Fallout 76 w niedorzecznej promocji, której Bethesda może się wstydzić

Fallout 76 w niedorzecznej promocji, której Bethesda może się wstydzić
Newsy PC PS4 XOne

Nie ukrywajmy – Fallout 76 nie jest ideałem, choć deweloperzy walczą o coraz lepszy wizerunek gry serwując nam kolejne aktualizacje. Póki co, niektóre wielkie sklepy mają problem, by pozbyć się towaru ze swoich półek.

GameStop odpalił w Niemczech, Austrii i Szwajcarii promocję, gdzie każdy, kto kupił używany kontroler do PlayStation 4 lub Xbox One, otrzyma za darmo nową grę Fallout 76 – czytamy na łamach Kotaku. To nie jedyny duży sklep, który nie wie co zrobić z grą od Bethesdy. Jak donosi wspomniany portal, sieć Saturn dorzuca pudełkową wersję Fallout 76 do zestawu Xbox One X z grą Fallout 76. Oznacza to, że klienci dostają bundle Xbox One X z kopią Fallout 76, a do tego… jeszcze jedną kopię Fallout 76. Drugiej chyba muszą pozbyć się na własną rękę.

Poniżej możecie zobaczyć, jak wygląda zestaw Xbox One + Fallout 76 + Fallout 76 oraz promocja z używanym padem.

Ciekawe, kiedy w końcu Fallout 76 wyjdzie na prostą. Powyższe promocje nie są z pewnością powodem do dumy dla Bethesdy. Deweloperzy zajmują się obecnie poprawianiem błędów w grze. Poniżej przypominamy changelog, który towarzyszył aktualizacji sprzed kilku dni.

Patch 5 do Fallout 76 – zmiany – nowości – changelog

OGÓLNE

  • Wydajność: Wprowadzono kilka kolejnych ulepszeń poprawiających wydajność gry.
  • Stabilność: Klient i serwery gry Fallout 76 otrzymały dodatkowe poprawki stabilności.

ZMIANY W BALANSIE

  • Profity: Premie do obrażeń za każdy kolejny poziom profitu „Bombowo” zostały zmienione z +20%/40%/60%/80%/100% na +20%/30%/40%/50%/60%, by dopasować je do innych profitowych premii do obrażeń broni.
  • Profity: Premie do zużywania się przedmiotów zapewniane przez poziomy „Rycerza na białym koniu” i „Zrób to sam” zostały zmniejszone z 30%/60%/90% do 20%/40%/60%, a ich premie do naprawy również zmniejszono tak, by dopasować je do profitu „Superłatacza”.
    • Uwaga autorów: Gdy przyjrzeliśmy się profitom „Bombowo”, „Rycerz na białym koniu” i „Zrób to sam”, uznaliśmy, że do tej pory zbyt dobrze sprawdzały się w swoich rolach, i chcieliśmy zrównać je poziomem z podobnymi im profitami, by nie okazywały się przymusowymi wyborami w rozwoju.
  • Broń: Premia od legendarnej modyfikacji wybuchowości została zmniejszona z +100% do +20% podstawowych obrażeń broni, wraz z obrażeniami obszaru rażenia.
  • Broń: Premia do obrażeń legendarnego efektu „Dwustrzał” została zmniejszona z +100% do +25% podstawowych obrażeń broni.
    • Uwaga autorów: Jak już wspominaliśmy w poprzednim artykule „Krypty od środka”, zarówno modyfikacja wybuchowości, jak i dwustrzałowe bronie mogły zadawać bardzo duże ilości obrażeń, co dodatkowo nawarstwiało się, jeśli podwójny strzał i wybuchowość zostały połączone. Postanowiliśmy przyciąć obydwie te premie do obrażeń.
  • Broń: Miotacze ognia, kriolatory, broń plazmowa i laserowa nie mogą się już pojawiać z legendarną modyfikacją wybuchowości.
    • Uwaga autorów: Modyfikacja wybuchowości sprawia, że broń wystrzeliwuje… wybuchowe pociski. Wymienione powyżej bronie nie wystrzeliwują pocisków, więc tymczasowo pozbawiliśmy je możliwości pojawiania się z tą modyfikacją.

C.A.M.P., RZEMIOSŁO ORAZ WARSZTATY

  • Przetwarzanie: Niewmontowane w broń i pancerze modyfikacje są teraz zabezpieczone przed automatycznym przetwarzaniem na potrzeby rzemiosła. Nadal można je jednak przetworzyć ręcznie, jeśli gracz zechce je rozłożyć na czynniki pierwsze.
  • Wieżyczki: Obok wieżyczek, które gracze zbudują w swoich C.A.M.P. lub warsztatach, pojawiać się będzie teraz oznaczenie posiadania.

ZAŁOŻENIA I ROZGRYWKA

  • Udźwig: Został bezwzględnie limitowany do wartości 1500 funtów powyżej maksymalnego udźwigu postaci.
    • Na przykład: jeśli jesteś w stanie nieść 210 funtów, wówczas maksymalny pułap wynosi 1710 funtów.
    • Od tej pory postacie nie będą zdolne do przekraczania nowo wyznaczonego limitu.
    • Postacie, które już przekroczyły limit, nie będą w stanie wkładać do ekwipunków żadnych więcej przedmiotów i kapsli, dopóki odpowiednio nie obniżą wagi posiadanych rzeczy.
    • Uwaga autorów: Limity te wprowadzono głównie w celu zapobieżenia powolnemu działaniu serwerów, co może się zdarzać, gdy w świecie gry pojawi się zbyt wiele przedmiotów. Zmiany wpływają również na równowagę ekonomii świata. Nie umyka nam potrzeba posiadania większych ilości wszystkich tych fajnych przedmiotów w grze, więc rozpatrujemy różne rozwiązania, włącznie z powiększeniem rozmiaru skrytki. Będziemy pamiętać, by wspomnieć o tym więcej, gdy już wszystko przygotujemy.
  • Skrytki z kapslami: Aby zaradzić kapslowym nadużyciom, skrytki z kapslami są teraz pojemnikami, co pozwala im na odpowiednie resetowanie się i gwarantowanie graczom przydziału łupów.
  • Plany i przepisy: Podczas oglądania planów lub przepisów w menu przy tych, które postać już zna, będzie się pojawiać oznaczenie „(Znane)”.
  • Handlarze: Przepisy i plany w ekwipunkach handlarzy nie są już generowane losowo i można być pewnym ich asortymentu, z wyłączeniem niektórych pomniejszych planów do C.A.M.P. i warsztatów.
    • Obecność wielu planów i przepisów w ekwipunkach handlarzy zależna jest od poziomu gracza i będą się one pojawiać dopiero po osiągnięciu właściwego pułapu.
    • Niektórym handlarzom dodano też plany strukturalne zestawów ścian, złącz zasilania, drzwi, generatorów i oczyszczalników wody.

PVP

  • Myśliwy czy ofiara: Gdy do kolejki „Myśliwego czy ofiary?” dołączy gracz, cały serwer otrzyma o tym powiadomienie.
    • Wiadomość ta będzie wyświetlana tylko jednokrotnie, by uniknąć spamu.
    • Kiedy będzie się rozpoczynać „Myśliwy czy ofiara?”, cały serwer otrzyma powiadomienie, aby dać ewentualnym graczom ostatnią szansę na dołączenie.

ZADANIA I WYDARZENIA

  • W żołądku bestii: W terminalu Taggerdy na najwyższym piętrze Fortu Defiance pojawił się nowy wpis, „Ultracytowy pancerz wspomagany”. Przeczytanie go udostępnia plany ultracytowego pancerza.
  • Pierwszy kontakt: Po dotarciu do C.A.M.P. nadzorczyni po raz pierwszy pojawi się nowe zadanie poboczne polecające graczowi założenie własnego C.A.M.P.
  • Kopalnia Gauley: W kopalni Gauley pojawi się teraz nowe zadanie poboczne, które wprowadzi graczy w mechanikę złóż rudy.
  • Potworne Lanie: Zmniejszono ilość PD przyznawanych za każdą rundę wydarzenia z 350 do 100.

NAPRAWIONE BŁĘDY

GRAFIKA I ELEMENTY GRAFICZNE
  • Oświetlenie: Oświetlenie w Arktos Pharma nie będzie już migotać.
  • Ubiór: Naprawiono błąd, który powodował prześwitywanie nóg postaci przez grafikę noszonej różanej sukienki.
C.A.M.P., RZEMIOSŁO ORAZ WARSZTATY
  • Artyleria: Usunięto błąd, który uniemożliwiał stawianie artylerii w odpowiednich do tego miejscach.
  • Schematy: Rozwiązano problem, który uniemożliwiał graczom umieszczenie przechowywanego schematu, jeśli ten zawierał w momencie zapisywania wchodzące częściowo pod ziemię słupki.
  • Budżet: Przetworzenie przechowywanego schematu z przewodami będzie teraz poprawnie usuwało przewody z budżetu C.A.M.P.
  • Nadużycie: Usunięto nadużycie, które pozwalało graczom na duplikowanie przechowywanych schematów.
  • Nadużycie: Usunięto nadużycie, które pozwalało graczom na zmianę ciężaru ekwipunku w wartość ujemną.
  • Fundamenty: Naprawiono błąd prowadzący do pojawiania się wiadomości „Nie można umieścić: brak podparcia” przy edytowaniu częściowo zawieszonych w powietrzu fundamentów.
  • Stanowisko pancerza wspomaganego: Gracze nie mogą już wyświetlać nienależących do nich pancerzy wspomaganych, próbując korzystać z zajętego przez inną osobę stanowiska.
  • Przetwarzanie: Tworzone na potrzeby wydarzenia „Buldożer” rdzenie zapłonowe nie są już automatycznie przetwarzane po wybraniu ze stanowiska opcji przetworzenia wszystkich śmieci.
  • Przetwarzanie: Śmieci, które trzeba przetwarzać ręcznie, nie są już automatycznie przerabiane na komponenty przy próbach tworzenia przedmiotów.
  • Przechowywane obiekty: Wielokrotne próby umieszczenia pochodzącego z Atomowego Sklepu wariantu przechowywanego, lecz nieposiadanego przedmiotu nie uniemożliwiają już umieszczania innych wariantów.
  • Struktury: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał edytowanie struktury C.A.M.P. lub warsztatu, gdy nastąpiło kilkukrotne łączenie lub rozdzielanie poziomów budowy. Poprawka ta nie działa wstecz i nie naprawi struktur tworzonych przed dzisiejszą aktualizacją.
  • Terminale: Trzymane w przechowywanych schematach zasilane terminale działają już po rozmieszczeniu schematu w nowym miejscu.
WYZWANIA
  • Zbieranie hologier: Pomniejsze wyzwanie „Nuka Tapper” można teraz wypełnić, grając w hologrę Nuka Tapper.
  • Wyzwania strojów wyjściowych: Stroje z krótkimi i normalnymi spodniami liczą się już poprawnie jako stroje wyjściowe na potrzeby wypełniania wyzwań.
  • Zbieranie zasobów konstrukcyjnych: Warunek „Przetwórz przedmioty, aby uzyskać nawóz” został zmieniony na „Zbierz nawóz” i można go spełnić zarówno poprzez recykling, jak i tworząc materiał z zepsutych owoców, warzyw i mięsa.
  • Naucz się przepisów kucharskich: To wyzwanie będzie teraz uznawać o wiele więcej nowo poznanych przepisów kucharskich. Te wyuczone przed dzisiejszą aktualizacją nie zostaną jeszcze wliczone, lecz zostanie to wyrównane w jednej z przyszłych.
WROGOWIE
  • S.I.: Naprawiono błąd, przez który wrogowie ścigali graczy dalej, niż powinni, zastygając następnie w miejscu.
  • Nadużycie: Zajęto się kilkoma nadużyciami w zdobywaniu PD, nakładając limit na maksymalne ilości PD za zabicie jednego celu.
  • Łupienie: Naprawiono błąd, który mógł uniemożliwiać graczom zbieranie rzeczy ze stert śluzu i popiołów po zabiciu celu laserem lub bronią plazmową.
OGÓLNE
  • Wczytywanie: Naprawiono kilka błędów, które po wejściu gracza do świata mogły powodować chwilowe znikanie części ciała postaci, noszonych ubrań czy pancerzy w oczach pobliskich graczy i drużyny.
  • Winda jednotorówki: Usunięto błąd, który uniemożliwiał windzie jednotorówki przy skraju Żurawinowego Trzęsawiska zabieranie graczy na najwyższy poziom.
  • Wydajność: Wydarzenie „Spalona ziemia” przeszło optymalizację wydajności.
  • Wydajność: Fallout 76 na laptopach z więcej niż jedną kartą grafiki będzie teraz domyślnie wykorzystywał dedykowaną kartę zamiast zintegrowanej.
  • Wydajność: Uruchomienie klienta w uproszczonym lub tradycyjnym języku chińskim na Xbox One nie powoduje już 6-sekundowego zacięcia na początku odtwarzania wstępnego filmu.
PRZEDMIOTY
  • Figurki: Użycie wielu wybuchowych figurek jednocześnie nie nakłada już na siebie ich efektów.
  • Nadużycie: Usunięto nadużycie, które pozwalało graczom na duplikowanie przedmiotów przy wykorzystaniu handlarzy MODUS-a.
  • Nadużycie: Usunięto nadużycie, przez które legendarny efekt wampira mógł odnawiać życie w niezamierzone sposoby.
  • Czasopisma: Z niektórych miejsc usunięto czasopisma, które przez pomyłkę stale się tam pojawiały.
  • Tomahawki: Nie będą już utykać w locie po uderzeniu we wrogiego stwora lub postać.
  • Czasopisma: 5 numer „Spluw i Kulek” zapewnia teraz odpowiednie ilości dodatkowych komponentów przy przetwarzaniu broni, lecz premia nie jest już ustalona jako 50% bonusu.
  • Czasopisma: 6 numer „Nauki z Teslą” zgodnie z założeniami zapewnia już odporność na promieniowanie.
  • Rad-X: Spożycie kilku Rad-X, zwykłych lub rozcieńczonych, nie będzie już nakładać ich efektów.
  • Premie do zdrowia: Gracz z bardzo niskim poziomem zdrowia, który pozbędzie się zapewniającego zdrowie przedmiotu, nie będzie już ponosić natychmiastowej śmierci, jeśli punkty spadną przez to do 0 lub niżej.
  • Papierowe torby: Naprawiono kilka błędów, które mogły prowadzić do straty przedmiotów, gdy przenosiło się je do właśnie znikającej papierowej torby.
  • Pip-Boy: Naprawiono rzadki problem, który powodował znikanie Pip-Boya postaci.
  • Pancerz wspomagany: Wejście do pancerza wspomaganego nie czyni go już czasami niewidzialnym w oczach okolicznych postaci.
PROFITY
  • Rzeźnicki łup: Przeszukiwanie martwego kleszcza przy używaniu profitu „Rzeźnickiego łupu” teraz może zaowocować dodatkową krwią kleszcza.
  • Zbieracz kapsli: Teraz wymaga od graczy przeszukiwania skrytek z kapslami, podobnie jak inne profity, które zapewniają opcję przeszukiwania pojemników.
  • Nadużycie: Usunięto nadużycie związane z profitem „Kustosza”.
  • Ognioodporność: Profit „Ognioodporności” odpowiednio obniża teraz obrażenia od ognia koktajli Mołotowa.
  • Szczęście na zawołanie: Kiedy zostaną aktywowane efekty profitu „Szczęście na zawołanie”, na ekranie pojawi się wiadomość i zostaną odegrane efekty dźwiękowe.
  • Super duper: Nie może już zostać aktywowany przy tworzeniu obiektów zadań.
  • Obwoźna apteka: Teraz już odpowiednio aplikuje efekt obniżenia wagi antyradom, rozcieńczonym antyradom, stimpakom, rozcieńczonym stimpakom, zwykłym i świecącym pojemnikom z krwią, lekom na choroby i antybiotykom.
PVP
  • Odradzanie: Rozwiązano błąd, który uniemożliwiał zabitemu w wodzie graczowi odpowiednie wyjście z PvP po odrodzeniu.
  • Skradanie się: Naprawiono błąd, przez który premie do obrażeń za skradanie się mogły być nakładane na ataki gracza nawet wtedy, jeśli znajdował się już bezpośrednio na linii wzroku wroga.
  • Nagrody za głowę: Naprawiono błąd mogący powodować wyświetlanie się połowicznych sum z listu gończego przy zbliżaniu się do danej postaci w grze.
ZADANIA I WYDARZENIA
  • Pranie i sprzątanie: Miecz meteoryczny ma teraz odpowiednią, niewielką szansę na pojawienie się w pojemnikach podczas wydarzenia.
  • System ostrzegawczy: Postęp w zadaniu nie będzie już utykał na etapie tworzenia ulepszonych silników, a wylogowanie się po ich zrobieniu nie będzie już ustawiało licznika zadania na 0/5.
  • Wydarzenia: Naprawiono błąd, który mógł sprawić, że gracz dołączał do dwóch różnych wydarzeń jednocześnie.
  • Wydarzenia: Odbycie szybkiej podróży po dołączeniu do wydarzenia będzie już bezproblemowo usuwać postać z wydarzenia i nie będą się pojawiać trudności z dołączaniem do zbliżeniowych wydarzeń u celu podróży.
