Twórcy gier będą mieli łatwiej w szukaniu pracowników

Twórcy gier będą mieli łatwiej w szukaniu pracowników
Newsy

Rusza społeczna kampania programuj.gov.pl.

W Polsce działają dziesiątki, czy nawet setki zarówno profesjonalnych, jak i amatorskich studiów deweloperskich, specjalizujących się w produkcji gier mobilnych. Ministerstwo Nauki, Rozwoju i Cyfryzacji, widząc rosnącą pozycję Polski w tej dziedzinie, ruszyło ze specjalną społeczną akcją, która ma zachęcić młodych Polaków do programowania, a przede wszystkim, do tworzenia gier.

Według szacunków holenderskiej agencji badawczej Newzoo, rynek gier w Polsce był w 2016 roku warty 439 milionów dolarów, czyli około 1,75 miliarda złotych. Zarobki w tej branży w naszym kraju, w zależności od doświadczenia pracownika, lokalizacji i wielkości studia, wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Jednak mimo wysokich zarobków, brakuje specjalistów. W ubiegłym roku wrocławskie studio T-Bull poinformowało o utworzeniu dziesiątek nowych miejsc pracy. Firma w dalszym ciągu poszukuje designerów, programistów, testerów czy grafików 2D oraz 3D.

Mamy nadzieję, że dzięki społecznym kampaniom takim jak uruchomiona niedawno programuj.gov.pl, młodzi ludzie będą chętniej rozwijali się zawodowo w kierunku programowania – w szczególności ze specjalizacją w grach. Dzięki temu znalezienie pracownika, który nie tylko programuje, ale także pasjonuje się grami – i do tego w naszym przypadku mieszka we Wrocławiu – może stać się jeszcze łatwiejsze. Zapewniamy, że tworzenie gier jest jeszcze przyjemniejsze niż samo granie – mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel studia T-Bull S.A.

Społeczna kampania programuj.gov.pl została zainicjowana wspólnie przez Ministerstwo Nauki, Rozwoju i Cyfryzacji oraz Warszawską Szkołę Filmową. Jej celem jest uświadomienie młodych ludzi, że programowanie i tworzenie gier jest znacznie ciekawsze niż granie, oraz że w tej branży można liczyć na wysokie zarobki. Pozycja Polski na światowym rynku gier rośnie z roku na rok. Co ważne, nie tylko w dziedzinie tradycyjnych gier komputerowych, ale także tych tworzonych z myślą o urządzeniach mobilnych. Gry nie tylko dostarczają rozrywkę, ale także pomagają w nauce czy rozwijaniu pasji.

Źródło: T-Bull

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij: