Downgrade w Spider-Man na PS4 to nieporozumienie

Tuż przed premierą oczekiwanej gry Spider-Man, która pojawi się ekskluzywnie na PlayStation 4, w sieci pojawiły się głosy, że tytuł zaliczył graficzny downgrade. Twórcy odpowiadają na zarzuty.

7 września tego roku Człowiek Pająk rozepnie sieć na naszych konsolach. Wielu posiadaczy PS4 nie może doczekać się tytułu i tonie w zachwytach nad oprawą wizualną, jaką zapewni nam studio Insomniac Games. Pojawiła się jednak rysa na gładkim szkle – czy Spider-Man zaliczył downgrade?

Downgrade – Spider-Man – PS4

Jeden z graczy umieścił na Twitterze poniższe screeny z dopiskiem: Powinniście się wstydzić.

Spider-Man

Post został skomentowany przez Jamesa Stevensona, odpowiedzialnego za kontakty ze społecznością w szeregach Insomniac Games. Ten tłumaczy, że nie było pogorszenia jakości: To nie jest downgrade. Słońce jest w innej pozycji, przez co postać znajduje się w cieniu. Wideo jest nadmiernie skompresowane i nie widać ciemnych szczegółów. Wszystko wygląda świetnie w wysokiej rozdzielczości.

W innym wpisie pojawił się natomiast zarzut o obniżeniu jakości cieniowania oraz refleksów na wodzie. Stevenson ponownie tłumaczy, że rzekomy downgrade to nieporozumienie oraz zaznacza, że sprawdzał ostatni kod gry, w którym nie ma żadnych zmian.

Spider-Man krótko po premierze otrzyma konkretne DLC

Spider-Man na PlayStation 4 już 7 września będzie dostępny na wyłączność dla konsoli Sony. Jak się okazuje, 23 października do sprzedaży trafi pierwsze z trzech dużych DLC o nazwie The Heist. Graczom przyjdzie za nie zapłacić 9.99 dolarów lub 24.99 dolarów jeśli zdecydują się na zakup trzech od razu.

The Heist skupi się na postaci Czarnego Kota, która również ma zostać pokazana w podstawowej wersji gry. Jednak w DLC zagra pierwsze skrzypce. Dzięki DLC, gracze zyskają nowe misje do ukończenia i poznają poboczne wątki historii.

Spider-Man na PS4 – czas gry na przyzwoitym poziomie

Produkcja zapowiada się niezwykle interesująco, lecz czy nie skończymy jej zbyt szybko? Do pytania odniósł się James Stevenson, odpowiedzialny w Insomniac Games za kontakty ze społecznością, odpowiadając jednemu z graczy na Twitterze w następujący sposób:

Nasz przeciętny tester spędzał przy grze około 20 godzin na domyślnym poziomie trudności, ale niektórzy grali o wiele dłużej wykonując mnóstwo misji oraz aktywności pobocznych – zaznacza przedstawiciel Insomniac Games.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.