Publiczne potępienie oszustów z Rainbow Six Siege? Ubisoft przypomina, jakie ma zasady

Publiczne potępienie oszustów z Rainbow Six Siege? Ubisoft przypomina, jakie ma zasady
Newsy PC PS4 XOne

Deweloper banuje i stosuje odpowiednie kary.

Francuski wydawca wziął się ostro za osoby, które uprzykrzają rozgrywkę uczciwym graczom w Rainbow Six Siege. Nowy system BattlEye wyłapuje delikwentów i nakłada na nich odpowiednią do przewinienia karę, lecz nie wszystkim takie postępowanie odpowiada. Czy powinna powstać dodatkowo czarna lista z nickami osób, które grają nie fair?

Ubisoft mówi NIE przypominając, jakimi zasadami się kieruje. – Karamy graczy łamiących regulamin poprzez stosowną karę wymienioną w zasadach użytkowania gry – karanie graczy poprzez publiczne potępienie nie jest techniką, którą stosujemy. Kara, jaka została nałożona na gracza i powód jej nałożenia są informacjami poufnymi i nie podajemy ich do wiadomości publicznej. W chwili obecnej nie ma informacji, które sugerowałyby, że ma się to zmienić. Zapewniam jednocześnie, że gracze są odpowiednio karani za swoje przewinienia – czy to przez system BattlEye czy też przez naszych specjalistów, którzy cały czas badają zgłoszenia naszej społeczności – podkreśla przedstawicielka Ubisoftu na oficjalnym forum wydawcy.

Jak zatem widzicie, kary są, lecz oszuści pozostają w cieniu.

Ubisoft ujawnia, ilu oszustów zablokowano przez tydzień

Pod koniec zeszłego miesiąca do Rainbow Six Siegetrafił BattlEye – aktywny system przeciwdziałający oszustwom po stronie klienta. Teraz Ubisoft podaje, jakie żniwo zebrało nowe zabezpieczenie.

Z satysfakcją ogłaszamy, że w pierwszym tygodniu pełnej integracji BattlEye, w pierwszej fali zablokowaliśmy ponad 3800 oszukujących graczy czytamy na oficjalnej stronie Rainbow Six Siege. Co ciekawe, w przyszłości system może być jeszcze bardziej wydajny: BattlEye będzie nakładał blokady znacznie szybciej, także w czasie rzeczywistym. Wciąż mogą się zdarzać fale blokad z większym opóźnieniem, ale zwykle zablokowanie wykrytego oszusta nie powinno zająć więcej niż kilka dni.

Prowadzimy stałe prace nad systemem BattlEye, wprowadzając częste uaktualnienia w celu poprawy jakości wykrywania oszustw. W ujęciu długofalowym znacząco zmieni to sytuację – podkreśla architekt techniczny Rainbow Six Siege.

Deweloperzy podkreślają również, że zabezpieczanie gry systemem BattlEye to nie wszystko: W przyszłości będziemy podejmować wiele czynności mających na celu walkę z oszustami (niektóre z nich będziecie mogli zaobserwować w działaniu, inne pozostaną w cieniu), dzięki czemu będziecie mogli w pełni cieszyć się intensywną i konkurencyjną naturą rozgrywki, zachowując jednocześnie pewność, że wszystko odbywa się uczciwie.

Jak działa BattlEye?

Ubisoft przeprowadził 27 lipca tego roku przerwę techniczną na serwerach Rainbow Six Siege, podczas której wdrożono do gry BattlEye, aktywny system przeciwdziałający oszustwom po stronie klienta – Działa on przede wszystkim w taki sposób, że jeśli wykryje oprogramowanie służące oszukiwaniu na komputerze gracza, uniemożliwi mu wejście do gry – co powinno zredukować w znacznym stopniu problem związany z graczami korzystającymi z wszelakich „pomocy” w grze –tłumaczy deweloper na oficjalnym forum.

Ubisoft zaznacza, że włączenie dodatkowego systemu do walki z oszustwami to poważny krok, na którego temat toczyło się wiele dyskusji. BattlEye stanowi uzupełnienie FairFight, naszego systemu, który obecnie działa po stronie serwera. W celu wyeliminowania oszustw, FairFight wykorzystuje modele algorytmiczne i na ich podstawie identyfikuje statystycznie anormalne zachowania w grze. Jednak ze względu na specyfikę naszego tytułu uznaliśmy, że potrzebujemy dodatkowego systemu zabezpieczającego przed oszustwami –wyjaśnia producent.

BattlEye skupi się na zapobieganiu oszustwom niż analizie zachowań. Ubisoft porównuje ten system do swoistej tarczy wokół gry: System ten można porównać do programu antywirusowego, który skanuje pamięć w poszukiwaniu rozpoznanych sygnatur programów do oszukiwania.

Obecna beta BattlEye rozpoczęła się na PC i potrwa przez kilka tygodni. – Ponieważ to beta, na razie nie będziemy nikogo blokować (poza blokadami już nałożonymi przez system FairFight). Po pełnym wdrożeniu BattlEye będzie usuwał wszystkich oszustów, którzy próbują uruchomić grę. Osoby usunięte przez BattlEye otrzymają konkretne powiadomienie – wyjaśnia Ubisoft.

Jaką informację otrzymam, kiedy zostanę wyrzucony z gry?

  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Klient gry nie odpowiada.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieudana aktualizacja.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Gra wymaga zrestartowania.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Błąd obsługi pamięci.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieprawidłowy pakiet danych.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Nieprawidłowa wielkość pakietu danych.
  • Zostałeś wyrzucony z gry przez usługę BattlEye™. Powód: Oszukiwanie.

Więcej informacji o działaniu BattlEye znajdziecie w specjalnej sekcji poświęconej temu zagadnieniu.

Ubisoft wziął się również za teamkillerów

Patch do Rainbow Six Siege z 12 lipca zakłada ostre kary za zabijanie członków własnej drużyny.

Jeśli gracz notorycznie zabija członków własnej drużyny, może zostać czasowo odcięty od funkcji matchmakingu. W przypadku recydywy, konto takiego gracza może zostać na stałe zablokowane.

  • Pierwsze przewinienie:
    • Usunięcie z rozgrywki.
    • Mecz rankingowy – zablokowanie na 15 minut, 50% kary do Rozgłosu na 30 minut.
  • Drugie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 30 minut.
  • Trzecie przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 2 godziny.
  • Czwarte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 24 godziny.
  • Piąte przewinienie: zablokowanie funkcji matchmakingu na 7 dni.

Czas trwania kary będzie uzależniony od decyzji Ubisoft, a każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. W sytuacji uporczywej recydywy konto gracza może zostać zablokowane na stałe. Podejmowane działania dyscyplinujące mogą różnić się od wymienionych powyżej w zależności od wagi przewinienia, a o ich zastosowaniu zadecyduje Ubisoft po indywidualnym rozpatrzeniu każdego przypadku.

Jak zatem widać, Ubisoft stara się pozbyć nieuczciwych graczy ze swojej gry na wiele sposobów…

 

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie