Cyberpunk 2077 czy Gwint? Nowe wyniki CD Projekt i sygnał, która gra jest obecnie priorytetem

Plany, plany, plany.

Spółka CD Projekt podała właśnie wyniki finansowe za trzeci kwartał 2017 roku i jak możemy przeczytać w komunikacie firmy, największy wpływ na osiągnięty wynik na poziomie grupy miała dalsza bardzo dobra sprzedaż Wiedźmina 3 wraz z dodatkami.

– Mimo, że od premiery Wiedźmina 3 minęło już 2,5 roku to gracze nadal chętnie po niego sięgają, tym samym nasz tytuł stał się RPG-owym evergreenem. Dzięki temu w trzecim kwartale bieżącego roku osiągnęliśmy kolejny symboliczny kamień milowy – całkowity zysk przed opodatkowaniem na projekcie Wiedźmin 3 wraz z dodatkami przekroczył 1 miliard złotych – powiedział Piotr Nielubowicz, Wiceprezes zarządu CD Projekt ds. finansowych.

W omawianym okresie grupa CD Projekt osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 85 mln zł i 36 mln zł zysku netto. Z komentarza Piotra Nielubowicza – wiceprezesa ds. finansowych CD Projektu – widać, że spółka skupia się obecnie na Gwincie, a Cyberpunk 2077 musi jeszcze poczekać na swoją kolej. Odnośnie tej drugiej produkcji wspomniano jedynie, że w trzecim kwartale kontynuowano prace nad grą. Łącznie na Gwinta oraz Cyberpunk 2077 wydano w okresie od lipca do września 18 mln zł.

Od strony biznesowej, przez ostatnie miesiące zespół deweloperski Gwinta usprawniał grę, jej mechanikę oraz balansował rozgrywkę. W najbliższym czasie Gwint zostanie przeniesiony na nową wersję technologii, co umożliwi w przyszłości realizację dalszych planów w ramach tego projektu. Spółka buduje również zespół live operations, który będzie odpowiadał za regularne dodawanie do gry różnego typu zawartości, a sama gra będzie częściej aktualizowana o nowe karty, wyzwania i przedmioty, zarówno dla doświadczonych graczy, jak i osób dopiero zaczynających zabawę w Gwinta.

Do wypracowanych wyników przyczynił się także najnowszy produkt Grupy – Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana. Gwint był też najważniejszym produktem trzeciego kwartału w segmencie GOG.com. Przychody ze sprzedaży tego segmentu wyniosły ponad 33 mln zł czyli o ponad 40% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, dzięki czemu był to najlepszy przychodowo trzeci kwartał w historii GOG-a.

Źródło: CD Projekt, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.