Mass Effect Andromeda – Patch 1.05 vs oryginalne animacje. Podajemy też listę zmian aktualizacji

Jest dużo lepiej!

Już wczoraj wspominaliśmy, że patch 1.05 do Mass Effect Andromeda rzeczywiście poprawił nienaturalne pokazanie oczu postaci w grze. Grafikę obrazującą zmianę zobaczycie tutaj.

Oczy to jednak nie wszystko. Aktualizacja Mass Effect wyraźnie usprawniła też animację. Teraz grymasy widoczne na twarzach bohaterów wyglądają o wiele lepiej, o czym możecie się przekonać odpalając porównanie, które przygotował YouTube’r posługujący się pseudonimem Cycu1.

Zaraz pod filmikiem znajdziecie natomiast listę zmian aktualizacji, jaka została przedstawiona przez BioWare.

Patch 1.05 do Mass Effect Andromeda – lista zmian:

  • Poprawiono rozmieszczenie samouczka
  • Zmiany zrównoważenia gry jednoosobowej: skrzynki z amunicją, pancerze, uzbrojenie, ataki i system awansów
  • Zmiany zrównoważenia trybu online: broni, osłon i wrogów
  • Dodano opcję pominięcia sekwencji autopilota, która pozwala na szybsze przemieszczanie się po mapie galaktyki
  • Poprawiono logikę, ustawienia czasowe i ciągłość stosunków z innymi postaciami i wątków fabularnych
  • Poprawiono synchronizację warg i zachowanie twarzy podczas rozmów, włącznie z lokalizowanymi dialogami
  • Usunięto różne problemy z kolizjami
  • Usunięto błędy powodujące brak muzyki lub dialogu albo odtworzenie niewłaściwego pliku
  • Poprawiono przekomarzanki członków oddziału, które czasem nie uruchamiały się na planetach
  • Usunięto błąd uniemożliwiający w określonych warunkach uzyskanie dostępu do interfejsu konsoli Porzuconych po kilku nieudanych próbach złamania szyfru
  • Czasami po zwerbowaniu Dracka szybka podróż jest zablokowana, dopóki gracz nie wczyta zapisu stanu gry
  • Usunięto błąd powodujący okresowe zablokowanie postaci gracza na początku pozy Szarży biotycznej
  • Usunięto błędy związane z niektórymi zapisami stanu gry
  • Usunięto błąd sprawiający, że przedmioty w trybie online czasami funkcjonowały niewłaściwie
  • Poprawki streamingu i stabilności

Patch 1.05 do Mass Effect Andromeda – zmiany w multiplayer:

Gracz:

Zdolności:

Walka wręcz

  • Aby zmniejszyć skuteczność wielokrotnych ataków wręcz na silniejszych wrogów, wprowadzono możliwość przerwania ataków wręcz gracza przez wroga.

Śledzenie wyzwań

  • Wyzwania kombinacji biotycznych, technologicznych i bojowych są teraz aktualizowane na ekranie wyzwań.
  • Lanca i Rzut będą już zwiększać postępy w wyzwaniach biokombinacji.

Broń:

Ogólnie okazało się, że półautomatyczne karabiny szturmowe i pistolety są za mało skuteczne w porównaniu z ich automatycznymi odpowiednikami. Zwiększyliśmy obrażenia od pocisku większości z tych broni i naprawiliśmy błędy zmniejszające szybkostrzelność broni półautomatycznej.

Karabiny szturmowe

Motyka

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający Motyce osiągnięcie założonej szybkostrzelności.
  • Zmniejszono obrażenia od pocisku, by częściowo zrównoważyć zwiększenie szybkostrzelności.
  • Zmniejszono obrażenia od pocisku z 71–89 do 50–63.
  • Zwiększono zapas amunicji ze 112–140 do 160–200.

Burza Piaskowa

  • Zwiększono obrażenia od pocisku ze 112–134 do 140–168.

Zamiatacz

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 60–72 do 64–77.

Walkiria

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 80–93 do 86–99.

Halabarda

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 73–90 do 92–113.

Pistolety

Predator

Predator podlega tej samej zmianie szybkostrzelności co karabin szturmowy Motyka.

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 38–51 do 54–72.
  • Zwiększono szybkostrzelność z 450 do 475.

Kat

  • Zwiększono obrażenia od pocisku ze 155–195 do 175–220.

Szerszeń

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 37–49 do 44–55.

Falanga

  • Zwiększono obrażenia od pocisku ze 106–113 do 133–142.

Skorpion

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 428–512 do 485–580.

Strzelby

Hesh

  • Zwiększono ilość amunicji z 40–50 do 60–75.

Karabiny snajperskie

Cień

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 27–32 do 38–46.

Indra

  • Zwiększono obrażenia od pocisku z 84–101 do 105–126.

Ogólne

Przeładowywanie broni

  • W niektórych wypadkach poprawiono czas czynności przeładowywania, żeby lepiej pasowała do animacji.

Wzmocnienia:

Wzmacniacz do karabinu szturmowego III

  • Zgodnie z prawdą podawane jest teraz, że wzmacniacz do karabinu szturmowego III daje 30% wzmocnienia, a nie 35%. Był to tylko błąd w tekście. Faktyczna wartość zawsze wynosiła 30%.

Wrogowie:

Kettowie

Namaszczeni kettów

  • Gracze nie mogą już unikać obrażeń, stając obok strzelającego namaszczonego.

Ascendent kettów

  • Zniszczenie kuli ascendenta będzie teraz dawać 15 punktów, a nie tyle samo co zabicie samego ascendenta.

Behemot kettów (boss)

  • Zwiększono prawdopodobieństwo ataków ze strony behemotów na graczy w pobliżu.

Bandyta

Walka z bandytami zawsze była łatwiejsza niż z innymi frakcjami, w związku z czym zniwelowaliśmy tę różnicę. Podczas gdy obserwatorzy Porzuconych i namaszczeni kettów są skuteczni w spychaniu graczy za osłony, należało poprawić snajperów, by zmuszali graczy do ukrywania się. Poza tym zwiększono trudność walki z bandytami przez zmiany w celowaniu i zsynchronizowanym ataku hydry.

Adhi bandytów

  • Adhi nie próbują już łączyć zsynchronizowanych ataków.

Agent bandytów

  • Za zabicie holograficznego klona agenta bandytów nie będą już naliczane punkty.

Snajper bandytów

  • Snajperzy strzelają teraz częściej, szczególne do nieosłoniętych celów.
  • Obrażenia od karabinu snajperskiego zwiększono o 44%.
  • Snajperzy częściej posługują się sprintem.
  • Skrócono czas celowania na mniejsze odległości.
  • Dźwięki celowania i uderzenia pocisku są teraz wyraźniejsze.
  • Snajperzy nie ścigają już na długich dystansach celów w walce wręcz.

Berserker bandytów

  • Zwiększono prawdopodobieństwo ataków ze strony berserkerów na graczy w pobliżu.

Hydra bandytów

  • Zsynchronizowany atak jest teraz zabójczy.
  • Zwiększono prawdopodobieństwo ataków ze strony hydry na graczy w pobliżu.
  • Hydry gubią teraz cel – ale już nie przestają strzelać – kiedy namierzany cel użyje maskowania.
  • Naprawiono błąd powodujący, że korpus hydry pojawiał się ponownie po jej zniszczeniu.

Porzuceni

Okazało się, że obserwator jest nieco zbyt skuteczny, przez co gracze byli czasem zupełnie przygwożdżeni. Mogło to być frustrujące, kiedy inny obserwator zachodził gracza z boku albo atakował go niwelator. Za to niwelator wydawał się utrapieniem, ale w wielu sytuacjach łatwym do powstrzymania.

W związku z tym zmniejszyliśmy obrażenia zadawane przez obserwatorów i czas trwania ataków. Zwiększyliśmy siłę głównej broni niwelatora, za to wydłużyliśmy czas pomiędzy jego atakami przeciwko graczom za osłoną. Niwelator chętniej też broni swojej pozycji, dzięki czemu łatwiej mu kontrolować przestrzeń . Wielokrotne ataki wręcz powinny być teraz rzadziej stosowaną strategią walki z niwelatorami.

Obserwator Porzuconych

  • Obserwatorzy mogą teraz zgubić cel, jeśli ostrzeliwany przeciwnik użyje maskowania.
  • Skrócono maksymalny czas trwania wiązki energetycznej z 6 do 5 sekund.
  • Obrażenia od wiązki energetycznej zmniejszono o 10%.

Niwelator Porzuconych

  • Zmniejszono szybkostrzelność przy atakach na wrogów za osłoną.
  • Pociski lecą teraz szybciej i mają większą siłę rażenia.
  • Jest teraz więcej sytuacji, w których stoi w miejscu i strzela.
  • Nie ucieka już przy dłuższych atakach wręcz.
  • [Tylko w grze jednoosobowej] Na niższych poziomach trudności rzadziej strzela.

Niszczyciel Porzuconych

  • Zwiększono prawdopodobieństwo ataków ze strony niszczycieli na graczy w pobliżu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że korpus i wieżyczki niszczyciela pojawiały się ponownie po jego zniszczeniu.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.