Wiedźmin 3 mody. Fake’owe oświetlenie zlikwidowane w grze i dodatkach

Wiedźmin 3 doczekał się kolejnego moda, który stawia na realizm gry, w tym przypadku – oświetlenia. Jeśli razi Was to, że podczas scenek przerywnikowych Geralt zostaje przedstawiony w świetle, którego źródło nie istnieje, powinniście zainteresować się tym małym kawałkiem kodu.

Kilka godzin temu donosiliśmy o nowej wersji moda Wiedźmin 3 Redux, który robi z gry istny survival. Dostajemy ulepszenia w walce, tryb swobodnego namierzania przeciwników czy elementy survivalu, gdzie Geralt musi zwracać uwagę na takie zmienne jak Pragnienie, Głód oraz Zmęczenie. Są też ulepszone umiejętności, a nawet specjalny atak do odblokowania. Teraz chcemy zwrócić Waszą uwagę na inną modyfikację, która zajmuje się wizualną stroną Wiedźmina 3.

Wiedźmin 3 mody. Skąd te światło w jaskini?

Niektórzy gracze, wyczuleni na detale, mogli zauważyć, że w scenach przerywnikowych Wiedźmina 3 postaci są często oświetlone źródłami światła, które po prostu nie istnieją. Przykład? Geralt znalazł się w ciemnej jaskini i rzeczywiście nic nie widać (lub prawie nic). Nagle włącza się cutscenka a wraz z nią niewidzialna żarówa, która rzuca światło na naszego bohatera. Powiecie – CD Projekt RED po prostu chciało, by ważne dla fabuły zdarzenia były dobrze widoczne. Tutaj się zgadzamy. Lecz sytuacja nie dotyczy jedynie jaskiń, lecz również innych miejsc w scenkach przerywnikowych.

Moder posługujący się pseudonimem Ramzesovich dokonał edycji ponad 3500 plików podstawowej wersji Wiedźmina 3 oraz dodatków. Fake’owe oświetlenie znalazł w 988 plikach i postanowił je wyłączyć. Ten mod sprawia, że przerywniki są bardziej realistyczne – zaznacza autor programu. Efekt? Zerknijcie do poniższej galerii. Kto chce pobrać moda, znajdzie go w tym miejscu. Plik waży niecałe 29 MB.

Mody do Wiedźmina 3. Realizm oświetlenia w cutscenkach

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.