Człowiek z Blizną miał dostać drugą grę wideo. Do sieci trafiły materiały

Scarface 2 szkic koncepcyjny
Newsy PC

Scarface to nie tylko świetny film gangsterki, ale też zaskakująco udana gra na licencji. Radical Entertainment szykowało “dwójkę”.

W zamierzchłych czasach “gier na licencjach” rzadko udawało się dostarczyć produkt spełniający jakiekolwiek kryteria. Większość tego typu pozycji to po prostu maszynki do zarabiania pieniędzy, sklecone pospiesznie na kolanie i wydane jak najszybciej, aby zdążyć blisko premiery filmu. Sprawa z pierwszą częścią Scarface była inna. Twórcy inspirowali się największymi i dostarczyli nam produkt, który okazał się prawdziwą gratką dla fanów obrazu Briana de Palmy.

Okazuje się, że Radical Entertainment chciało stworzyć kontynuację tej gry. Przypomnijmy, że pierwsza część rozgrywa się po wydarzeniach z filmu, gdy Tony Montana postanawia wymierzyć sprawiedliwość tym, którzy go wystawili. Według Twitterowego konta Mafia Game Videos w produkcji znajdowała się druga część, ale jej produkcja została anulowana. Na pocieszenie dostaliśmy parę szkiców koncepcyjnych przedstawiający ogólny klimat gry i miejsce akcji.

Tym miało najpewniej być Las Vegas i tereny wokół miasta. Na materiałach znajdziemy pustynię w Nevadzie, stację benzynową, różne ujęcia z samego miasta, jak i podziemne parkingi. Wygląda to wszystko klimatycznie, a Las Vegas wydaje się świetnym miejscem akcji. Szkoda, że gry tam się rozgrywające dotyka najwyraźniej jakaś klątwa, bo historia zna parę przykładów podobnych anulowanych produkcji. Co ciekawe, szkice w internecie są od dłuższego czasu, ale dopiero za sprawą wspomnianych tweetów zagościły w szerszej świadomości.

Radical Entertainment w swoim czasie produkowało mnóstwo gier na licencji, z których Scarface jest jedną z tych najbardziej udanych. Po wydaniu paru gier z Crashem twórcy postawili na swoim i stworzyli w pełni autorską produkcję. Był nią Prototype, czyli świetna gra akcji w otwartym świecie, w której gracz miał sporą dowolność siania chaosu. Gdy “dwójka” nie okazała się tak wielkim sukcesem, studio zlikwidowano, a deweloperzy pełnią funkcję pomocniczą dla innych twórców.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie