To może przyćmić wszystkie inne zmiany w Rainbow Six Siege

To może przyćmić wszystkie inne zmiany w Rainbow Six Siege
Newsy PC PS4 XOne

Co powinna dostać gra oprócz zmian optymalizacyjnych?

Ubisoft przeprowadza obecnie tzw. Operację Health dla Rainbow Six Siege, która ma na celu poprawienie kodu strzelaniny. Gracze dopytują się tymczasem, co z serwerami produkcji.

Jak pisze na forum tytułu jeden z graczy: Dopóki gra nie będzie miała stabilnych, dedykowanych dla niej serwerów z których każdy gracz będzie dostawał dokładnie taką sama informację na temat przeciwnika, dopóki P2P będzie sprawiał, iż problemy HOSTA są problemami wszystkich członków drużyny, napisanie gry od początku czy nawet tuzin Operacji Health niewiele w tym temacie zmieni.

Przedstawiciel Ubisoftu odpowiada: Jeśli chodzi o serwery, nowe są już w planach i to niedalekich. Nie mam dokładnej daty kiedy się pojawią, ale dostałam informacje, że na 100% będą.

Zatem czekamy na jakieś konkrety w tej sprawie.

Patch zajmie nawet 42 GB! Ubisoft tłumaczy, skąd taki rozmiar

Ubisoft pracuje nad poprawą kodu Rainbow Six Siege – tzw. Operacja Health – i w związku z tym zapowiada naprawdę sporych rozmiarów patch do pobrania, którego efektem będzie np. o około 10 proc. szybsze wczytywanie meczy na konsolach (w przypadku PC ciężko określić stopień poprawy ze względu na liczne konfiguracje).

Ile miejsca na dysku twardym zarezerwować w zależności od platformy i dlaczego tak dużo? Oto tłumaczenie dewelopera:

ROZMIAR AKTUALIZACJI R2S3.0

W aktualizacji R2S3.0 zmieniamy sposób organizacji naszych danych, jak również tworzenia uaktualnień w przyszłości. Poniżej publikujemy bardziej szczegółowe informacje na temat naszych działań i ich przyczyn. Obecnie oceniamy, że rozmiar aktualizacji będzie następujący (z podziałem na platformy):

Table1

*Rozmiary aktualizacji to dane szacunkowe i mogą się zmienić w miarę zbliżania się terminu wydania.

W tej nowej aktualizacji planujemy stworzenie od zera fundamentów, na których budowane będą przyszłe zmiany. Uaktualnienie R2S3.0 ma stanowić ich bazę. W związku ze zresetowaniem tej bazy musimy zastąpić istotną liczbę istniejących zbiorów danych. Dlatego właśnie aktualizacja R2S3.0 jest taka duża.

Wszystkie dane gry przechowane są w zbiorach, które nazywamy „kuźniami”. To skompresowane archiwa, zawierające inne pliki. Gdy musimy zmodyfikować plik znajdujący się w kuźni, po prostu pobieramy nową kuźnię, która zawiera nowy plik, ale nie zastępujemy starej. To upraszcza proces aktualizacji i zmniejsza rozmiar pobieranych plików. Jednak wraz z biegiem czasu prowadzi to do dużej ilości zmarnowanego miejsca na dysku twardym, ponieważ przybywa na nim coraz więcej zmodyfikowanych plików.

W aktualizacji R2S3.0, ze względu na zmiany wielu istniejących tekstur, postanowiliśmy, iż musimy skonsolidować nasze kuźnie. Efektem tego działania będzie mniejsza ilość zajętego miejsca na dysku. Dzięki konsolidacji naszych uaktualnień i danych gracze poczują zmniejszony „czas poszukiwania”, co oznacza szybsze wczytywanie gry dla wszystkich graczy. Trudno ocenić dokładne skrócenie czasu wczytywania na PC ze względu na różnorodność konfiguracji, ale na konsolach mecze będą się wczytywać o około 10% szybciej.

Dodatkowo postanowiliśmy wykorzystać fakt zastąpienia wszystkich naszych kuźni do ulepszenia wykorzystywanego w nich algorytmu kompresji. Dzięki temu rozmiar wszystkich kolejnych uaktualnień zmniejszy się o 12-15%, ma to również wpływ na prędkość wczytywania gry.

JAKOŚĆ TEKSTUR (PC)

Poprawiliśmy jakość tekstur dla każdego poziomu ustawień graficznych na PC, od niskich po ultra. Efektem tego działania będzie drobna poprawa jakości tekstur postaci i znacząca poprawa jakości tekstur otoczenia – dla wszystkich ustawień graficznych. Uaktualniony pakiet tekstur HD na PC będzie dzięki temu zawierać nieprzeskalowany materiał źródłowy dla naszych map tekstur UV.

Gracze, których konfiguracja spełnia minimalne wymagania pakietu Ultra HD (6 GB VRAM na karcie graficznej), zauważą polepszenie jakości tekstur otoczenia. Zajmują one około ~60% dostępnej pamięci VRAM, a gdybyśmy dotychczas nie ograniczali dostępności do pakietu Ultra HD do osób z najmocniejszym sprzętem, ulepszone tekstury otoczenia nie mieściłyby się w pakiecie Ultra HD. Ponieważ teraz dane i tekstury traktowane są w bardziej uporządkowany sposób, mogliśmy zamieścić te ulepszenia w pakiecie Ultra HD i udostępnić je graczom, którzy spełniają minimalne wymaganie 6 GB VRAM na karcie graficznej.

Źródło: rainbow6.ubisoft.com

Ubisoft chwali się sukcesem swojej strzelaniny. Okrągły wynik

Rainbow Six Siege przechodzi obecnie przez proces naprawczy i niedługo doczekamy się kolejnego sezonu rozgrywek, który przyniesie nas do Hong Kongu. Tymczasem Ubisoft chwali się wynikiem produkcji – strzelanina dorobiła się ponad 20 mln zarejestrowanych graczy. W ciągu dnia na pole walki zagląda ponad 2,3 mln osób.

Deweloper podkreśla, że liczba operatorów dostępnych w grze wzrosła z 20 początkowych do 30, których możemy obecnie wybierać. Tytuł oferuje również 16 map.

Co dalej? Ubisoft zamierza wspierać tytuł do końca tego roku i bardzo prawdopodobne, że na tym nie koniec. Skoro jest zainteresowanie i zabawa w Operację Health, na pewno zobaczymy kolejne sezony również w roku 2018.

Rainbow Six Siege
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie