Gracze zebrali 83 tys. złotych dla pacjentów Kliniki Rehabilitacji

Gracze zebrali 83 tys. złotych dla pacjentów Kliniki Rehabilitacji
Newsy

54 godziny – tyle potrzebowała społeczność graczy, aby razem z gwiazdami Internetu oraz esportu zebrać ponad 83 tys. zł dla Centrum Zdrowia Dziecka.

Była to już czwarta z rzędu wielka przedświąteczna mobilizacja społeczności graczy. Od 7 do 9 grudnia grali na komputerach w ulubione tytuły, namawiając jednocześnie widzów do charytatywnej zbiórki na rzecz pacjentów Kliniki Rehabilitacji w Centrum Zdrowia Dziecka. Całość można było oglądać podczas transmisji online.

Zebrana kwota w wysokości 83 654,26 zł, łącznie 67 zaangażowanych gwiazd Internetu, zawodników esportowych i influencerów, 54 godziny zabawy, 200 000 widzów – taki jest bilans tej weekendowej, charytatywnej akcji. Pomysł był prosty, a cel ambitny. Uczestnicy charytatywnego wyzwania przez ponad dwie doby kwestowali grając w popularne gry i organizując wyzwania dla swoich fanów. W tym czasie żywiołowo komentowali rozgrywkę, ale przede wszystkim nawoływali widzów do wpłat na rzecz pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka. Całą inicjatywę można było na bieżąco śledzić podczas internetowej transmisji.

Warto wspomnieć, że dwa razy podczas pojedynczego wejścia na wizję, trwającego za każdym razem cztery godziny, udało się zebrać kwotę 15 tys. zł, a najwyższy zarejestrowany datek od jednej osoby to aż 10 tys. zł. Świadczy to o niesamowitej sile oddziaływania zaproszonych do akcji streamerów i hojności uczestników, składających się w dużej mierze z młodych internautów.

Była to już kolejna odsłona charytatywnej akcji firmy NVIDIA z osobistościami Internetu, streamerami i twórcami treści YouTube w rolach głównych. Rok temu wspierali w ten sam sposób Fundację DKMS, szukającej dawców dla pacjentów wymagających przeszczepu komórek macierzystych szpiku. Dwa lata temu uczestnicy wydarzenia grali dla kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei, zaś trzy lata temu inicjatywa rozgrywała się dla podopiecznych Kliniki Budzik, walczącej o wybudzanie osób pogrążonych w śpiączce.

Źródło: NVIDIA

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie