Wiedźmin w Gwincie z fabułą i kontraktami. CD Projekt RED prezentuje “Podróż”

Wiedźmin w Gwincie z fabułą i kontraktami. CD Projekt RED prezentuje “Podróż”
Filmiki z gier Mobile Newsy PC

Kto lubi siedzieć przy Gwincie, od dzisiaj może zasmakować w nowych atrakcjach. Karcianka otrzymała tryb Przygody oraz Sezon Elfów.

Gwint się rozrasta i otrzymuje kolejną ciekawą zawartość. Zacznijmy od tego, że w grze wylądował kilkanaście godzin temu patch 6.1 (pełna lista zmian na końcu tej wiadomości), który wprowadził 6 nowych umiejętności dowódców, nowe słowo kluczowe: Inicjatywa i sporo zmian w balansie. Ponadto, do Gwinta trafił zupełnie nowy system postępów, Podróż. Za zwrotem “nowy system postępów” kryje się naprawdę sporo, oto szczegóły.

Podróż w Gwincie właśnie się rozpoczęła

REDzi tłumaczą, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy każdy wygrany mecz klasyczny lub sezonowy w Gwincie pozwoli nam czynić postępy w trybie Podróży. Do odblokowania mamy 100 poziomów, a do zdobycia nowe przedmioty kosmetyczne i inne nagrody specjalne.

Tryb Podróży w Gwincie jest darmowy dla każdego i już teraz możecie do niego przystąpić, by zdobywać awatary, punkty nagród i różne beczki z kartami. Kto chce mieć wszystko “na już”, ma możliwość wykupienia glejtu premium Podróży, który daje posiadaczowi natychmiastowy dostęp do legendarnej neutralnej skórki dowódcy: Geralta oraz możliwość zdobycia ponad 50 wyjątkowych ozdób po drodze.

Awansując w trybie Podróży, będziemy odblokować kolejne przedmioty kosmetyczne dla swojego Geralta: uzbrojenie, pancerze, trofea i akcesoria. Podróż wprowadza też do Gwinta nowy rodzaj ozdób – skórki dla monet – a także animowane awatary i ramki.

Fajne jest również to, że na samym “level up” sprawa się nie opiera. Deweloper tłumaczy, że na początku każdego tygodnia zaprezentuje nowy rozdział fabuły Podróży. Poznamy historię epickich przygodach wiedźmina Geralta i słynnego barda Jaskra. Opowieść wprowadza własny zestaw zadań, których wypełnienie przyśpieszy nasze postępy w ramach Podróży.

Sezon Elfów w Gwincie rozpoczęty

Kolejną ważną informacją dla grających w karciankę jest wieść o rozpoczęciu nowego sezonu rozgrywek rankingowych.

W Sezonie Elfów powraca tryb sezonowy z zeszłego roku —  na początku gry Twoja talia zostanie skopiowana. Za każdym razem gdy zagrasz kartę z ręki, z Twojej talii zostanie zagrana inna karta o takim samym koszcie werbunku! Sezon zakończy się 5 maja o godz. 10:00.

Patch 6.1 do Gwinta – pełna lista zmian/nowości

Zmiany

  • Na ekranie powitalnym na urządzeniach mobilnych domyślnie będą teraz rozwijane opisy codziennych zadań, w których masz największe postępy.
  • Usunięto liczne błędy w wyborze ozdób.
  • Nadmiarowe karty będą teraz niszczone po wejściu do modułu tworzenia talii. Karty, które można transmutować w ich wersje premium nie zostaną zniszczone.
  • Rzut monetą: w meczach towarzyskich grę zaczyna zawsze zapraszający.
  • Umiejętność dowódcy można teraz aktywować podwójnym stuknięciem albo przeciągnięciem i upuszczeniem.
  • Twoją talię i cmentarz można teraz otworzyć podwójnym stuknięciem albo stuknięciem i przytrzymaniem.
  • Android: wibracje są cichsze i domyślnie wyłączone.
  • Android: gra pozwoli teraz na wczytywanie brakujących plików przy użyciu danych komórkowych.

Nowe elementy gry

  • Do gry dodano sześć nowych umiejętności dowódców, po jednej na frakcję (szczegóły poniżej).
  • Nowe efekty audiowizualne dla tarczy i trucizny.
  • Ulepszono opisy kart —  wartości kapitału i haraczu zmieniają się teraz dynamicznie.
  • W menu głównym znajdują się teraz odnośniki do mediów społecznościowych GWINTA.

