Tworzenie gier na PlayStation 5 jest “bardzo proste”, twierdzi przedstawiciel Sony

Projektowanie gier na konsole nigdy nie było tak łatwe jak w przypadku PlayStation 5 – tak w wywiadzie dla Dengeki Online powiedział Shuhei Yoshida, prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios.

Robienie gier wideo nigdy nie należało do najprzyjemniejszych i najłatwiejszych rzeczy na świecie – to przyzna każdy, kto kiedykolwiek uczestniczył w trudzie deweloperów lub chociaż miał okazję przypatrzyć się ich poczynaniom. Twórcy produkcji wideo narzekali, że bardzo trudno było projektować gry na PlayStation 3. Sony odpowiadało na zarzuty dość ostro, każąc deweloperom wziąć się w garść i zakasać rękawy do pracy. Niemniej jednak firma najwidoczniej wzięła sobie później te uwagi do serca, bo w przypadku PS4 proces deweloperski został nieco ułatwiony. Jak sądzi prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, jeśli chodzi o PlayStation 5, będzie to już… bułka z masłem.

“Robienie produkcji na PS5 jest tak proste, jak nigdy przedtem“, powiedział przedstawiciel Sony w wywiadzie z Dengeki Online. “Jeśli narzędzia deweloperskie są niemożliwie trudne, twórcy nie mogą skoncentrować się na tworzeniu gier. Gdy hardware ułatwia nam życie, wtedy można bez przeszkód skupić się na samym procesie projektowania”, przyznał Shuei Yoshida, zapewniając, że PS5 jest jeszcze bardziej przyjazna dla deweloperów niż PlayStation 4.

Sony nie ujawniło jeszcze wyglądu swojej najnowszej konsoli. Data jej oficjalnej prezentacji nie jest znana. Jak pisaliśmy w tym newsie, możliwe jest, że urządzenie zostanie pokazane na konferencji Consumer Electronics Show (CES) 2020, która rozpocznie się 6 stycznia o godzinie 17.00 (czyli 7 stycznia 2020 o godzinie 2.00 czasu polskiego). W internecie krążą również pogłoski, jakoby konsola miała być zaprezentowana trochę później, bo w lutym, podczas specjalnego pokazu Sony.