Twórcy Quake Champions zmieniają system zdobywania PD

Mocny wpływ na rozgrywkę.

W Quake Champions pojawił się nowy, ulepszony system naliczania PD. Aktywni gracze będą otrzymywać więcej PD za udział w grach publicznych i własnych, a ci, którzy będą sobie radzić nadzwyczaj dobrze, będą zdobywać ich jeszcze więcej. Z kolei ci, którzy nie będą robić nic lub będą przebywać z dala od komputera (AFK) zarówno w grach publicznych, jak i własnych, będą otrzymywać zdecydowanie mniej punktów.

Nowy system naliczania PD sprawia, że za bierny udział w rozgrywce zostanie przyznanych mniej punktów, podczas gdy zaangażowanie w mecz zostanie nagrodzone ich większą liczbą.

Kilka przykładów: – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za zabójstwo z 3 do 100 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za asystę z 1 do 50 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za medale z 7-35 do 10-50 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za zdobycie pierwszego miejsca z 35 do 500 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za zdobycie drugiego miejsca z 17 do 250 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za zdobycie trzeciego miejsca z 7 do 100 – Zwiększono liczbę punktów przyznawanych za zdobycie tytułu najlepszego gracza z 17 do 50 – Zmniejszono liczbę punktów przyznawanych za ukończenie meczu z 1 120 do 50 – Zmniejszono liczbę punktów przyznawanych za pierwszą grę z 700 do 250 – Zmniejszono liczbę punktów przyznawanych za pierwszą wygraną z 1 400 do 250

To obniży średnią liczbę PD zdobywanych przez nieaktywnych graczy z 1 500-2 000 do około 350-500. Aktywni gracze, w zależności od swojej skuteczności w walce, w każdej rozgrywce powinni zdobyć ok. 2 000-8 000 PD, czyli zdecydowanie więcej niż dotychczas. To powinno ułatwić użytkownikom dalsze postępy w okolicach poziomu 35.

Podnieśliśmy również ogólną liczbę PD zdobywanych w grach niestandardowych za zabójstwa, asysty i medale, by była niemal taka sama, jak w grach publicznych. Za to usunęliśmy całkowicie bonusy punktowe za ukończenie rozgrywki, pierwszą grę i pierwsze zwycięstwo. W związku z tym bardzo doświadczeni gracze o wysokim poziomie będą otrzymywać wystarczającą liczbę punktów, by zdobywać cele w ramach swojej przepustki bojowej. Oczywiście tym samym blokujemy nieaktywnym graczom możliwość łatwego zdobywania punktów – czytamy na stronie Bethesdy.

Źródło: Bethesda

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.