybierzesz na początku, to: Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech i  Cool;
  • Statystyki zostały zaczerpnięte z oryginalnego uniwersum Mike’a Pondsmitha;
  • Na początku gry nie wybieramy klasy postaci. Nasza postać będzie się kształcić podczas gry w umiejętnościach przypisanych do trzech klas. Z czase to właśnie nasze wybory zdefiniują, jaką klasą zostaniemy;
  • Nasz bohater będzie dysponował mieszkaniem, gdzie trzymamy np. broń oraz ubrania. Żeby skorzystać z zebranych tam giwer, nie będziemy musieli jednak odwiedzać mieszkania.
  • Kolejne apartamenty mamy zdobywać podczas rozgrywki;
  • Możesz prowadzić samochody przełączać się podczas jazdy między perspektywą FPP (z oczu) i TPP (zza samochodu);
  • Podczas jazdy samochodem z perspektywą z oczu postaci, na przedniej szybie auta zobaczymy statystyki pojazdu;
  • Możesz brać udział w walce podczas jazdy wychylając się przez okno i strzelając do wrogów. Wówczas sztuczna inteligencja przejmuje kierownicę;
  • CD Projekt RED opisał także Cyberpunk 2077 jako “dojrzałe doświadczenie przeznaczone dla dojrzałej publiczności”.
  • Celem gry będzie nie tylko angażowanie gracza w przedstawiony świat, lecz również w losy mieszkańców;
  • Podobnie jak w grze Wiedźmin 3, tak i w Cyberpunk 2077 dostaniemy zadania od NPC (postaci niezależnych);
  • Podczas rozmów zobaczymy opcje dialogowe;
  • Cyberpunk 2077 to otwarty świat, który otworzysz szerzej dzięki “ulicznemu szacunkowi”. Na przykład konkretna kurtka może podnieść Twój szacunek w oczach innych o 5%, umożliwiając dostęp do nowych miejsc;
  • Ukończenie questa zwiększa Twój poziom ulicznego szacunku;
  • Interfejs użytkownika w wersji demonstracyjnej jest bardzo mały – tylko mały kompas i niewielki dziennik zadań;
  • Interfejs użytkownika rozwija się w trakcie walki – widzimy nazwy wrogów, ich paski zdrowia i poziomy (doświadczenia), na których się znajdują;
  • Niektórzy wrogowie mają znaki zapytania zamiast poziomów, co oznacza, że ​​są na znacznie wyższym poziomie niż ty;
  • Podczas walki widzimy zadane uszkodzenia pod postacią liczb;
  • W grze będzie umiejętność pozwalająca spowolnić czas;
  • CD Projekt RED podkreśla, że ​​podejmowane przez gracza wybory mają konsekwencje nie tylko na “tu i teraz”, lecz wpływające na cały świat;
  • Przeszkody terenowe możemy  pokonać na różne sposoby, w zależności od naszych umiejętności. Na przykład V dotarł do drzwi, ale jego umiejętność hakowania była zbyt niska. Jednak jego umiejętności inżynierskie były wystarczająco wysokie, więc mógł otworzyć panel elektroniczny i otworzyć drzwi;
  • W Cyberpunk 2077 skorzystamy też z systemu podglądu, który pozwoli przyglądać się przedmiotom z bliska. Dzięki temu zdobędziemy dodatkowe informacje o przedmiotach i świecie gry;
  • Nasz bohater będzie uzupełniał energię za pomocą specjalnych inhalatorów;
  • Gunplay wydaje się wolniejszy niż w DOOM lub Borderlands, ale szybszy niż w Fallout 4.
  • CD Projekt RED zaprezentował pewne zdolności bohatera, które zdobędziemy w dalszych etapach gry. Było to bieganie po ścianach czy śmiertelnie niebezpieczne ostrza wyciągane z ramion;
  • IGN widział podczas pokazu walkę z bossem (postać w egzoszkielecie). Bohater podczas walki chował się pod samochodem oraz korzystał z niego jako osłony.
  • Cyberpunk 2077 będzie grą RPG dla jednego gracza;
  • Na początku gry stworzymy własną postać;
  • Data premiery nie jest jeszcze znana;
  • Tak jak Wiedźmin 3, tak i Cyberpunk 2077 otrzyma darmowe DLC i rozszerzenia;
  • Cyberpunk 2077 jest grą single-player i nie znajdziemy w niej mikropłatności;
  • Cyberpunk 2077 nie będzie posiadał zabezpieczeń przed piratami (DRM free na PC).

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.