  • Demolka wszystkich smaków: Rose nie będzie czasem odgrywać wyrwanych z kontekstu dialogów przy próbach zatwierdzenia wykonania zadania, które będzie także można już bezproblemowo ukończyć.
  • Siła sygnału: Naprawiono błąd uniemożliwiający Rose odtwarzanie wstępnych dialogów po zbliżeniu się gracza do Szczytu Świata.
  • Dokładka: Od tej pory w zadaniu „Odszukaj Delberta Wintersa we Flatwoods” będzie się pojawiał znacznik okolicy, by gracze byli lepiej zorientowani w opcjach kontynuacji zadania.
PRZETRWANIE
  • Choroby: Zarażenie radrobakami prawidłowo zwiększa otrzymywane od radiacji obrażenia o 50%.
DŹWIĘK
  • Broń: Efekty dźwiękowe oddychania będą teraz odpowiednio odgrywane, gdy wstrzymasz oddech z przybliżeniem widoku.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
  • Grafika: Fallout 76 będzie teraz skuteczniej automatycznie wykrywał serie kart graficznych AMD 7900/7800 i AMD Radeon R9 200 Series.
  • Pole widzenia: Rozwiązano problem z przycinającą geometrię blisko ścian kamerą przy używaniu bardzo wysokich ustawień pola widzenia.
  • Skróty klawiszowe: Fallout 76 lepiej teraz obsługuje francuskie układy klawiatury AZERTY, a sterowanie gry będzie się do nich odpowiednio dostosowywać.
  • Skróty klawiszowe: Przy używaniu francuskiej klawiatury AZERTY klawisz „/” może być już poprawnie przepisany w menu sterowania.
  • Ekrany wczytywania: Naprawiono błąd, który mógł sprawiać, że ekrany wczytywania przy wchodzeniu do wnętrz budynków pojawiały się przycięte lub czarne w zależności od rozdzielczości.
  • Mapa: Poziomy postaci powyżej 100 nie pojawiają się już na mapie przycięte.
  • Tabliczki z imionami: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie tabliczek imion graczy w obrębie strefy rażenia w wydarzeniu „Spalona ziemia”.
  • Tabliczki z imionami: Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wyświetlanie ikony korony przy tabliczkach imion legendarnych przeciwników.
  • Społeczność: Po wysłaniu zaproszenia do znajomych na Xboxie będzie się teraz pojawiać powiadomienie potwierdzające wysłanie zaproszenia.
  • Społeczność: Opcja „Zaproś do drużyny” nie pojawia się przy graczach, którzy już do niej dołączyli.
  • Społeczność: Jeżeli przez pobliskich wrogów nie uda się próba szybkiej podróży do znajomego lub członka drużyny, gracz otrzyma powiadomienie o błędzie o treści „Nie możesz szybko podróżować, gdy w pobliżu są wrogowie”.
  • Handel: Skrócono czas oczekiwania pomiędzy sesjami handlu przy odbywaniu wielu transakcji z inną postacią. Jeśli gracze spróbują zbyt szybko dokonać kilku wymian, pojawi się nowy komunikat błędu „Handel nie powiódł się z powodu częstotliwości, poczekaj chwilę i spróbuj ponownie” zamiast poprzedniego „Błąd wymiany na serwerze”.
  • Handel: Usunięto problem na PC, przez który kursor gracza pojawiał się czasami po obydwu stronach menu handlu jednocześnie.
  • Samouczki: Nowi gracze będą teraz otrzymywać wskazówkę informującą ich o opcji zmiany wyglądu za pośrednictwem menu głównego.
  • V.A.T.S.: Teraz już precyzyjniej wybiera cele przy różnych ustawieniach pola widzenia. Na przykład nie będzie już namierzał wrogów widocznych na peryferiach wizji przy dużych kątach pola, którzy jednak byliby niewidoczni przy wartościach domyślnych. Uniemożliwi to graczom z szerokimi polami widzenia wykorzystywanie V.A.T.S. w celu uzyskania nieuczciwej przewagi.
  • V.A.T.S.: Naprawiono błąd, który powodował szybkie migotanie interfejsu V.A.T.S.
  • Czat głosowy: Naprawiono błąd, przez który przy mówieniu na czacie głosowym u innych graczy nie wyświetlała się ikony głośnika.
  • Podglądy warsztatu: Obecny bilans atomów na koncie gracza nie wyświetla się już przycięty, gdy ogląda się warsztatowy podgląd przedmiotu w Atomowym Sklepie przy rozdzielczości 16:10 i 21:9.
Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie