Ubisoft już wie, jak zlikwidować “źródło różnego rodzaju problemów oraz frustracji graczy”

Sprawa dotyczy matchmakingu w For Honor.

Ubisoft informuje o planowanej rekonfiguracji rankingów w turniejach pojedynkowych beta swojego sieciowego tytułu. Gracze mają na tym oczywiście zyskać. Oto komunikat, który publikuje deweloper na oficjalnej stronie For Honor:

12 premier gier na obecny tydzień. Piłka nożna, 2x wyścigi, oczekiwane RPG, powrót wielkiej marki…

AKTUALNA SYTUACJA

Od uruchomienia wersji beta turniejów pojedynkowych w ubiegłym tygodniu zauważyliśmy, że dystrybucja rankingów nie odpowiada tej przez nas oczekiwanej. System został zaprojektowany, aby rozkład wyników był następujący:

  • 20% – liga brązowa,
  • 20% – liga srebrna,
  • 30% – liga złota,
  • 20% – liga platynowa,
  • 10% – liga diamentowa

W rzeczywistości jednak rozkład wygląda tak:

  • 0.5% – liga brązowa,
  • 8.5% – liga srebrna,
  • 74% – liga złota,
  • 16% – liga platynowa
  • 1% – liga diamentowa.

Mimo iż poszczególne zakresy zostały oparte na wynikach testów publicznych oraz ogólnej dystrybucji graczy przed premierą trybu rankingowego, widać, że aktualny rozkład dalece różni się od oczekiwanego. Rzecz jasna nie odpowiada to naszym oczekiwaniom i stanowi źródło różnego rodzaju problemów oraz frustracji graczy – na przykład w lidze brązowej oraz diamentowej użytkownicy często nie są w stanie znaleźć rozgrywek przeciw graczom podobnej rangi albo trafiają bardzo często na tego samego oponenta. Problem ten powoduje też o wiele dłuższe niż standardowe czasy matchmakingu, efektem czego jest z kolei duża liczba anulowanych wyszukiwań. W lidze złotej natomiast osiągnięcie kolejnych szczebli trwa zbyt długo.

ZMIANY

Przeprowadzana w tym tygodniu konserwacja serwerów wprowadzi zmiany w rozkładzie. Większość graczy zostanie rozdystrybuowana na nowo w celu osiągnięcia bardziej zbalansowanego podziału. Redystrybucja ta będzie się wiązać z regresją rangi niektórych użytkowników. 44% aktualnych graczy w turniejach rankingowych zauważy jej obniżenie (do 5 poziomów) – głównie będzie to dotyczyło osób w ligach srebrnej oraz złotej. Ranga 42% graczy ulegnie natomiast podwyższeniu (do 5 poziomów) – ta zmiana będzie najczęstsza wśród użytkowników w lidze złotej oraz platynowej. Klasyfikacja 14% graczy nie ulegnie zmianie.

KORZYŚCI

  • Znalezienie dostępnej rozgrywki będzie łatwiejsze i szybsze.
  • Gracze będą częściej walczyć z różnymi przeciwnikami.
  • Czas potrzebny do osiągnięcia kolejnego szczebla będzie krótszy.

PODSUMOWANIE

Serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w rozgrywkach turniejów pojedynkowych beta i przekazanie nam swoich opinii. Niniejsza aktualizacja jest niezbędna w celu rozwiązania problemów, które widzieliśmy od czasu premiery tego trybu mimo wszystkiego, czego dowiedzieliśmy się podczas testów publicznych. Z niecierpliwością będziemy czekać na efekty zmian i mamy nadzieję, że uczynią one wrażenia z rozgrywek rankingowych lepszymi dla wszystkich graczy.

Źródło: Ubisoft

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.