Szef Xboksa: Płynność gier jest dla nas ważniejsza niż grafika

W wywiadzie dla serwisu Stevivor szef Xboksa Phil Spencer powiedział, że chciałby, by gry działały tak dobrze, jak wyglądają – bardziej niż jakość obrazu liczy się dla niego liczba klatek na sekundę.

Phil Spencer powiedział w niedawnej rozmowie z serwisem Stevivor, że chce skupić się na dostarczaniu dobrych wrażeń z gier – i właśnie to jest dla Xboksa priorytetem, nie “dodawanie coraz większej liczby pikseli na ekranie”.

“Myślę, że etap, gdy produkcje zaczęły wyglądać świetnie, już został osiągnięty – to mamy w Xboksie One. Oczywiście, zawsze moglibyśmy sprawić, by wyglądały jeszcze lepiej. Ja jednak chciałbym, by działały równie dobrze, jak dobra jest ich oprawa wizualna. Bo tego nie ma na obecnej generacji – głównie dlatego, że zbyt niska moc procesora konsoli ogranicza GPU, przez co nie możemy uzyskać odpowiedniej płynności, liczby klatek na sekundę i innych rzeczy, które byśmy chcieli otrzymać”, powiedział szef Xboksa.

Xbox Series X ma debiutować pod koniec 2020. Konsolę pokazano podczas The Game Awards 2019, co było największą niespodzianką imprezy. Później Microsoft wyjawił, że na gry ekskluzywne dla next-gena będziemy musieli poczekać jeszcze dwa lata. W tej ostatniej kwestii Series X różni się od PS5, które będzie mieć exclusive’y już od momentu premiery.

Dagmara Kottke

Dagmara Kottke

Przygodę z grami zaczynała od tytułów takich jak Worms, THPS i Pizza Connection 2. Aktualnie obcuje przede wszystkim z produkcjami strategicznymi i pomysłowymi indykami; ogólnie gra w tytuły, w które nikt nie gra – i czyta książki, których nikt nie czyta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chronimy się przed spamem, dlatego prosimy, rozwiąż captcha zanim klikniesz WYŚLIJ: