Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

0 komentarzy

Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED z pomysłem, który może zmienić gatunek RPG

Nie od dzisiaj wiadomo, że Polacy mają ogromne ambicje odnośnie Cyberpunk 2077. Jeśli słowa projektanta questów do gry się sprawdzą, otrzymamy niesamowitą wolność wyboru, który rodzi konsekwencje.

Niedawno Philipp Weber, projektant questów do gry CP 2077, mówił o licznych wyborach podczas wykonywania misji w nadchodzącej grze od CD Projekt RED. Teraz wspomina o tym (dzięki Gamingbolt), jak RPG z otwartym światem musi uwzględniać wszystkie działania i możliwości, przed jakimi staną gracze.

Cyberpunk 2077 i rzeczywistość, którą sami tworzymy

Przykład? Wykonujemy niezwykle ważną misję, gdzie liczy się każda minuta. Zamiast pędzić na złamanie karku w wyznaczone miejsce, by wykonać questa, obracamy się na pięcie i idziemy do baru zjeść burgera. Zakładnik, którego mieliśmy odbić, w tym czasie ginie z rąk oprychów, lecz gra nie informuje nas o tym w jakikolwiek sposób – nie pogania, że czas się kończy, a po zawaleniu zadania nie wyświetla napisu Game Over. Życie toczy się dalej, lecz już na innych zasadach – wszystkie konsekwencje zostają bezpośrednio zintegrowane z wydarzeniami w grze. Jedyną opcją na koniec gry będzie zatem śmierć naszego bohatera/bohaterki.

Brzmi to naprawdę niewiarygodnie biorąc pod uwagę złożoność otwartego świata RPG oraz liczbę zmiennych, na które możemy mieć wpływ. Jeśli CD Projekt RED rzeczywiście da nam taki poziom zanurzenia w rozgrywkę, może wyznaczyć nowe standardy w gatunku. Stanowiłoby to również wyraźny kontrast w stosunku do niedawnego Red Dead Redemption 2, gdzie misje musimy wykonywać tak, jak Rockstar sobie tego zażyczył.

Cyberpunk 2077 z wieloma sposobami na jedną misję

Przypominamy również, że w zeszłym tygodniu Philipp Weber zaznaczał, że swoboda w Cyberpunk 2077 obejmie nie tylko takie aspekty gry jak eksploracja i kreowanie historii, lecz również będzie dotyczyła rozwiązywania misji, przed którymi postawią nas deweloperzy. Philipp Weber wspomina na forum Reddit, że posiadanie różnych umiejętności na różnych stopniach rozwoju może skutkować tym, że będziemy mieli do wyboru w niektórych zadaniach nawet 3-5 rozwiązań.

– Jako projektant muszę zmierzyć się z różnymi opcjami wyboru, które zaoferujemy (jak używanie umiejętności Netrunningu itd.) oraz tym, jak korzystanie z nich wpłynie na liczbę sposobów (dla przykładu, 3 do 5 możliwych dróg) rozwiązania danego zadania – mówi Weber dodając: To w naturalny sposób sprawia, że ​​projekty questów są bardziej skomplikowane w niektórych obszarach, ale to naprawdę świetna zabawa.

Data premiery Cyberpunk 2077 nie została ujawniona, lecz bardzo możliwe, że poznamy ja podczas czerwcowych targów E3.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się