Call Of Duty Modern Warfare. Cross-play pomiędzy PC a konsolami nikomu nie da przewagi

Jedną z ciekawszych nowych funkcji, jaką zobaczymy w Call Of Duty Modern Warfare, będzie pełne wsparcie dla rozgrywki międzyplatformowej. Nie martwcie się jednak, że z padem w dłoniach stoicie na przegranej pozycji.

Kilka dni temu Activision oficjalnie zapowiedziało Call Of Duty Modern Warfare, które powstaje pod skrzydłami studia Infinity Ward. Gra będzie o wiele bardziej poważna od tego, co prezentowały sobą poprzednie części, dlatego też nie znajdzie się w niej miejsca na tryb Zombie. To, co może cieszyć społeczność skupioną wokół marki CoD, to zapowiedź cross-playu pomiędzy PC a konsolami PlayStation 4 i Xbox One. Po drugie, deweloper rezygnuje z tradycyjnego karnetu sezonowego (season pass), by w zamian dostarczyć więcej bezpłatnych map, treści i wydarzeń dla wszystkich graczy.

Pojawiają się jednak obawy odnośnie wspomnianej rozgrywki pomiędzy platformami, lecz jak czytamy na łamach serwisu Forbes, możemy o nich zapomnieć, ponieważ myszki i klawiatury nie będą stawać do walki przeciwko padom.

Call Of Duty Modern Warfare – matchmaking jak w Fortnite

Jak donosi Forbes, dobieranie graczy do wspólnych meczyków w ramach cross-playu będzie się opierało m.in. na analizie sprzętu peryferyjnego, jaki mamy podłączony do komputera lub konsoli. Mówiąc konkretniej – system wykryje, czy grasz na padzie, czy używasz połączenia myszka + klawiatura. Osoby posługujące się padami nie będą kojarzone z tymi, którzy mają do dyspozycji o wiele bardziej precyzyjny sposób sterowania. Dotyczy to nie tylko dobierania graczy pomiędzy platformami, lecz również w ramach tego samego systemu.

Podobne rozwiązanie zostało wykorzystane w Fortnite i jak widać, Activision chce je wprowadzić również do swojej wielkiej serii Call of Duty.

Przypominamy, że data premiery Call Of Duty Modern Warfare została ustalona na 25 października tego roku. Tytuł zostanie wyposażony również w nowy silnik, który ma na pokładzie:

  • hybrydowym system strumieniowania oparty na płytkach;
  • nowy system renderowania PBR;
  • oświetlenie wolumetryczne;
  • 4K HDR; NVIDIA ray-tracing (PC),
  • nowy system generowania geometrii przez GPU

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.