CD Projekt RED wdrożyło Veeam

Czym jest nowa technologia?

CD Projekt RED pracuje obecnie nad wyczekiwanymi przez fanów grami: Cyberpunk 2077, Thronebreaker: The Witcher Tales oraz GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana. Nieustanny rozwój oraz potrzeba szybkiego i efektywnego przebiegu prac nad nowymi inicjatywami zrodziła potrzebę zainwestowania w technologie dostępności, które zapewniają nieustanną ciągłość biznesową, nieprzerwany dostęp do danych i infrastruktury informatycznej oraz ciągłą komunikację w ramach firmy. Studio wybrało technologię Veeam Backup & Replication 9.5 – rozwiązanie, które pozwala w łatwy i szybki sposób przywracać usługi i zasoby IT w przypadku wystąpienia awarii sprzętu lub innych sytuacji powodujących utratę danych.

Seria gier Wiedźmin sprzedała się na całym świecie w liczbie przekraczającej 33 mln egzemplarzy. Za tym sukcesem stoją lata żmudnej, czasochłonnej, ale przede wszystkim kreatywnej pracy złożonych zespołów projektowych, do których wliczają się graficy, dźwiękowcy, programiści czy testerzy gier. Tysiące godzin konsultacji, tworzenia, testowania i doskonalenia gier ma swoje przełożenie na liczbę przetwarzanych danych. Przy tak skomplikowanych, czasochłonnych projektach stabilna infrastruktura informatyczna to podstawa.

Wdrożenie technologii Veeam znacznie ułatwiło pracę zespołów projektowych. Obecnie wszystkie utworzone dane, funkcjonalności i rozbudowana infrastruktura informatyczna studia są dostępne z poziomu jednej, centralnej konsoli zarządzania. Dzięki Veeam Backup & Replication pracownicy nie tylko są w stanie powrócić do dowolnego punktu w cyklu projektowania gier, lecz także odtworzyć dane w sposób szybki, bez kosztownych przestojów i zakłócania pracy całego studia. W efekcie CD PROJEKT RED cieszy się zachowaniem ciągłości biznesu i efektywności pracy ponad 500 użytkowników, pracujących w trzech oddzielnych lokalizacjach – w Warszawie, w Krakowie i we Wrocławiu.

Veeam automatyzuje cały proces tworzenia kopii zapasowych pełnych środowisk wirtualnych i umożliwia szybkie odzyskiwanie danych nawet na poziomie pojedynczych plików. Studio ma zatem pewność, że w razie nawet najmniejszego problemu można łatwo i w krótkim czasie odwołać się do poprzedniej iteracji. Stanowi to dla projektantów gier olbrzymią wartością biznesową, ponieważ oszczędza czas i zasoby oraz minimalizuje niemal do zera ryzyko utraty danych.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.