PUBG – zapowiedź trzeciej mapy oraz Update nr 6

Deweloperzy z PUBG Corporation zapowiadają nowości w gameplayu, nowe bronie i nową mapę. Jakie zmiany nas czekają i kiedy dokładnie się ich spodziewać? 

PUBG Corporation zapowiada zmiany

Od jakiegoś czasu deweloperzy byli mniej aktywni w donoszeniu o swoich nowych planach. Jak sami mówią, zajęci byli przede wszystkim zwalczaniem cheaterstwa na swoich serwerach. Teraz wydają się wracać na pierwsze strony portali gamingowych zapowiadając na Steamie nowe plany na 2018 rok.

Najbliższa aktualizacja z numerem 6 powinna ukazać się w marcu i wprowadzić wiele innowacji – przede wszystkim nową zawartość, mającą zapewnić usprawnienia i modyfikacje zmierzające do jeszcze bardziej realistycznego gameplayu. Producent zapowiada też kolejną mapę dla Battle Royale, jednak szczegóły ma nam przekazać w marcu tego roku. Wiadomo jednak, że nie będziemy na nią czekać dłużej niż 4 miesiące. Powołując się na zeszłoroczne sugestie deweloperów, ma być to mapa osadzona w okolicach Adriatyku, a wraz z nią dostaniemy zupełnie nową formę rywalizacji oraz sporo większych budynków, dzięki czemu więcej walk odbywać się będzie wewnątrz pomieszczeń.

Sortowanie według PINGu później, update nr 6 teraz

Jednym z kolejnych, zapowiadanych na rok 2018 ulepszeń w systemie gry będzie dobieranie członków drużyny po wysokości pingu. Gracze z niższym pingiem będą teraz brani jako pierwsi pod uwagę w trakcie matchmakingów. Jednak na takie rozwiązanie będziemy musieli jeszcze trochę zaczekać. Na tę chwilę możemy sprawdzić zawartość, jaką oferuje update nr 6. Prócz pomniejszych fixów, aktualizacja przyniesie m.in.:

  • niektóre płoty na mapie Miramar będą odtąd niezniszczalne
  • siedząc w samolocie nie zajrzymy już do jego wnętrza, co ma poprawić płynność serwerów
  • pilotując samolot sprawdzimy ilu zostało z nami pasażerów
  • zlikwidowany zostanie problem śmierci, występującej przy upadku podczas wspinaczki
  • wprowadzone będą dwie nowe skrzynki
  • zmianie ulegnie system zdobywania skrzynek
  • zniknie występujący czasami problem z brakiem odnoszenia urazów na skutek wychodzenia z poruszającego się pojazdu

W poście twórców na stronie społeczności Steam nie ma niestety ani słowa o tym, w jaki sposób PUGB Corporation zajęło się tępieniem oszustów. Nie dostaliśmy także szczegółowych informacji w jaki sposób rzekomo poprawiono wydajność gry, na którą wielu z nas wciąż narzeka. Na tę chwilę wydaje się, że zmian jest zbyt mało, aby mogły znacząco wpłynąć na poprawę działania Playerunknown’s Battlegrounds.

Ewelina Stój

Ewelina Stój

Bardziej od konkretnych gatunków ceni sobie kiedy gra ma "duszę" i pouczający przekaz. Nieco osamotniona w męskim świecie ruchomych pikseli próbuje udowodnić światu, że gry to także sztuka.