>Neutralne

  • Nowe słowo kluczowe: Inicjatywa — aktywuj umiejętność, jeśli użycie tej karty to pierwsza akcja w twojej turze.
  • Geralt: Igni: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie, inicjatywa: Zniszcz najsilniejszą jednostkę lub jednostki w rzędzie przeciwnika, jeśli całkowita siła tego rzędu wynosi 20 lub więcej”, koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
  • Niebieski sen Hanmarvyna: umiejętność zmieniono na „Zagraj jednostkę z cmentarza przeciwnika o koszcie werbunku 9 lub niższym i daj jej fatum”, koszt werbunku zmieniono z 13 na 12.
  • Uzdrowienie: umiejętność zmieniono na „Zagraj jednostkę ze swojego cmentarza o koszcie werbunku 9 lub niższym i daj jej fatum”, koszt werbunku zmieniono z 14 na 12.
  • Pożoga: umiejętność zmieniono na „Zniszcz najsilniejszą jednostkę. Inicjatywa: Zamiast tego zniszcz wszystkie najsilniejsze jednostki”, koszt werbunku zmieniono z 13 na 12.
  • Chironex: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Jednorożec: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Obsadzony Garnizon: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
  • Maćko z Lisich Dołów: siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Złocista Piana: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.

Potwory

  • Nowa umiejętność dowódcy: Niepohamowany Głód
    „Rozkaz: Zniszcz sojuszniczą jednostkę, następnie stwórz w rzędzie zniszczonej Ekimmę i wzmocnij ją o siłę zniszczonej jednostki. Ładunki: 3.”
    Ta umiejętność dodaje 13 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.
  • Wilkołak Alfa: siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Stary Grot: koszt werbunku zmieniono z 14 na 13.

Skellige

  • Nowa umiejętność dowódcy: Blask Chwały
    „Rozkaz: Przenieś jednostkę Skellige ze swojej talii na swój cmentarz, następnie zadaj wrogiej jednostce obrażenia równe sile przeniesionej jednostki”.
    Ta umiejętność dodaje 15 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.”
  • Cerys an Craite: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Stwórz w tym rzędzie Tarczowniczkę Drummond. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Stwórz w tym rzędzie Straż Królowej”.
  • Mówca Klanu Kruka: umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Alchemii, wzmocnij tę kartę o 1. Więź: Zamiast tego wzmocnij tę kartę o 2”.
  • Smokożółw: umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy Smokożółw traci pancerz, wzmocnij tę kartę o liczbę utraconych j. pancerza. Barykada: Na koniec swojej tury zyskaj 1 j. pancerza”, siłę zmieniono z 6 na 5, pancerz zmieniono z 6 na 5, koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
  • Tarczowniczka Drummond: umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy ta jednostka ponosi obrażenia, wezwij wszystkie jej egzemplarze ze swojej talii do tego rzędu”.
  • Ochotnicy an Craite: siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Niedźwiedź Svalbloda: siłę zmieniono z 5 na 6.
  • Skald Heymaey: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Vabjorn: siłę zmieniono z 5 na 6.

Królestwa Północy

  • Nowa umiejętność dowódcy: Insurekcja
    „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 1. Ładunki: 4. Kiedy wszystkie ładunki zostaną wykorzystane, stwórz i zagraj Lyrijskiego Kosyniera”.
    Ta umiejętność dodaje 14 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.”
  • Raynard Odo: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Wzmocnij sąsiadujące jednostki o 1. Za każdym razem, gdy zagrywasz jednostkę, wzmocnij ją o 1”.
  • Wysłanniczka z Cintry: siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Straż Cintry: siłę zmieniono z 4 na 5.
  • Donimir z Troy: siłę zmieniono z 6 na 7.

Scoia’tael

  • Nowa umiejętność dowódcy: Mahakamska Kuźnia
    „Rozkaz: Stwórz i zagraj Hartowanie. Wszystkie Krasnoludy w twojej talii początkowej dostają 1 j. pancerza”.
    Ta umiejętność dodaje 15 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.
  • Ele’yas: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zniszcz sojuszniczą jednostkę, następnie stwórz 2 Elfich Czatowników w tym rzędzie”, koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.”
  • Hawierz: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 2.
  • Jeśli to Krasnolud, daj mu też 2 j. pancerza”, siłę zmieniono z 3 na 5, koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
  • Paulie Dahlberg: umiejętność zmieniono na: „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Przenieś sojuszniczą jednostkę do drugiego rzędu. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Daj sojuszniczej jednostce 2 j. pancerza”, koszt werbunku zmieniono z 8 na 6.
  • Pirotechnik: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zadaj tej karcie i losowej jednostce wroga 4 pkt obrażeń”, siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Sheldon Skaggs: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Zadaj wrogiej jednostce obrażenia równe wzmocnieniu Sheldona”, siłę zmieniono z 3 na 6, koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
  • Xavier Moran: umiejętność zmieniono na „Bliskie starcie: Za każdym razem, gdy zagrywasz Krasnoluda, zyskaj 1 j. pancerza. Barykada: Na koniec swojej tury wzmocnij tę kartę o 1”, siłę zmieniono z 4 na 5, koszt werbunku zmieniono z 9 na 7.
  • Yarpen Zigrin: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 3 pkt obrażeń. Barykada: Na koniec swojej tury pozbądź się pancerza i wzmocnij tę kartę o utraconą wartość”, siłę zmieniono z 3 na 5, koszt werbunku zmieniono z 8 na 9.
  • Zoltan: umiejętność zmieniono na „Wytrzymałość. Rozmieszczenie: Wzmocnij sąsiadujące Krasnoludy o 2”, koszt werbunku zmieniono z 9 na 10, pancerz zmieniono z 0 na 4.
  • Krasnolud Najemnik: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj tej karcie 1 pkt obrażeń za każdą niebędącą Krasnoludem jednostkę w twojej ręce”, siłę zmieniono z 3 na 7.
  • Straceniec: siłę zmieniono z 2 do 3, koszt werbunku zmieniono z 4 do 5.
  • Isengrim Faoiltiarna: siłę zmieniono z 6 na 4.
  • Munro Bruys: siłę zmieniono z 7 na 6, koszt werbunku zmieniono z 4 na 5.

Nilfgaard

  • Nowa umiejętność dowódcy: Hochsztapler
    „Rozkaz: Zablokuj wrogą jednostkę, następnie stwórz jej egzemplarz bazowy w przeciwnym rzędzie i wzmocnij go o 2”.
    Ta umiejętność dodaje 13 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.
  • Damien De la Tour: umiejętność zmieniono na „Rozkaz (bliskie starcie): Pozwól swojemu dowódcy ponownie skorzystać ze swojej umiejętności”.
  • Stefan Skellen: umiejętność zmieniono na „Rozkaz (daleki zasięg): Stwórz i zagraj egzemplarz ostatniej karty Taktyki zagranej przez ciebie w tej rundzie”.

Syndykat

  • Nowa umiejętność dowódcy: Tajny Skład
    „Rozkaz: Zyskaj 3 monety. Na początku rundy odśwież tę umiejętność. Aktywacja twoich umiejętności kapitału wymaga 3 monet mniej”.
    Ta umiejętność dodaje 15 pkt werbunku do limitu werbunku twojej talii.
  • Asasyn Salamander: umiejętność zmieniono na „Zastraszenie. Rozkaz (daleki zasięg): Zadaj wrogiej jednostce z nagrodą 2 pkt obrażeń”.
  • Wziątka: umiejętność zmieniono na „Zastraszenie. Haracz 2: Przenieś jednostkę do drugiego rzędu”, siłę zmieniono z 3 na 5.
  • Stróż Wiecznego Ognia: siłę zmieniono z 3 na 4.
  • Szablozęby: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7, pancerz zmieniono z 0 na 1, Haracz zmieniono z 4 na 3.
  • Szarpiskrzydło: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.

Poprawki

  • Poprawiono błędne oznaczenia walut w sklepie.
  • Usunięto błąd, w którym asymilacja nie aktywowała się prawidłowo dla kart na stosie zagrań po anulowaniu i ponownym ich zagraniu.
  • Usunięto błąd, przez który Yghern nie niszczył się prawidłowo po usunięciu jego pancerza przez karty takie jak Iris: Upiór czy Saperzy Vrihedd.

Źródło: CD Projekt RED, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie