GeForce GTX 1080 Ti – specyfikacja techniczna wyciekła do sieci

GeForce GTX 1080 Ti – specyfikacja techniczna wyciekła do sieci
Newsy PC Polecamy Technologie

Nowa karta graficzna może być naprawdę mocna.

Może, ponieważ poniższa specyfikacja techniczna jest nieoficjalna i nie wiemy w związku z tym, czy prawdziwa. Wszystkie cyferki i zestawienia pojawiły się na forum Overclock3D i jeśli im wierzyć, nowa karta graficzna GeForce GTX 1080 Ti będzie słabsza od zaprezentowanego ostatnio Titan X, lecz mocniejsza od standardowego modelu GTX 1080.

Ujawniona specyfikacja nadchodzącej karty (nie znamy nawet daty premiery) zdradza, że znajdziemy na jej pokładzie 12 GB pamięci GDDR5 o przepustowości 384 GB/s. Jeśli chodzi o taktowanie rdzenia, GeForce GTX 1080 Ti miałby zaoferować 1503 MHz, osiągającą 1623 MHz w trybie Boost.

Nieoficjalna specyfikacja urządzenia mówi również o 3328 rdzeniach CUDA, 208 jednostkach teksturujących i 96 ROP. Moc układu to 10.8 TFLOPs, czyli niemal tyle, co oferuje model GTX Titan X.

Poniżej prezentujemy pełną, rzekomą specyfikację GeForce GTX 1080 Ti wraz z porównaniem jej z innymi kartami od Nvidia.

GeForce GTX 1080 Ti - nieoficjalna specyfikacja techniczna
GeForce GTX 1080 Ti – nieoficjalna specyfikacja techniczna

Titan X – najmocniejsza karta graficzna od Nvidia

Nvidia Titan X bazuje na technologii Pascal, znajdziemy w niej chip GP102, 3584 rdzenie CUDA, 224 jednostki teksturujące i 96 ROP. Układ dostanie również 12 GB pamięci GDDR5X VRAM taktowanej zegarem 1250 MHz. Do tego 384-bitowa szyna i przepustowość pamięci na poziomie 480 GB/s. Układ graficzny otrzyma standardowe taktowanie 1417 MHz oraz 1531 MHz w przypadku trybu Boost.

Nvidia Titan X
Nvidia Titan X

Moc Nvidia Titan X to 11 teraflopów, czyli o wiele więcej niż poprzedni Titan X, który mógł się pochwalić mocą na poziomie 6,6 teraflopów. Nadchodzący potwór jest bardziej wydajny również od modelu GTX 1080, dysponującego mocą 9 teraflopów.

Nvidia Titan X
Nvidia Titan X

Karty graficzne GeForce GTX serii 10 trafiają do notebooków

Firma NVIDIA zaprezentowała w połowie sierpnia karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 1080, 1070 oraz 1060 dla notebooków. Zbudowane w oparciu o architekturę NVIDIA Pascal, karty graficzne GeForce GTX serii 10 wytwarzane są w najnowocześniejszym procesie technologicznym FinFET 16nm i zostały zaprojektowane pod kątem wydajności i zoptymalizowane tak, aby zapewnić najwyższy możliwy współczynnik wydajności na wat.

Producenci notebooków z tymi kartami przygotowali szereg świetnych konfiguracji sprawdzających się w najnowszych grach, w tym urządzenia o grubości 18mm, wadze poniżej 2 kilogramów, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i zapewniające wysoką wydajność z odświeżaniem 120Hz i w rozdzielczości 4K.

W porównaniu z modelami z architekturą Maxwell poprzedniej generacji, notebooki z kartami graficznymi GeForce GTX serii 10 zapewniają na starcie do 75 procent większą wydajność. Dzięki zastosowaniu w układach zasilania tranzystorów Dual-FET oraz wielofazowych sterowników mocy, oferują one trzykrotnie większy potencjał podkręcania, zapewniając tym samym jeszcze wyższą wydajność.

GeForce
GeForce

Nowa odsłony techniki BATTERY BOOST oraz wyświetlaczy G-SYNC

Karty graficzne GeForce GTX serii 10 dla notebooków wspierają również najnowszą wersję techniki NVIDIA BATTERY BOOST, zapewniając nawet dwukrotną większą żywotność baterii podczas grania i oferując znacznie większą płynność rozgrywki, gdy urządzenie odłączone jest od zasilania zewnętrznego. Dzięki technice NVIDIA G-SYNC najlepsze wyświetlacze do gier sprawują się jeszcze lepiej, a po raz pierwszy do laptopów trafiają ekrany z rozdzielczością 2500×1400 oraz odświeżaniem 120Hz.

Techniki VRWorks oraz Ansel również notebookach

Podobnie jak wszystkie karty graficzne z architekturą Pascal, również GTX serii 10 dla notebooków wspierają technikę technikę NVIDIA VRWorks. Zawiera ona funkcję NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, która może zapewnić aż trzykrotnie lepszą wydajność w aplikacjach VR w stosunku do kart graficznych poprzedniej generacji. Postęp ten pozwala graczom bawić się w środowisku VR z wyższym poziomem szczegółowości oraz zapewnia bardziej realistyczne doznania.

Technika Simultaneous Multi-Projection jest również częścią największych na świecie silników gier, czyli Unreal Engine oraz Unity. Obecnie trwają prace nad jej zaimplementowaniem w ponad 30 grach, w tym Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft oraz Raw Data.

Kolejną obsługiwaną techniką jest NVIDIA Ansel, potężne narzędzie do wykonywanie zdjęć w grach, które pozwala graczom odkrywać, przechwytywać i udostępniać obrazy w zupełnie nowatorski sposób. Dzięki Ansel użytkownicy mogą tworzyć ujęcia z rozgrywki, kierując aparat w dowolnym kierunku, z dowolnego punktu obserwacyjnego. Mogą też wykonywać zdjęcia 360°, które można oglądać w goglach VR lub okularach Google Cardboard.

Dostępność

Notebooki dla graczy wyposażone w karty graficzne GeForce GTX 1080, GTX 1070 i GTX 1060 są dostępne już teraz od wiodących światowych producentów w tym firm Acer, Alienware, ASUS, Clevo, EVGA, Gigabyte, HP, Lenovo, MSI, Origin, Razer, Sager i XMG. Funkcjonalność, ceny i dostępność różnią się w zależności od modelu.

Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie