Polski survival i symulator ciężarówki w jednym. Pierwsze szczegóły i screeny

Najnowsza gra, którą stworzy Movie Games będzie pierwszą produkcją w historii spółki, tworzoną na licencji globalnego partnera. Na podstawie umowy zawartej z firmą Discovery Licensing INC. powstaje symulator ciężarówki połączony z grą typu survival. Premiera przewidziana jest na przełom 2018/2019.

Nowy projekt, realizowany we współpracy z Discovery Licensing INC przeniesie gracza do realiów zimowej Alaski, gdzie bohater, kierowca amerykańskiej ciężarówki będzie realizował zlecenia i codziennie walczył o przetrwanie. Projekt obecnie nosi roboczy tytuł Alaskan Truck Simulator.

Umowa przewiduje możliwość wydania tytułu poza wersją PC również na następujących platformach: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, a także na platformy mobilne (iOS, Android). W ramach współpracy, Discovery Licensing INC aktywnie zaangażuje się nie tylko w proces produkcji, ale także akcje marketingowe i promocyjne gry oraz PR. Działania w zakresie promowania tytułu uwzględniają obecność gier w programach telewizyjnych, wsparcie wizerunkowe gwiazd znanych z programów Discovery, promowanie gier na kanałach Social Media i w serwisach internetowych. Podpisana umowa otwiera również możliwość dalszej współpracy przy kolejnych umowach licencyjnych programów produkowanych z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel).

Branżę gier komputerowych cechuje duża dynamika, dlatego też stale poszukujemy nowych dróg rozwoju i dywersyfikacji dla Movie Games. W kwietniu tego roku rozpoczęliśmy działania związane z poszerzeniem portfolio poprzez portowanie naszych tytułów na Nintendo Switch, PS4 i XBOX One. Decyzja ta nie tylko w znaczny sposób przełoży się na potencjał wyników finansowych Spółki, ale również umożliwiła nam pracę z największymi globalnymi podmiotami. Współpraca z takim partnerem jak Discovery Licensing INC. to dla nas ogromny zaszczyt i dowód uznania naszej dotychczasowej pracy oraz możliwość przedstawienia tytułów Movie Games dziesiątkom milionów widzów programów Discovery– mówi Mateusz Wcześniak, prezes Movie Games.

Współpraca z Movie Games nie jest naszą pierwszą aktywnością na rynku gier komputerowych. Stworzony wraz z PlayWay w 2017 roku, symulator poszukiwacza złota – Gold Rush był świetnym początkiem naszych działań w branży gier. Entuzjastycznie przyjęty nacałym świecie, Gold Rush trafił tuż po premierze na listę TOP 3 Bestsellers platformy Steam. Teraz, tworząc „Alaskan Truck Simulator”, wierzymy, że dzięki naszym dotychczasowym doświadczeniom, a także profesjonalizmowi Movie Games w zakresie produkcji i marketingu gier, jesteśmy w stanie powtórzyć ten spektakularny sukces, tworząc kolejny, świetny tytuł, którego wyniki przekroczyć mogą nawet nasze oczekiwania – komentuje Matt Bonaccorso, Dyrektor departamentu Digital Products &eCommerceDiscovery Communications.

Gold Rush oparty na popularnej produkcji telewizyjnej o tym samym tytule (obecnie emitowany jest 8 sezon Gold Rush na kanale Discovery Channel) osiągnął imponujący wynik sprzedaży. Już pierwszego dnia zwrócił wszystkie poniesione koszty produkcji i marketingu, by po 3 dniach mieć na swoim koncie aż 44 tysiące sprzedanych egzemplarzy. Według danych z portalu SteamSpy, aktualnie liczba sprzedanych kopii tytułu wynosi około 180 tysięcy (7 miesięcy od dnia premiery) przy cenie 20$. Dodatkowym potwierdzeniem sukcesu produkcji i zainteresowania fanów była zakończona sukcesem kampania crowdfundingowa Kickstarter, która pozwoliła zgromadzić 121,473 dolarów kanadyjskich, przyciągając uwagę ponad 5 tysięcy osób, które wsparły projekt.

Źródło: materiał producenta

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.